Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T&S-kampagne, resultater

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det viser at deres database er landsdækkende, så ved vi da det, (indtil videre).

Er der ikke nogen der kende en hacker :-X, der kan kigge lidt i databasen og finde en model der ikke står der.

Hvad med dig "Martin korsør", havde du ikke en vens mor på T&S? Kan han/hun ikke skaffe en udskrift af VW siden?
Er der ikke noget der hedder "Offentlighed i forvaltningen" eller "Aktindsigt" eller sådan noget

Hans
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så har jeg også fået min enslydende attest  :-/

.......men nu ved DE at VI holder øje med dem!!!!!!!!! - det i sig selv tror jeg kan være yderst gavnligt.....

"Offentlig" og "Aktindsigt".............nyttige begreber.............kigger lige lidt på det en af dagene og ser om jeg kan finde ud af noget..........det kunne være ret fedt at få en komplet liste udleveret.........men kan vores enslydende attester ikke ligeledes ses som et udtryk for at afgifterne beregnes procentvist ud fra nyprisen???

/Raketten
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hey Rune

Jeg tror faktisk ikke de beregner det ud fra originalprisen.
De 3.780 stammer fra en original pris på 9.000 kr., hvilket jeg ikke helt tror passer. Regnstykket må nemlig være: 9.000*0,4=3.600 som er brugsværdien. Af dette skal der betales 105% i afgift hvilket giver de 3.780kr. 9 K for en type 1'er i 64????? Det tror jeg sgu ikke!

Det kan i øvrigt undre, at min 67'er var billigere end den 64'er som vi bruger til vores lille nummer, omend det kun var marginalt (min kostede 3.675 kr. selvom nyprisen i 1967 var 17.895kr.!!!!!!!)

Konklusionen er faktisk, at når vi snakker originale biler vw'er, som er mere end 35 år, ja så snydder T&S faktisk sig selv, idet de burde inkassere mere end de gør!!!

Måske der skal en buggy på banen????

Brgds
J.C.
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej igen

Jeg har rodet lidt rundt på T&Ss side, og fundet følgende ang afgift på brugte biler.
Den beregnes ud fra forhandlersalgsprisen, dvs en pris som bilen ville kunne sælges for ved en forhandler, og udgør heraf ca 60-63%, og det er den pris vurderingsmændene kontrolerer om er rigtig. De må åbenbart regne baglæns, for afgifts beregningen for en brugt bil over 6 år er følgende:
105% af de første 5800kr + 180% af resten.
Jeg ville gerne have lagt et direkte link til siden ud til jer, men der var 10.000.000 tegn, så det opgav jeg, men prøv af gå ind på http://www.toldogskat.dk og søg på "registreringsafgift" så kan I finde det. Jeg kunne ikke finde nogen liste over bilmærker/modeler, den er garanteret kun til intern brug.

Hans
(permalink) cors Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej jeg har med stor interesse fulgt med,men jeg vil forslå at i prøver med en svensk buggy.Der er et par medlemmer der har hentet nogle.Priserne fra told & skat svinger med op til 5.000kr.Mvh. Otto
http://www.buggy-epr.dk      
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hans : Den beregningsmetode du har fat i er helt korrekt - hvis det IKKE er en "veteran"........

Den korrekte beregningsmetode er den som Way-Zee har fat i når vi taler om biler der er over 35 år.......Netop derfor burde der ikke være så meget at rafle om og af samme grund har den endelige vurdering for veteraner kun det formål at konstatere, at der er tale om en "original" bil, som kan indregistreres som "veteran"............

Men Waaaaaaaaaaay-Zee : Er du 100 Kilo på at det er den helt korrekte beregningsmetode du har fat i? Jeg kunne ikke få de helt klare retningslinier udleveret af min T&S-pave og hvor er vi så henne??? ............det lyder bare for mærkeligt at de skulle snyde sig selv....................men der er sq noget der stinker lidt :

Jeg gav 3360,- for min 53'er og du slap med 3.675,- for din 64'er................det kan jo ikke være rigtigt...........jeg er bestemt ikke utilfreds, men har bare fået nok af uigennemskueligheden................tror lige jeg ringer og får en sludder med en kontorchef på mandag............ :(

Go' weekend - Raketten  :)

(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Man kan jo også prøve den lidt mere simple metode. T%S siger, på deres hjemmeside, at reg.afgiften typisk udgør 60-63% af handelsværdien=forhandlesalgspris. Det giver et lidt andet resultat.
Afgiften var 3675kr lad os sige det er 60%, så ser det sådan ud:  3675:60x100= værdi 6125,00, ser det ikke realistisk ud?
Det er måske de svingende markedspriser der gør at afgiften kan være forskellig.

Hans

>:( ET KONGERIGE FOR GENNEMSKUELIGHED  >:(
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hans : Igen gælder det kun for biler der IKKE er veteraner.......

Det er burde være som Waaaaay-Zee skrev for veteraner - nogenlunde i hvertfald  ???

/Raketten
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Rune

Jeg prøvede lige at ringe til T&S (igen) ang veteraner, så blev de pludselige forsigtige med at komme med nogen retningslinier. Jeg kunne ikke få nogen %-satser. Det kommer an på en vurdering, hvor de ser på oprindelig pris og den aktuelle handelspris, var den besked jeg fik.
Jeg fik dog en ret interessant oplysning. Der lægges vægt på den aktuelle handelspris, og jeg spurgte så om hvad der skete hvis priserne var for nedadgående, (ikke alle biler er lige populærer hele tiden), og man så ventede med at betale afgiften til priserne var faldet. Så ville man ret faktisk kunne slippe billigere, da handelsprisen nu var lavere, og en vigtig ting, værdien kan aldrig sættes højere end handelsprisen!!
Det må jo så dreje sig om at man kan dokumentere en så lav handelspris som muligt, når T&S kommer frem til et urealistisk resultat.
Det var hvad jeg fik at vide idag, men de siger måske noget andet i morgen, eller et andet sted.

Hans

Handelspris = bilforhanderens salgspris incl moms og reg-afgift.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så er der svar fra region Kbh - og i fin stil med de andre resultater er afgiften fastsat til 3780.

Men som Rune antyder er der noget lurent ved afgiftforskellen mellem biler der ligger tæt op ad hinanden årgangsmæssigt såvel som at Runes eget eksempel viser at han faktisk har betalt forholdsmæssigt meget i afift i forhold til den afgift som vi nu har opnået på denne hersens 64' er!! Men hvordan fanger vi lige den. Måske skal vi blot have beskrevet casen ud fra nogen enkelte kendte tilfælde og så håbe på at en bred dækning via et af de større dagblade kan bidrage til at andre kommer op ad stolen!
Hvad siger I? Og Gustav: Sender vi stadigvæk papirerne til dig??

Cheers,
Kasper

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Yet another result:

Hillerød og omegn: afgift DKK 3780 (milliarder)

Så mangler jeg bare lige Odense..........

Laughin' cobras to the people............

Kasper
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Randers 3780..   Det her fører vist ingen vejne...

/K
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det ser ud til at T&S har styr på de alm biler (ikke veteran), og det er da kun positivt.
Jeg synes dog det kunne være spændende at gentage den landsdækkende undersøgelse, bare på en veteran og en buggy. De skal begge vurderes individuelt og så må der da forekomme forskelligheder.

Så kan jeg stille et "gammelt" spørgsmål igen: Hvem har nogen papirer der kan bruges?

Hans
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Papirene fra min 67èr må i godt bruge til buggy afgiften... Hvis altså ikke den er for ny?

(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kasper

Nu må du bære over med mig, hvis det jeg spørger om er for dumt, men er årgangen på bunden ikke ligegyldig når man laver en buggy ???. Er det ikke på grund af ombygningen/identitetsskiftet man skal betale afgift. Den kan da aldrig blive veteran registreret.
Hvis det biligere at bygge på en 1953 end en 1968, så er det alligevel ikke helt lige meget hvilken bund man får fat på.

Hans
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det ved jeg ikke Hans jeg ved bare at da Esben forsøgte med sin 53èr bund fik han en ca. afgift på 8000kr.. Og da vi forsøgte med en 69èr bund fik vi en på ca. 11500.. Men om det er en tilfældighed aner jeg ikke..  Men der er da også folk hvor det er lykkedes dem at få lavet en buggy og stadig beholde alderen. Feks 57èr med 8års syn.. Og så er der sådan nogle som Esben som har en 59èr bund på sin buggy men bilen er en 76èr.. Så jeg ved ikke om der er forskel.. Det er en jungle derude..
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
ja, så ser det da ud til der , måske, er forskel. Det kunne være fint om vi kunne spørge på to årgange, og så få det opklaret.
Når vi skal igang med vores buggy-projekt vil jeg da helt sikkert prøve at finde en veteranbund, syn hvert 8.år lyder helt fint i mine ører, og måske også veteran forsikring. Er man heldig kan alt åbenbart lade sig gøre.

Hans
(permalink) empi4ever Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så var der svar fra Maribo:3780.- :o

empi4ever
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Resultat Horsens: 3780 i depositum og afgiften foreløbig fastsat til 3600.....hmmm

J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply

You must log in to post.