Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  34 Pict 1 Karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jeg har ovennævnte karb. på en 44hk 1300 motor. Hvilke dyser kan anbefales (P og A) - det drejer sig om de to, der sidder på højre side af karb. under chokeren. Jeg har en G55 i P (den længst til højre) og en 50 i A, men er ikke helt 100% tilfreds.
g55 nålen er mærket med "A" på siden. Hvad er forskellen nålene med "g" og nålene uden ?

More for the experts...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Du skal starte med at finde en 31 Pict til en 1300, 34mm. er til en 1600 og det er endda rigeligt.  ;)
Den mindste dyse skal sidde lige ind fra højre side. Og den største skråt ind bagfra.
Prøv med 50 og 55 måske 60. Men ellers skal jeg lige se efter i morgen. det med A og G har jeg aldrig forsket i  ???
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 56 years siden | | | |
kunne det ikke tænkes at den gamle 44 hk er lavet om til en 1600. for så skulle karben være ok, men hvilken fordeler sidder der på ?.

hvis du har muligheder så kig på nummeret på toppene, hvis der står 040/041/311 er den sikkert lavet til 1600.

mvh søren
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Det er ikke den originale karburator, men bilen rykker godt med den. Den kører bare ikke helt rent, specielt ved mellemomdrejninger. Hvis den får max. havre, går den super.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Admin Member
Skrev for 56 years siden | | | |
34 pict karburatoren har kun en tomgangsdyse "under chokeren", vinkelret til højre..!

31 pict har to (næsten ens) dyser, den ene vinkelret til højre, den anden skråt bagud.
Den der sidder skråt bagud er en blandingsdyse til accelerationspumpen (og den findes egentligt også på 1600 karburatoren, men er meget lille og sidder under en "prop")

Umiddelbart tror jeg at du må have en 31PICT..??

det er højst sansynligt ikke dysernes størrelse der er noget galt med, check at der ikke er "lort" i dem - blæs dem ud med trukluft.

Det aller mest almindlige problem på PICT-karburatorer er (ud over at folk har skruet på dem i blinde) - at "bruserrøret" til accelerationspumpen er blevet tilstoppet.


[b:1740faa7c1]Hvis motoren accelererer underligt:[/b:1740faa7c1]
Skru de 5 skruer der til toppen at karburatoren af, løft toppen, vip "bruserrøret" (du kan ikke tage fejl) op med en skruetrækker, blæs det rent, sæt det i igen, og ret med en papegøjetang det så accelerationsstrålen rammer lige der hvor gaspjældet åbner. saml det hele igen.
(Det hele kan laves mens karburatoren sidder på motoren, og der er benzin i kammeret)
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 56 years siden | | | |
:o
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 56 years siden | | | |
hey der......!
på billede kan jeg se at der sider en slange fra varkum-dåsen og op til karb, hvor der nomalt sider et jern rør..........
nu skal jeg ikke spille klog, men jeg syntes at hav hørt engang at det lille rør med de sjove buk på, har en hel del at sige med det rigtige tryk til varkum-båsen "modstand"......
hæng mig ikke op på det.......

Og det liner jo heller ikke lige frem varkum-skange men blød benzin slange, med et alt forstort hul i, når man tænker på det lille hul der er i det originale jern-rør.........

men jeg skal stadig ikke gøre mig klog på det, da jeg køre med 050 og 009 fordeler på begge mine biler..............
men ellers pøj pøj med det
......mvh.....LEO-POL
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Jernrøret som går fra karb til fordeleren, skal have et buk der sidder højere end hullet til karburatoren eller vil der komme benzin ned i fordelerdåsen. Og så har den temmelig svært ved at avancere rigtigt.
Prøvede dette fenomen på en 54 oval som havde været på langfart sydpå. da slagerne var pilet af og platinerne skulle justeres stod der en 2 meter lang benzinstråle ud af vacumdåsen.  efter grundig rensning og nye platiner, kørte den igen.
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Tak for de gode råd. Det var som tidligere nævnt en 31 Pict 4 karb. Jeg har fundet frem til at denne type opr. passer på en 1300/1303 44 HK fra aug. 1973, og min "nye" motor er en 44 HK 1300, så det passer fint.
De oprindelige nåle (düsen) opgives til:  Leerlauf (g) = 52,5 og Luftkorrektur (a) = 110Z. Jeg kører med (g) = 55 og (a) = 50, og det går nogenlunde, der er blot en voldsom "tøven" under accelleration. Hvad kører i andre med på tilsvarende karb/motor kombination ?

-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Admin Member
Skrev for 56 years siden | | | |
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1027369454;start=0#4 date=07/23/02 kl. 21:33:07]
[b:ca87ad5168]Hvis motoren accelererer underligt:[/b:ca87ad5168]
Skru de 5 skruer der til toppen at karburatoren af, løft toppen, vip "bruserrøret" (du kan ikke tage fejl) op med en skruetrækker, blæs det rent, sæt det i igen, og ret med en papegøjetang det så accelerationsstrålen rammer lige der hvor gaspjældet åbner. saml det hele igen.
(Det hele kan laves mens karburatoren sidder på motoren, og der er benzin i kammeret)
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Tak til Morten m.fl. Jeg har afprøvet Mortens tips og det har hjulpet lidt. Vacuumslangen er ligeledes blevet forsynet med et buk over indganghøjde for at hindre tilbageløb.
Bilen har ligeledes fået ny motorhjelm og en lille "tud" til nummerpladelyset og det har nok også givet et par HK ekstra.
:) Thanks
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1027369454;start=0#9 date=07/27/02 kl. 09:54:46]

-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) kew Member
Skrev for 56 years siden | | | |
;)1203 cool ;D
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Da jeg var i lære hos VW havde vi et teknisk mærkeblad hvor der stod at man skulle øge hoveddysen med 10, hvis kunder så ikke klagede over benzinforbruget.
Dernæst skulle man gøre den fjeder i strømfordeleren der styrer avanceringen ved de lave omdr. lidt "slappere" ved at bukke dens modhold. De er i det hele taget følsomme overfor tændingstidspunkt og camvinkel. Camvinkel 48 grader og hvis du vil se om tidligere tænding hjælper så sæt den til 10-12 grader før top. Det gjorde jeg altid hvis det var en fast kunde. Ellers risikerede jeg jo et kunden en dag kom på et andet værksted og fik den sat tilbage. Prøv evt. at blokere luftspjældet til forvarmeluft sådan at den altid får varm luft. Det virker næsten altid godt og en VW kan lave karburatoris her i Danmark både sommer og vinter.
Jeg går her ud fra at du har styr på at vacuumdåse og centrifugalavancering gør som det skal så vi ikke bare spilder tiden. Lad nu være med at sætte en 009 fordeler på.
Jeg har engang sat et org. sæt type3 karb. på med de rigtige manifolder og speedertræk til type1 og strømfordeleren fra type3 på en 1303 motor, det kører.
Nåh nej, glemte at type3 karburatorer ikke virker  ;D
(permalink) partyman Member
Skrev for 22 years siden | | | |
[quote:362e09a16d="Karmann_Racing"]Jernrøret som går fra karb til fordeleren, skal have et buk der sidder højere end hullet til karburatoren eller vil der komme benzin ned i fordelerdåsen. Og så har den temmelig svært ved at avancere rigtigt.
Prøvede dette fenomen på en 54 oval som havde været på langfart sydpå. da slagerne var pilet af og platinerne skulle justeres stod der en 2 meter lang benzinstråle ud af vacumdåsen.  efter grundig rensning og nye platiner, kørte den igen.[/quote:362e09a16d]

Hvis man ikke vidste dette, og har kørt med det længe, hvordan tjekker man så om man har været uheldig, og hvordan reder man trådende ud?

Jeg går ud fra at vi snakker om benzin i vacum-dåsen på fordeleren... men den er jo ikke just til at rive rundt med, med mindre man piller fordeleren helt ud vel??

/Partyman
(permalink) Farmer Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Alt det som gæsten skriver. (Det er garanteret Frank ) - Og du er vel ikke ved at opleve en anelse isning ?Det er jo ved at være køligt om morgenen
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Du har ret Farmer, det er mig der har skrevet det. Men jeg har bare ikke skrevet det den dag i det indlæg ?
Nogen har kopieret en tekst som jeg har skrevet et andet sted for længe siden tror jeg.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) partyman Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Ok.... nåehja, men genbrug er da lækkert nok :o) i think...

Anyway, det kan sagtes være der måske er en smugle is i de tidlige timer, men det kan desværre ikke være problemet, da det sker uanset om bilen har været kørt i lang tid, eller om den lige er startet. men ikke altid.. det er meget periodisk.

Jeg vil gi min carb en komplet rensning i eftermiddag, men jeg frygter lidt at det ikke hjælper.

Jeg fik et tip om at tjekke flyderen, og den fejler intet. Nu har jeg så studeret min carb lidt mere og fundet ud af at der på indersiden af kanten er to små dysse-udtag der så skulle være til noget Pilot-air-jet og en anden jeg ikke lige kan huske navnet på... men da jeg åbnede carben for at tjekke flyderen var der en dråbe benz i det ene hul... og det andet var tørt... (det var "pilot-jet hullet" der var tørt)... men mon det betyder noget som helst?

Men hvad... gamle biler er som gamle biler nu engang er... og det er vel derfor vi kører i dem :o)

/Partyman
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 22 years siden | | | |
Partyman, det er ikke fordi motoren er kold at vi snakker om isning, men fordi undertrykket i undsugningsmanifolden køler den kraftigt ned. Til tider kan man ligefrem se isklumper på det lodrette styke op imod karburatoren efter længere tids motervejskørsel.

Problemet er at når indsugningsmanifolden er kold, og gashastigheden er lav (tomgang) kondenserer benzindampen på indersiden, og danner dråber som ikke rigtigt kan explodere, dvs. motoren går ud.

Løsningen er at få forvarmningsrøret til at virke igen, de er meget ofte stoppet til, evt. kan karburatorsprit hjælpe

Det sjove ved gamle biler er at man kan lave dem så de kører perfekt...!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) partyman Member
Skrev for 22 years siden | | | |
hehe....du har så evigt ret... :o)

Jeg har bare ikke rigtig nogle lejlighed til at lave det rigtigt, da det jo er en daily driver jeg ejer *suk*....

men når jeg får råd skal jeg prøve at samle en motor helt fra bunden af... det skal nok blive sjovt.
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 22 years siden | | | |
8O se lige på datoen for de første indlæg !! - jeg vidste ikke at VW-nettet havde været on-line så længe
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) partyman Member
Skrev for 22 years siden | | | |
hehe...joooo det var skam også et problem i det groovy'e 70'ere :o)


*G*

/Partyman
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jo jo - vwnettet var på banen langt før PCeren blev opfundet.. he he
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.