Davs!
Jeg går og skuler lidt på en bund(fra en 1200'er) jeg har liggende som jeg godt kunne tænke mig at lave lidt sjov ud af her til vinter og jeg tror der kunne blive en fin lille ræser ud af den.
Men da jeg jo er en meget lovlydig jyde vil jeg gerne have synet bilen som den er(dvs med forhåbentlig lidt over 200hk i bagenden) så går jeg ud fra at bunden skal forstærkes for at det kan godkendes(tuv måske?). Hvordan ville i gøre hvis i skulle gøre det? Jeg havde overvejet at forstærke rørene til torisionsstængerne, det bil jeg gøre med nogle afstivningsrør fra den ydre del af røret og ind til tunnelen lige bag forsæderne. Man kunne ogå sætte en tværstiver på fra der hvor bumpstoppet går imod og ned til motorophænget for at gøre det en smule stivere. Andre ideer?
Hvordan ser det ud med syn og tuv godkendelser? Hvad skal godkendes hvis man modificere motorstørrelsen så meget. Grunden til at man skal ændre bremser etc er vel fordi man normalt forøger tophastigheden med motorstørrelsen, men hvis man nu laver omdrejningsbegrænsning på motoren så den alligevel ikke kan koere stærkere end de 120 som den orginalt kan i foelge bogen så er man vel sikret med hensyn til dem og kan dermed bruge orginalbremser eller hvad?
Er der slet ikke nogen herinde der køre med en kraftig motor og som har synet det? Der er ofte store motorer/biler til salg/fremvisning i stumpemarked/brugtmarked eller i projekt-forumet og er der slet ingen af dem der er synet/godkendt med de kraftige motorere? Jeg kunne godt tænke mig lidt info om hvordan man opnår en TUV godkendelse(ja, jeg ved at de letter ens pengepung en hel del) osv...?
Håber i kan smide et par vise ord efter mig og mit kommende vinterprojekt ;D
Med venlig hilsen
Niels
Jeg går og skuler lidt på en bund(fra en 1200'er) jeg har liggende som jeg godt kunne tænke mig at lave lidt sjov ud af her til vinter og jeg tror der kunne blive en fin lille ræser ud af den.
Men da jeg jo er en meget lovlydig jyde vil jeg gerne have synet bilen som den er(dvs med forhåbentlig lidt over 200hk i bagenden) så går jeg ud fra at bunden skal forstærkes for at det kan godkendes(tuv måske?). Hvordan ville i gøre hvis i skulle gøre det? Jeg havde overvejet at forstærke rørene til torisionsstængerne, det bil jeg gøre med nogle afstivningsrør fra den ydre del af røret og ind til tunnelen lige bag forsæderne. Man kunne ogå sætte en tværstiver på fra der hvor bumpstoppet går imod og ned til motorophænget for at gøre det en smule stivere. Andre ideer?
Hvordan ser det ud med syn og tuv godkendelser? Hvad skal godkendes hvis man modificere motorstørrelsen så meget. Grunden til at man skal ændre bremser etc er vel fordi man normalt forøger tophastigheden med motorstørrelsen, men hvis man nu laver omdrejningsbegrænsning på motoren så den alligevel ikke kan koere stærkere end de 120 som den orginalt kan i foelge bogen så er man vel sikret med hensyn til dem og kan dermed bruge orginalbremser eller hvad?
Er der slet ikke nogen herinde der køre med en kraftig motor og som har synet det? Der er ofte store motorer/biler til salg/fremvisning i stumpemarked/brugtmarked eller i projekt-forumet og er der slet ingen af dem der er synet/godkendt med de kraftige motorere? Jeg kunne godt tænke mig lidt info om hvordan man opnår en TUV godkendelse(ja, jeg ved at de letter ens pengepung en hel del) osv...?
Håber i kan smide et par vise ord efter mig og mit kommende vinterprojekt ;D
Med venlig hilsen
Niels