Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkasser til sjov

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg har lige et spørgsmål som jeg har tænkt lidt på,vi snakker altid om de motor vi har tunet, og som mig selv er ved at bygge (1914cc) men hvad med gearkassen kan den originale
godt holde til 130hk, og der er jo nogle der har mange flere heste 180-200 har jeg hørt.
Bruger man den originale gearkassse eller kan man få gearkasser til ræs,eller er de sindsyg dyre at de ikke er til at betale med en almindelig løn.Hvad køre de med de forskellige, som køre med de store motor.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Uh-Oh Here We go......

Gearkasser er lidt som en religion, alle har hver deres ideer.

JEG mener at generelt er std. gearkassen en stærk lille fætter som kan holde til meget og til mange heste.

Men hvis man hører til typen der giver bundgas og "svupper" sin kobling ved enhver given lejlighed og kører uden gefühl, så kan en 1300 motor sagtens rasere gearkassen.

Til normal gadekørsel med f.ex 130 hk mener jeg det er nok at forstærke ophængene og sætte et bageste ophæng på motoren.

Til 2000cc+ og gaderæs bør man nok tænke på at forstærke gearkassen indeni.
Mange kører til det skramler og skifter så gearkasse!
Men de bliver ikke ved med at hænge på træerne!!

Rune
-------------------------------------------
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det koster jo som bekendt en hel del at bygge en gearkasse som bare holder.... Så derfor tror jeg at folk kører til det skramler..  Indtil videre bliver jeg nok også nødt til at køre med standard kasse selvom at gearingen ikke er optimal til 402meter smutture osv.. men hvad fanden. Så længe man har det sjovt.  Når nu engang pungen bliver for tyk igen må jeg jo bygge en gearkasse.. Indtil da er der ikke andet at gøre end bare at passe lidt på kassen og sørge for at den sidder ordentligfast og at det hele spiller så man slipper for hjulhop.. Hjulhop er den hyppigste grund til at gearkassen brækker.. Men sidder den ordentligt og hjulene bare slipper istedet for at hoppe rundt på vejen så holder den et godt stykke af vejen..

Forresten mangler jeg et smalsporet kasse hvis der er en som har sådan en liggende... Måske bare et sæt aksler..

Peace out!
(permalink) spliff Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej Kasper

Jo - jeg har stadig en "smal" stående!! og skal bruge en bred - gerne komplet... hvis du har en bytter og kommer et smut forbi Kjøbenhavn..ja, så er jeg på!
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hvis KKWAsper ikke gider tage til Kbh er jeg frisk på den Gearbox, Jeg har bare ikke en bred at bytte med.
og dog, jeg må lige Checke....

Rune
-------------------------------------------
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
(permalink) spliff Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Dhhhoo... Jeg brude jo tage med - men jeg står lige i det vildeste flytterod!! Hvad gør vi..???
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nu skal jeg lige se om jeg kan lære lidt, hvad er forskelen på smal og bred sporet som i skriver om,er den ene bedre til ræs end den anden.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Spliffy: Hvad gør vi? Hmmm viii øhhh gør et eller andet... tænk tænk.. Jeg tænker lige...

Henrik: Forskellen på bred og smal sporet er kun sporvidden bagi.. Og når man har nogle åndsvage fælge med dybt idiotisk indpresning bliver man nødt til at bruge den med de smalle aksler for at holde sine hjul indenfor skærmene i bag.. Forskellen er om jeg husker ret ca. 3cm pr. side altså 6cm bredere sporvidde fra 67->.. :) Ret mig hvis det er helt galt det jeg skriver.. Jeg er nemlig lidt i tvivl...

(permalink) spliff Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Du har ret Kasper! Jeg har på tidligere tidspunkt fået bekræftet de 30mm per side.....

Kommer du til blæsermeet??? Måske jeg kan finde 1 time eller 2 til et smut forbi Holbækegnen...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
spliff skrev:
Dhhhoo... Jeg brude jo tage med - men jeg står lige i det vildeste flytterod!! Hvad gør vi..???


(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1969?????? hvad fanden sker der?? Skrev 31/12-1969 23:59 | Citer indlæg
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Karsten.vw]1969?????? hvad fanden sker der?? Skrev 31/12-1969 23:59 | Citer indlæg


det er gamle indlæg fra den gamle version af vwnettet der er blevet overført hertil - så skriver den den dato
+ de der >br< koder mm...

ikke noget man skal bekymre sig om - ud over at det er tussegammelt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.