Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Galvanisering af karosse?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ThomasE Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej

Har i erfarringer med galvanisering af karossen? Slår større pladeareal sig? er de i stand til at galvanisere INDE i f.eks. varmekanaler?

MVH
 Thomas
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Bad fucking idea.. Jeg ved hvor der står sådan en galvabil... Vind og skæv... Totalt ubrugelig... Hvis det skal være noget så skal det være koldgalv.. Meen en metalisering er nu helt fint..

(permalink) ThomasE Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nu kommer det grønne frem i mig igen: hvad mener du med metalisering? jeg troede det var et synonym for galvanisering?

MVH
 Thomas
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej Thomas,

Jeg står i samme situation, og har fundet mange gode fif hos Jyderup Sandblæseri http://www.jyderup-sandblaeseri.dk, prøv at kigge der, der kan du få en indsigt i hvordan det gøres, og hvad det hedder alt sammen.

Held og lykke

Kristian
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Metalisering vil sige at man sprøjter en "støvsky" af smeltet zink (ofte en blanding af aluminium og zink) ud over det emne man gerne vil have metaliseret.

Det emne man metaliserer bliver derfor ikke varmt (kun lidt håndvarm) og man undgår derfor at det slår sig.

For at denne "støvsky" imidlertid kan hænge fast, skal emnet først været sandblæst.

Metalisering er efter min mening en rimelig god form for rustbeskyttelse der dog rent korrosionsmæssigt ikke kommer på højde med galvanisering. Zinklaget er ret tyndt, men med et lag maling ovenpå er det fortrinlingt. Desuden har metoden den fordel, at de fleste sandblæsere kan udføre den. Når emnet er sandblæst kræver det kun en speciel pistol der minder lidt om en almindelig skærebrænder (ilt og gas flamme) forsynet med en mekanisme, der trækker en zinktråd ind i flammen. I flammen smelter zinktråden hvorved den føromtalte "støvsky" opstår.

Metoden har dog visse begrænsninger - det er f.eks. ikke muligt at sprøjte i hulrum og overfladen bliver også lidt ru. Overfladen bliver som mellem-fint sandpapir - så hvis den skal være rigtig glat må der nogle mellemslibninger til når der efterfølgende males.

Har lige selv fået sandblæst og metaliseret en bund til type 1 for 1000 Jydske $.

Jeg har også set hjemmesiden for Jyderup sandblæseri - her skulle overfladen blive mere glat end traditionelt - om det passer ved jeg ikke. Imidlertid tror jeg manden har ret når han skriver, at ikke alle sandblæsere er i stand til at sandblæse biler uden det giver buler. Der er kommet lidt buler i mine bundplader - men hva pokker, det var jo billigt arbejde og det er jo kun en bund.
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hvor i jylland fik du lavet det? har selv overvejet at få min bund metaliseret og hvis det ikke er dyrer end det, kan man jo ligeså godt få det gjort når bunden er svejst færdig
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Esbjerg Havn - her laver man en del af den slags til kuttere, hvor det er en betingelse at ting er ordentlig rustbeskyttet.

Imidlertid er man på disse kanter ikke så god til at sandblæse tyndplader som f.eks. en bundplade - det var nok derfor min bund fik lidt buler.....

Reply

You must log in to post.