Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg går og køber lidt ind til min 1914 motor projekt som jeg skal hygge mig med til vinter.
Men mit spørgsmål er, jeg snakkede med en ved bic, hvor jeg fik nogle gode råd til hvordan han synes jeg skulle bygge min motor, og da vi snakkede om knast mente jeg at han sagde  jeg skulle få fat i en FK 12 knast, har jeg hørt rigtig eller er der ikke nogle knast der hedder det,og hvis det rigtig er den så meget dyrere end en Engle knast.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
FK knasterne er Engles knaster til udvekslings vippetøj..

Og med en FK knast bliver det hele jo noget dyrere da udvekslings vippetøjet jo som bekendt koster lidt knaster.. fra 2000-6000 afh. af producent..

Og efter http://www.englecams.com eksisterer FK12 ikke...

Her er lidt fra deres gamle katalog.. Lidt utydeligt.. Men check deres hjemmeside hvis du vil se udvalget af knaster
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
til en 1914cc motor med dobbelte weber/dellorto:

284gr = Mild, fin til daily driver
294gr = Rimelig allround
308gr = Vild, men sjov...

-Mine ydmyge erfaringer.. ;)


(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Fk8 er en rimelig allround knast, men kan stadig levere super midrange/topend med de rigtige stumper indeni. 140 hk/170 NM er absolut opnåelig. Men så ska muldvarpen osse op og se dagens lys.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg skriver lige hvad jeg har købt ind til nu.

Blok med nye hovedlejer
69mm Bregmann krumtap
Nyt svinghjul lettet og balanceret
nye pejlstænger og lejer
nye knastfølge
308 engle knast
40mm IDF webere
plus nogle andre småting
Og så tænker i han har da en knast, ja men jeg har hørt at en 308 knast skal køres højt i omdr før den gir noget,og den er ikke til at køre med hvis man vil køre en stille tur.
Motoren er til en buggy og mine ønsker er at jeg kan køre en stille tur igennem byen og så skal der være noget optræk i den,topfart er jeg ikke ude efter.
Er det bedre at købe en 284/294 knast og så bruge flere pernge på nogle gode toppe
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Henrik...

MIN MENING: En boxer motor har jo et fint bundtræk selv som std. Når du så bygger den som 1914 får den jo en hel del mere pga.Volumen...Så slasker du et sæt 40mm Weber på som jo også giver en god del...Og sidst men ikke mindst,Motoren skal sidde i en buggy som ikke vejer nær så meget som en bobbel   ;D Sååå 308* er sgu da ikke helt ved siden af....Og den med en stille tur ned gennem byen,hvis det er bygget 10-4 gummiand så kan du sgu godt cruise og se lækker ud.......

Hilsen Janus ::)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
IMHO er en W130 knast alt for meget til sådan en buggy, fordi den typisk kører med store baghjul og derfor er rimelig højt gearet. Med  den typoe knast "falder" motoren ud af sit moment område ved gearskift, osse selvom du feks bruger en 1200 box. Det er allerede et begyndende problem med W120 og halvhøje gearinger i alm biler.

Gå ned til en 294 Engle eller Scat C45, og lav så resten så det spiller sammen. Så kan du få en stærk motor der kan lidt af hvert.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[color=Orange:d702b1dc89][/color:d702b1dc89]

(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jaaah, Clif, men når den nu skal trække moment nede osse, skal man passe på ikke at have for store kanaler i toppene. Der kan det være en bedre løsning at holde portene "små" men optimerede. IMO vil supermags være for meget.
Tænk eksempelvis på 1904éren der kører her i omegnen.

Man kunne jo osse angribe problemet "the Tafel way" Dvs. begynde med et sæt std toppe og så virkelig lave noget arbejde i kanalerne, og så bruge en skrap knast. Måske endda 308éren. Tafel gør noget lignende i et af sine setups. (78 X 90,5) og den trækker 130 hk ! v. 6K, men den trækker stadig moment  under 3K. Max moment er ca. 175 NM v. ca. 4500 så vidt jeg husker.
Boble lavede noget lignende på en 1776 for et par år siden. med en W120 knast. Den rykkede 160 NM v. 4440 rpm. og ca. 110 hk. Den trak over det hele, men blev dog en anelse flad i toppen af effektkurven.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvor er det spændende at høre på jer,man kan godt høre i har noget erfaring inden for tuning af vwer.
Men så vil jeg kigge efter en 294 knast istedet for,og så se om jeg kan finde et par 044 toppe de er vel også stærker end 041 toppe. Men hvis i skulle falde over noget som i mener jeg kunne bruge så er jeg køber.Jeg er ikke så meget inde i tunning af vw motor endnu at jeg tør købe ved de store udenlandske firmaer. Men ellers tak for hjælpen.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn

Reply

You must log in to post.