Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ..en (forhåbentligt) let en til d

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej!

Jeg er VW-begynder og håber, at der er nogen, der vil hjælpe mig:

Når jeg drejer nøglen (tændingen) siger den nogle gange bare klik(rød lampe lyser), bilen starter dog altid senest 3 gang jeg drejer nøglen...er der nogen der kan hjælpe mig(hvad skal mon justeres?)

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det lyder som om at din starter gerne vil men ikke kan. jeg går ud fra at dit batteri, stelkabel, også det mellem rammen og gearkassen, mm. er i orden.
Undersøg alle kabler og kabelsko, til starteren, for ir og løse forbindelser. Hvis det er i orden, så tag den lille kabelsko af på starteren. Med et voltmeter måler du hvor mange volt den giver, medens du får en hjælper til at dreje nøglen. Hvis den kun giver 5,5 volt på en 6volt eller 11 volt på en 12 volt. Skal du bygge et hjælperelæ på.
Hvis ikke det hjælper må du nok skifte eller reparere starteren.
Kom tilbage hvis du ikke finder ud af det.
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det kan også være en messingskive i starteren der er slidt, for vi har de samme problemer med min fars subaru, den siger også for det meste klik, og man skal lave et overraskelses angreb for at den vil starte  ;D
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det kan også være at kulholderen er blevet meget støvet af kulstøv at kullene ikke kan glide ned på kummutatoren (den messing dims der sidder på den roterende del af motoren) eller også er kullene bare så slidte at de skal skiftes.

Hilsen Lennart

Reply

You must log in to post.