Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sandblæsning af tromler anno 1956

Tags:
No tags yet.

(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi folks,
eg er så småt hved at blive færdig med bunden på min oval cabriolet :-)

jeg mangler bremsetromlerne. de er alle rusten indvendig. jeg har den ide, at de enten skal sandblæses eller jeg laver dem rene med aluminiumbørste (blød) på min boremaskine indvendig. jeg har utrolig meget respekt med sandblæsningen, da den altid går for hård til - hvad siger i til det?

næste problem er denne simmering i alle tromler, som sidder inden i hen til ankerpladen. kan den købes enkelt til alle fire tromler på en ovaler til 1957? det hele er original - ikke noget over 30mm bremser!

når tromlerne sandblæses, smadres der nok 1 mm i metalringen indvendig, så kan der jo være fare for, at tromlerne bliver "for store" indvendig - bortset fra, at alle kuglelager i alle tromler skal fornyes?

gi mig en ide!
er den simple metalbørste alu på boremaskinen bedst?

hvor finder jeg disse simmeringe til tromlerne enkelt?

hilsen
jens
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Jens

Det er normalt at man sandblæser tromler inden de bliver drejet at. hvis de er meget slemme.
Men om man blæser dem med sand eller glas ved jeg ikke. men de bliver som nye igen. Glasblæsning er meget mild ved metallet og det ville jeg vælge ellers hør dit lokale dækcenter.

Held og lykke mit der kaefer.

Søren Herbie

(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nu er jeg lidt i tvivl om hvordan tromlerne ser ud på sådan en gammel fætter fra 57, men på min 1302 fra 71 undgik jeg sandblæsning af "hullet" til akslen ved at lukke det med to store planskiver.

Planskiverne spænder du hårdt fast med en lang bolt og et par møtrikker.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
På min tidligere arbejdsplads (Jørn Møller Autodele) Blev tromlerne glasblæst inde i en lille klokke og derefter drejet af...  Der var ikke noget med afdækning osv.. Men glas rykker jo heller ikke materiale af.. Bagefter blev de lige blæst rene med luft.. Afdrejet indeni og så var de klar til at kunden kunne få dem igen.. Sådan har det været gjort de sidste 50år firmaet har eksisteret.. Så mon ikke det virker?? Kunderne kommer da tilbage igen og igen..


Reply

You must log in to post.