:'( Under en forceret køretur forsvandt der en del (1 ltr) olie fra motoren og den fik pludseligt en uhyggelig bankelyd. Da den var kølet ned og der var påfyldt olie, havde en eller flere stempler sat sig. Motoren er en 1973 1200 cc og har kørt 130.000 uden andre kvaler.
Kan det betale sig at reparere på dyret eller skal der en ny kaffemølle i ??
dybe suk..
:'(Det er altid trist når man mister en af sine kære..... Det er ikke specielt dyrt af købe et cylindersæt til den, men på den anden side kan du få en 1200 motor kastet i nakken mange steder i vore dage.. Og det tager jo kun et par timer at montere den, såå..
Skal vi satse på at det ikke er stemplerne der har sat sig med derimod et plejlleje...Hvis der smutter et plejlleje bliver motoren forbandet varm og koger simpelthen olien af motoren... Hvis den har basket et eller flere lejer så er krumtappen klar til an tur med sliberen.. Og så er det både nemmere og billigere at finde en anden en anden 1200.. De fejler sjældent noget.. Skal måske pakkes om på stødstangsrør og have nye ventildækselpakninger men det er også en del billigere og nemmere end at hovedrenovere en allerede død maskine...
hi,
en motor 1200ccm koster ikke meget - maaske omtrent de 100 euro i PREUSENLAND
aner ikke noget om danske priser :P
jeg anbefaler ny brugt motor med testcheck inden koeb. reparation er ikke til at overskue til noneksperter 8)
jens