Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor rådgivning til en grøn VW

Tags:
No tags yet.

(permalink) __Karsten Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg investerede i en VW 181 Jagtvogn fra 1977 her i slutningen af april.Den er meget pen karrosseri messig minimalt med  rust, men maskineriet  har det ikke så godt. :-/

Jeg har nu tre motorer og vil gerne ha restaureret en af de så jeg kan få luftet Jagtvognen lidt lengre enn de 15-20 km den max kan tåle nu.
Motoren som sitter i bilen er en: Hecho en Mexico motorbokstav A med en Solex 34 Pict-3, som jeg antar er en 1600 orginal motor til bilen. Den er sådan rimelig til at starte men taber hurtig pusten (kan ikke trække noget) og bliver ekstremt varm. Den spiller også noget olje.

Motor nr. 2 er en tysk motor med motorbokstaver AS
Motor nr. 3 er også en tysk motor med motorbokstav B og en Solex 31-Pict-3 karburator.
Begge motorer har jeg fået af en mekaniker på
(permalink) Farmer Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Din "A" motor er en 1600 med små ventiler (46hk). Den er af natur meget kortluntet.
"AS" motoren er en tysk 1600. 48 eller 50 hk afhængig af om den stammer fra en bus eller en 1303S. (De fleste er 50 hk´s)
"B" motoren er en 47 hk 1600.

Det der med varm motor er lidt af et generelt problem i 181érne, men vi ka´godt hjælpe den lidt.

M.h.t. renovering skal du nok bare skille hvertfald to af dem ad, og så se om ikke der kan blive gode stumper nok til en god motor.

Varmekasser Kan jeg osse hjælpe dig med.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte HELT fra bunden af og gå alting efter, for ikke at blive udsat for at lave noget der kun holde ganske kort. Det er da træls

Du kan evt ringe, så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan .
20 88 80 30.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Admin Member
Skrev for 56 years siden | | | |
B motoren er en af de bedste originalmotorer efter min mening, kører smoooooth og lækkert, er simpel, og er den 1600motor der har mest bundtræk.

-hvis den virker, så i med den..
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvordan adskiller B motoren sig fra de øvrige siden du siger den køre mere smooooth?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er født med enkeltportede topper og en mindre karburator.
Kom aldrig herhjemme i type 1, kun i type2 67-70.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ROEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
B - er en ganske udemærket motor når den kører.
Om den er mere smooth er svært at sige, kræver jo nærmest afprøvning af flere motorer i samme bil ;-)
Vi trækker combi-camp efter en T1 med B-motor, det går udemærket.

Rolf
-------------------------------------------
VW Klub Nord
(permalink) ROEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
PS - sørg nu først og fremmest for at tænding, platiner, ventiler og så videre er renset/trimmet/justeret !
Vi havde også en MEGET varm B-motor en overgang, det var platiner, som Frank så ofte har sagt ;-)
-------------------------------------------
VW Klub Nord

Reply

You must log in to post.