Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bundplade i jagtvogn

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej alle sammen

Jeg har en kammerat, som er i gang med en restaurering af en jagtvogn. Bilen trænger til nye bundfiletter, og spørgsmålet er så om man kan bruge almindelige filetter fra T1???? Jeg har sg aldrig skruet i jagtvogn, og kan ikke lige gennemskue om det skulle kunne lade sig gøre......er det blot et spørgsmål om placering af skinnerne til sæderne eller kan det slet ikke lade sig gøre????.........en ting er sikkert og det er prisforskellen....please help me out..:)

mvh. Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jagtvognen deler filét  med Karmann Ghia så det er der ingen ben i......... de koster godt nok dobbelt op men det er jo nok mest fordi type 1 filéterne er billige.
CSP i tyskland er et blandt flere firmaer som sælger disse rep. stykker.

S
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja filetterne fra KG og T181 koster jo begge røv.... af bukserner 229 euro..... Kan en T1 filet ikke modificeres??????? Efter som jeg kan se er det et spørgsmål om bagkanten er lige (T181, KG) eller skrå (alm. T1)....I så fald kan det svare sig (for en jyde) at sammensætte en gammel bagkant med en ny filet.... ...:)    

Rgds. J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
De er ca 10-15 cm bredere, og har en helt anden form fra forreste dørstolpe og frem til rammehovedet..
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja det var så dødsstødet for den ide......:(
Takker for oplysningerne drenge...Jeg må skuffe gutten med forventningen om yderligere 3,5 k udgift på bund alene....er det ikke dejligt at skrue VW...:)
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Den er pivfræk den gamle jagtvogn...  Hvor rådden er min gamle bund nu?? Den har jo alligevel snart kørt 4år efter jeg havde den uden at få hverken dyt eller båt....
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja han købte jo hele Therkildsens lager af T181. Dvs. din gamle dyt og den skadede blå jagtvogn fra Horsens...(Michael hed gutten der ejede den).
Vi rykkede begge bilerne fra hinanden igår, og når det kommer til din gamle dyt så er bunden lidt skidt. Den trænger, og planen var en overflytning af bundplader fra den "blå" bund. Men de er heller knap så pæne som ellers beregnet......hmmm...det har jeg oplevet før... Men din karosse er helt sikkert bevaringsværdig, den bliver til donerbil. Jeg vil dog undgå at skære i skidtet for at kunne bevare den som en hel jagtvogn....der skal heller ikke bruges karosstumper da bilen er svejst færdig og grovspartlet.....så den kan komme til Randers igen hvis det kan trække????...... Bilen bliver skriggul med matsort frontrum og motorrum med gul tank/blæserkapper....og dine 14+15" "pajero" fælge ligeledes i gul.........Manden er total VW-grøn men han vil sgu ha tingene i orden...og han har spanderbukserne på........bunden bliver pulverlakeret....(hvis vi kan få overtalt malermesteren om at den ikke falder af conveyeren)...projektet er sjovt selvom det er en T181..:)....så vidt jeg kan se Kasper...så bliver der en hel bil tilbage undtaget en bund....sååååå.... just imagine! :D
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Uha Jesper.. Mine Pajero fælge??? Nej du stopper du fandme!!! Dengang jeg havde bilen sad der 14" jagtvognsfælgeforan og 15tommer brede org fælgebagi så vidt jeg husker... De der brazil gøgler hjul er kommet til bagefter... Den karosse der?? Billigere end vand???? Eller dyrere end kebab??

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nå det ku' få dig op af stolen hva... :D
Nej der sidder nogle brazilsjov-fælge på dyret nu.....men det ser sgu ok ud til hende.......og så godt ned i knæ.....Eller rettere cut hende ved knæet og lad det lyne fra asfalten.... ;)
Karossen er afsat til dig bagefter....Det har jeg forklaret ham....Da det ikke er min kan jeg ikke prissætte den men nærmere vand end kebab. For fanden den er jo fuld af minder....i værste fald må du jo ha' den op på væggen i "værkstedsshoppen".

J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Lyder superduper... Jeg kan vel næsten ikke undvære sådan en rød rusten jagtvognskarosse....  Det er nu en daaajli bil... Jeg kunne jo stille den på gulkvet og sætte BRMèrne ind under den.. Så smide et buggy sæde i og så selv  lave motorlyd.. Så går tiden da... Tager du snart lige nogle billeder af projektet så vi kan se hvad det er han har kog i?? Hvad med den hjertebaglygte det hele haster mere end det jager projekt du har gang i?? Er det synet med 1914cc og klargjort til hverdags patina cruiser... Pedal to the metal fra Horsens til Hobro hverdag?? Eller er du gået sukkerkold som os andre?? Der kommer jo ufattelig mange nye hardcore pornofilm i løbet af sådan en sommer og man kan jo ikke når at se dem allesammen hvis man også skal skrue... Jeg har købt en DVD til pornorummet for at kunne skifte scener hurtigere... ;) Det kunne også være man skulle få sig en projektor + en lokal burgerking på værkstedet.. Så kan man komprimere det hele ned til 24timers sex,vold,mad og vw... Glimrende... Hey Jesper så kunne du jo bare få en plads.. Så blev turen til Hobro jo kortere... + at konen fik tid til at besøge sine forældre og tage til fætter og kusinefester... Ikke mere brok derfra..
Er du på en blæsermeet?
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mere på en "blæser" end på "meet".... :P....skal til syden med konen, så hun kommer til at betale gør hun...det sure job 3 gange dagligt... :D....sådan så undgik jeg alle træffene i år. :-/........
Skal til syn på mandag med 53'eren....har haft kæmpe problemer med 6V....sidste tiltag var 70 mm^2 kabling til starter og stel......så kunne jeg til gengæld næsten kørte til Hobro på starteren... ;)......den bliver ratlook-grim, 6V, men lav lav lav.....så har jeg da lidt til resten af sommeren. Ingen 1914 før næste sæson......måske hvis jeg bliver vild ryger den i efter syn, men det kræver udbygning af 6V nettet til motoren..den skal jo ha' lidt 12V og i øvrigt større fuelpipe....nej det bliver sgu ikke til noget det ved man jo.... Men jeg starter den gerne i prøvestanden, smider øsen på gulvet, knalder ZZ Top på stereoen og leger råcool VW....stiv pjort og håret tilbage så kører vi.......brmmmmm.....

Hva med
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hmmmm......1500 box med CSP nosecone ligger klar til 53'eren. Men det hele bliver kun aktuelt hvis 1914 ryger i. Ellers ligger box og motor klar til mit andet projekt. Min gamle 64 callooker skal peppes lidt op, og det har taget 2 år til næste sæson. Den skulle ha været ude i år efter et mindre uheld med fronten... :'(...du ved en grøft mit på vejen....men det hele trak ud....og 53'eren var en nød løsning for denne sæson....Ellers bliver 64'eren baberet for tagrender, bagpanelet bliver aftagligt og dørhængslerne skjult. Det sidste volder dog problemer da leverandøren i England er lidt ustabil. Så det bliver en vinter i "shoppen" med travlhed fra start til slut, kun med udgang til jul.....:)
Hva med 67'eren..Det lyder da som om det skrider frem? Hvad med farve, hjul og lir...hvad er planen....har du set lyset? dvs. en sænkning både for og bag ;D
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
67èren er og bliver savannah beige som Org... Fælge er BRM med hjemmelavet patina.. Sænkning for.. Standard bag.. Det der bagsænkningslys ser jeg aldrig!!!! ALDRIG!!!!

Lir så lidt så muligt... Kofangerne er røget sig en tur.. Erstattet af alu t-bars.. Ellers er bilen stortset original... Bortset fra en Bergshifter og lidt linelock fra Hurst.. Har et par low back buggy sæder liggende som skal til saddelmager engang og polstres i lummerbrun.. Men det haster ikke..

Alt i alt en røvsyg møgkasse i lummer retro stil...

Ellers sker der ikke så meget..

Reply

You must log in to post.