Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type2 T2 motor i Type1?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jensen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Hvor stor forskel er der en på Type2 T2 1600 '77 motor og en Type1?
Spørgsmålet er: kan man klemme en T2 motor ned i en Type1 '68?
Hvor meget skal der laves om?

mvh
Kurt
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis det er en 1600 passer den stort set lige i...

du skal skifte udstødningen og lukke hullet i indsugningsmanifolden der har været tilsluttet bremsekraftforstærkeren..

og så skal du have "ring" på koblingen..
-enten ved at skifte til det 180mm svinghjul og kobling du har på type 1 motoren (med en FRISK lamel), eller bedre: 200mm kobling og svinghjul med ring
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja og fræse ud til et almindeligt 17 mm. bolthovede til den bolt oppe ved koblingsarmen når du skal bruge en motor med den nye type oliekøler. Måske skal du bruge blikpladen der sidder bag remskiven på din gamle 1300 motor for at bagblikket dækker det hele. Og pladerne ved forvarmerørene fra type2 til den større diameter, måske klippe lidt der.
Du kan køre med type 2 udstødning bare kun med et rør.  ;)

Reply

You must log in to post.