Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En mærkelig idé ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja, det er sikkert en mærkelig idé, men jeg ville lige høre...

Da jeg er under udannelse, er jeg ikke den der har flast penge på lommen... Derfor må man jo få lidt gode idéer engang imellem  ;)

Er det muligt at montere [glow=red,2,300]4[/glow] enkelte karb´s istedet for 2 dobbelte??? Og vil der være penge at spare ??? Manifoldene kan jeg vel selv lave, og gastrækket må også kunne viderebygges/fikses...

På den måde vil hver cylinder få sin egen karb. og en meget kort manifold. Er det ikke det ultimative...? Og enkelte karb. må være til at opdrive til en rimelig penge... De dobbelte ligger prismæssigt en del over hvad jeg vil ofre :-/

Bare en skør idé, - men man skal jo starte et sted...
Lidt hjælp til en motor-greenie ønskes...

Takker.  ;)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Først og fremmest vil jeg bede dig om at overveje dit tiltag endnu engang og se om det er det hele værd. En træt gammel 1300 motor vil jo ikke have det helt store gavn af tuning ved hjælp af flere/større karburatorer.
Men hvis du aligevel har mod og muligheder for det skal du overveje de problemer der er forbundet med det setup du beskriver. Rent teoretisk er der ingen forskel på at anvende 4 enkelte karburatorer frem for to dobbelte karburatorer. I VW tuningens barndom brugte man faktisk sommetider 4 stk 28 mm orginal karburatorer, men med meget begrænset succes.  Rent praktisk vil der være et mareridt at konstruere og lave det speedertræk der skal til.  Desuden vil  en 4 enkelt karburator opsætning kræve hyppige synkroniseringer og der er rent ud sagt træls med den begrænset plads der er i en type 1. Men hvis du modet, så klø på...

Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Du kunne jo evt. finde et sæt T3 karbs som er en enkelt i hver side.. Eller hvis du har modet på at bygge manifolde selv så brug Type4èrens 40mm enkelte solexer..  Men regn ikke med ret mange HK på T3 karbs alene.. Derimod er det muligt at få Type4 karbs til at køre ok med en 284* knast og en god udstødning.. De er vel lidt i stil med kadron karbs..

Spørgsmålet er så om benzin økonomien går fløjten bagefter.. Der findes faktisk folk herinde som har 2x36mm webere på deres bil og får dem op på omkring 15kml på langture.. Og der findes også folk med T3 karbs som går 8-10kml.. Og det er klart den med weberne som giver dig det bedste "bang for the buck"

Tænk dig om.. Hvis webere koster 2500 og din egen konvertion koster 1000kr men weberne går 15kml og din går 10kml så har du sgu hurtigt brugt de 1500 på benz...

Men klø på hjemmelavede performance løsninger som virker holder fed stil...

Reply

You must log in to post.