Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkasse-ophæng??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dahl Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har et lille problem med mine gearkasse-ophæng.

Mine to bagerste ophæng er disse røde uretan gummi.
Men det venstre ophæng, som jo skal optage motorens reaktioner, er noget deformeret af motorens påvirkninger.

Jeg skal derfor til at lave noget som er kraftigere!!
Hos CSP har de et "Transmission mount HD" kit.
Dette kit går ud på at der spændes et spændebånd rundt om koblingshuset, mens der stadig anvendes gummi-ophæng. f.eks uretan-ophængene.

Er der nogle som har prøvet dette ophæng?

Eller er der andre gode ide'er?
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
HD  bøjlerne er ganske udemærkede, men det hjælper ikke på deforme ophæng!
Hvis du har seriøst mange kræfter og/eller starter hårdt, tit, så skal du have et ophæng bag på motoren til at afhjælpe stress på netop de bageste std ophæng. Denne "rear hangewr2 hjælper osse til at holde motoren stabil i motorrummet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg kører kun med den bageste bøjle og hårde ophæng.
Det virker fint men bilen bliver lidt levende resonansmæssigt.

g.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kør med originale ophæng for og bag og giv gearkassen et berg ophæng oppe forrest og smid en "rear hanger" på motoren så er du vist ved at være der.. Urethan ophæng har som Gustav siger tendens til meget resonans i kabinen men tilgengæld bliver de ikke rykket fra hinnanden (lidt ligesom at skulle vælge mellem pest eller kolera) Men jeg tror nu heller ikke de originale stryger fra hinnanden hvis du bruger "bergs" (Blæsermartin laver en kopi til omkring en 500-600mand) og så har "hangeren" til at holde maskinen.. Selvfølgelig er der nogle som godt kan lide at man kan mærke alle vibrationer i bilen (Det giver jo lidt en dragster fornemmelse) meeen hvis man bruger bilen meget var det måske en ide at købe de helt rigtige grejer... Buy once Cry once som man siger..
Hvor mange kubik/Hk har du og i hvilken bil?



(permalink) Dahl Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvordan ser et" rear hanger" ud ?

Bilen er en buggy med en T4 (71*94)

Problemet er at der er meget lidt plads mellem speedertræk og brændvæg, derfor kommer speedetrækket i klemme når motoren vrider sig.

Men jeg har haft et par dage i værkstedet, og problemet er nu løst  ;D

-------------------------------------------
doddern@hotmail.com

Reply

You must log in to post.