Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremserne/eller hvad ved jeg ryste

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har et lille problem med min 1966 karmann ghia. når man bremser ned fra over 75 km/t rusker og ryster bilen helt vildt.
når man kører under 70-75 er der ingen ting.
Jeg har renoveret bremserne sidste år og den blev synet uden anmærkninger i okt. Det forsvinder dog en gang imellem, især lige efter at bremserne er strammet op. Den har det også lidt med at køre sine egne vejne ved lave hastigheder

hvad kan dette skyldes. ??

ps. der er tromler på hele vejen rundt , og jeg har lige skiftet en defekt bærekugle (de andre er ok) uden at det hjalp

Søren
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mit bud er at dine tromler er skæve.. Pil lortet af og smut ned til den lokale autobiks med værksted og få dem til at dreje dine tromler og bagefter lægge dine bakker til.. Så burde den være hjemme igen.. At du har renoveret bremserne for et år siden er ligegyldigt.. Bremser kan køres skæve i løbet af 2minutter hvis bare de bliver varme nok.. Og har du lagt dine bakker for hårdt til bliver de fandens varme.. Det samme sker med nye skiver.. Nye skiver feks er ikke hærdede.. De hærdes ved opvarmning og nedkøling.. ALtså ved nedbremsninger.. Og når Johnny knoldesparker lige har fået nye skiver på forden så kan du regne med at den ikke får for lidt... 2dage efter kommer idioten så tilbage og siger at hans skiver er skæve... JA OG HVORFOR MON?? Tro mig jeg har arbejdet i en autodele butik... Og der var MANGE klager over nye bremser.... Men det er somregel en fejl 40!
Altså kør forsigtigt med jeres nye bremser og sørg for at bakkerne ikke er lagt for hårdt til tromlen.. Efter en uges tid burde det hele virke perfekt og i kan igen race derud af..
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Da jeg renoverede bremserne blev de også drejet af og  de nye bakker blev slibet til hele vejen rundt.

Sur Røv !!!

Jeg overvejer at smide et csp-bremsesæt på foran, og så T3 tromler bagpå.

ER der nogle som har dårlige ærfaringer med CSP kittet. bliver de også skæve.
(permalink) Dahl Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Er hjulene i balance??

det kunne være en kombination af flere ting
-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
CSP bremserne kan som alle andre bremser blive skæve.. Det kommer an på hvordan du kører... Der kører jo ikke så mange af de bremsesæt i DK endnu.. Men jeg tror da det virker som det skal... Men lad skivene hærde før du tager på Jyllands ringen og leger med saxoerne...
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg sidder og tænker på diverse andre årsager..

Grunden til at man sporer biler foran til at spidse et par mm er for at når hjulene så kører, så holder forhjulsophænget div. slør i hjullejer, bærekugler og styrkugler "i spænd" så det hele ikke vibrerer.
VWér skal spidse ca. 3mm, kunne det tænkes at din var sporet til 0mm..?

En fejl der ofte er på de første biler der kom med bærekugler (65-67), er at der er blevet skiftet til forkerte forhjulslejer..!
65-67 spindler skal have 27mm indvendigt i det store leje, 68 og frem (dvs alle nyere bobler og de samme lejer som bag på golf og polo) har 29mm indvendigt.
Har din de rigtige lejer..?
(Der ville nok have vist sig flere fejl hvis de er de forkerte, -men som sagt er det MEGET almindeligt!)

Baghjulsmøtrikkerne er de spændt?

ellers er det nok ovale tromler.., check hvilke ved at sætte svejsetænger FORSIGTIGT på bagbremseslangerne, for at eliminere bagbremserne, hvis den så stadig ryster er det foran du har problemet..
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg tror at morten er inde på noget af det rigtige.

Der sidder en sænkbar forbro på ghiaen. og den blev hævet alt hvad den kunne inden syn, og den kørte perfekt, efter syn blev den smidt i jorden igen, der sidder også dropspindler på.

Der sidder 2x2 casterskiver inde bag forbroen altså ialt 4. skal jeg prøve at pille dem af ??

jeg er rimelig sikker på at lejerne er de rigtige, men jeg vil chekke dem.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:Dhej min ven her er din lokale vw puscher , jeg har et forslag til hvad du kunne gøre, tag et sæt af dine shims af forbroen, det burde hjælpe, det skal også siges at hver gang man hæver eller sænker bilen skal man have den sporet, for at få ordentlig køre indstilling, hvis man lader vær så ber man selv om det søren.
Er i ellers klar til blæsermeet, jeg ved at der er flere der kører om fredagen ved ca. 14:00  .  Det kunne være for hårdt hvis vi kunne køre i en lang række , hvem er frisk på det

mvh thomas lübbe 8)
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Vi kommer fredag aften.... Husk sumpen og de blå rør Thomas.. :)
(permalink) 48ida Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Jeg ville prøve at kikke på de inderste lejerne i forbroen hvor bærearmene kører i, jeg har flere gange været ude for at de arbejder sig ind, på Brasilaner forbroer, så der bliver en hel del slør i bærearmen, og det giver præcis de rystelser som du beskriver.

Mvh.
Rene

Reply

You must log in to post.