HNC skrev:Mbechmann skrev:
Hvis jeg husker ret så er det sådan her:
Hvis bilen er mere end 35 år gammel skal den registreres til veteran kørsel på motorkontoret. Når det er sket, så skal den synes første gang når den er 40 år gammel, og derefter hvert 8. år.
Korrekt, næsten...
Når bilen er fyldt 35 år, "kan" den registreres til vaterankørsel. Det er jo frivilligt om man ønsker at gøre dette, for man giver samtidig afkald på at bruge bilen til andet en "lejlighedsvis" kørsel.
Men du har helt ret mht. de 40 år fra første reg. dato og efterfølgende 8 år imellem syn.
Vi bør værne lidt om denne mulighed, sådan at forstå at hvis samtlige biler over 35 år omregistreres til veteran, men lystigt køres videre året rundt, tja... så kan denne fortrinlige ordning stoppe lige så hurtigt igen og det ville da være rigtig ærgeligt! Særligt for dem som virkelig kun bruger deres veteranbiler, på søndage med højt solskin.
Bare min holdning, men det er selvfølgelig ikke sikkert at alle er enige ;-)
mvh Henrik
kan kun give dig 100 pro ret!!!
Min gamle kadett gjorde jeg det med vilje ikke på.... for den blev brugt hverdag og så er 8 lang tid at køre uden syn....... (der findes jo folk som bare køre uden at titte til hinanden og mekanikeren, ikke at jeg er sådan en)
og ja det ville være pisse ærgeligt hvis de en dag fjernede dette.....
VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555