Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

8 års syns regel

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HNC skrev:
Mbechmann skrev:
Hvis jeg husker ret så er det sådan her:

Hvis bilen er mere end 35 år gammel skal den registreres til veteran kørsel på motorkontoret. Når det er sket, så skal den synes første gang når den er 40 år gammel, og derefter hvert 8. år.

Korrekt, næsten...

Når bilen er fyldt 35 år, "kan" den registreres til vaterankørsel. Det er jo frivilligt om man ønsker at gøre dette, for man giver samtidig afkald på at bruge bilen til andet en "lejlighedsvis" kørsel.

Men du har helt ret mht. de 40 år fra første reg. dato og efterfølgende 8 år imellem syn.

Vi bør værne lidt om denne mulighed, sådan at forstå at hvis samtlige biler over 35 år omregistreres til veteran, men lystigt køres videre året rundt, tja... så kan denne fortrinlige ordning stoppe lige så hurtigt igen og det ville da være rigtig ærgeligt! Særligt for dem som virkelig kun bruger deres veteranbiler, på søndage med højt solskin.
Bare min holdning, men det er selvfølgelig ikke sikkert at alle er enige ;-)

mvh Henrik

kan kun give dig 100 pro ret!!!
Min gamle kadett gjorde jeg det med vilje ikke på.... for den blev brugt hverdag og så er 8 lang tid at køre uden syn....... (der findes jo folk som bare køre uden at titte til hinanden og mekanikeren, ikke at jeg er sådan en)
og ja det ville være pisse ærgeligt hvis de en dag fjernede dette.....

VH
Mads

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mathiasen Member
Hvordan defineres lejlighedsvis kørsel?

Er der klare regler på dette område, eller er det bare sådan noget.. Såså, nu ikke køre så meget?

Ellers er der da nogen der har sovet i timen da de lavede de nye regler.

Jeg fik også at vide at jeg kun måtte køre lejlighedsvis, da jeg omregistrerede, men der stod ikke noget om hvordan det defineres.

(ikke at min overhovedet kan køre lejlighedsvis lige nu... hehe)
(permalink) Chritte Member
mathiasen skrev:
Hvordan defineres lejlighedsvis kørsel?

Er der klare regler på dette område, eller er det bare sådan noget.. Såså, nu ikke køre så meget?

Ellers er der da nogen der har sovet i timen da de lavede de nye regler.

Jeg fik også at vide at jeg kun måtte køre lejlighedsvis, da jeg omregistrerede, men der stod ikke noget om hvordan det defineres.

(ikke at min overhovedet kan køre lejlighedsvis lige nu... hehe)

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen steder hvad "lejlighedsvis" betyder, men har fået forklaret at det skal tolkes som at du ikke må køre i den som daglig transportmiddel.

Dvs. til træf, en tur om søndagen osv.
(permalink) HNC Member
Chritte skrev:

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen steder hvad "lejlighedsvis" betyder, men har fået forklaret at det skal tolkes som at du ikke må køre i den som daglig transportmiddel.

Dvs. til træf, en tur om søndagen osv.

Problemet er vel netop at "lejlighedsvis kørsel" ikke er defineret og dermed op til den enkelte myndighedsperson at bestemme "hvor grænsen går". Og det er sådan noget der kan medføre interesse for at se nærmere på reglerne igen - med fare for at det vurderes, at det kan vi så ikke selv finde ud af at styre...

Det kan igen medvirke til, at nye lempelser ikke kan opnå flertal og dermed bliver droppet. F.eks. historisk korrekte plader med to bogstaver!

Henrik

61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Rene72 Member
Lejlighedsvis = til og fra din lejlighed...?

R
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
If you don't want to be bald anymore, I advise you to try Propecia and you see a happy face in the mirror!
(permalink) Doktor Nevermann Member
Anonym skrev:
Jo vi udtaler os gerne, men vi kan ikke udtale os om en regel der ikke findes. Vi laver ikke reglerne, det er trafikministeriet der styrer det.
Hold nu op med alt det ævl. Hold jeres biler vedlige og syn dem, det er sku´ da ikke noget problem.
I må regne med at i synshallen er det lovens MINIMUMSKRAV der skal opfyldes. Det kan man da som hobbymekaniker da ikke leve med. Bilen skal da være meget bedre end det ikke ? Jeg har da selv været til syn med type1 med type4 motorer på helt op til 207HK og har da aldrig fået en bil kasseret. Men de var jo også gennemreparerede og forstærkede på det jeg mente var belastede steder. Det kunne synsfolkene godt lide og så slap jeg afsted med mange ting. Men hvis de biler jeg oftest ser i synshallen, efter jeg selv er blevet ansat, er gennemsnittet. Så kan jeg godt forstå I har problemer med at få dem godkendte. Hvis der kommer en gammel bil, kan jeg godt sige jer at de fleste synsfolk er helt dårlige efter at komme ud og rulle en tur. Prøv bare at tænke på hvor mange Toyota Corollaer man ser på en uge. Hold da kæft det var en befrielse da der i sidste uge kom en Ford Taunus 12M 1500LC. Jeg fik allernådigst lov til at syne den af en ældre kollega, fordi han vidste at jeg værdsætter gamle biler. Fed bil i øvrigt.

Når vi nu er tossede med gamle biler, er her en chekliste INDEN man kører til syn.
http://www.midtvest-bilsyn.dk/Checklisten.pdf
(permalink) Frank_Andersen Member
Ja 8 år er lang tid at køre mellem synene. Men hvis man føler det kan man jo bare komme noget oftere.
2 år kan være lang tid på nogen biler.

Men omvendt. At man kun skal komme hvert 2. eller 8. år, betyder jo heller ikke at bilen kun skal være i orden hvert 2. eller 8. år. Det er jo ikke sådan at synsvirksomheden overtager ansvaret for bilens stand ved hvert syn. Når man ruller ud af synshallen er det jo igen førerens ansvar.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skal lige have skåret noget ud i pap...

Hvis jeg nu skulle syne min 52'er i år, skal jeg så til syn næste år. Det skal jeg vel??

1952+40= 1992+8= 2000+8= 2008

Eller træder der en eller regl i kraft når det er så tæt på eller hur.
grim.jpg

Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) dosser Member
Mbechmann skrev:
Det er de gamle regler der står her. Der er kommet nye regler i år.

Hvis jeg husker ret så er det sådan her:

Hvis bilen er mere end 35 år gammel skal den registreres til veteran kørsel på motorkontoret. Når det er sket, så skal den synes første gang når den er 40 år gammel, og derefter hvert 8. år.

hmm, skal det forstås sådan at hvis min bil er fra 1972, er den 35år idag, så syner jeg den som veteran og så skal den første til syn igen når den er 40år, altså om 5år altså 2012 og derefter hvert 8nd år altså igen i år 2020 osv hvert 8nd år?
(permalink) niels-erik Member
Det er nemlig rigtigt!!
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) ploug Member
SPRasmussen skrev:

Hvis jeg nu skulle syne min 52'er i år, skal jeg så til syn næste år. Det skal jeg vel??

hvis du omreg. den til veterankørsel i år så skal du til syn i 2008 - det er ene og alene årstalet der bestemmer. også selvom den er synet i år !

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) dosser Member
what???? hvilket årstal?
Hvorfor kun et år til næste syn?

Men ok, min anden bil er fra 1969 og skal synes i år, hvis jeg syner den som veteran hvornår skal jeg så til syn igen igen?
ploug skrev:
SPRasmussen skrev:

hvis du omreg. den til veterankørsel i år så skal du til syn i 2008 - det er ene og alene årstalet der bestemmer. også selvom den er synet i år !

Fint nok, venter med at syne den til næste år...

Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Mette Administrator
SP.. i mange tilfælde har de rettet ind med både + og - år. Hvis du synes den i år, tror jeg ikke du ryger til syn næste år, men snarere får lov at køre i 9 år. Men det er en satsning.
~Mette
Skide med det Mette. Jeg når nok ikke at gøre det vilde alligevel, så kan jeg ligeså godt være på den sikre side...

Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
dosser skrev:
what???? hvilket årstal?
Hvorfor kun et år til næste syn?

Men ok, min anden bil er fra 1969 og skal synes i år, hvis jeg syner den som veteran hvornår skal jeg så til syn igen igen?

Du skal til en hver tid til syn for at få den registreret til veteran. Og så skal den ind i systemet med de 8 år. Og det er fra at den er reg. første gang. Sådan er det bare.

EKSEMPEL :

Du har en bil der er 39 år. Du har lige været til syn. Du kommer efterfølgende i tanke om at du vil ha' den reg. som veteranbil. Du skal således til syn igen for at få den omreg. til veteran. Herefter bli'r du kaldt til syn allerede igen til når den fylder 40 år.
'Sådan. TRE gange på et år, hvis man er rigtig uheldig...

Jan

VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Frank_Andersen Member
Hvis man syner den det år den fylder 40, bliver den ikke indkaldt igen i dens "fødselsmåned" samme år.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mette Administrator
SPRasmussen skrev:
Skide med det Mette. Jeg når nok ikke at gøre det vilde alligevel, så kan jeg ligeså godt være på den sikre side...

Det kan jeg godt forstå..
~Mette
(permalink) ploug Member
JAN_VW skrev:

EKSEMPEL :

Du har en bil der er 39 år. Du har lige været til syn. Du kommer efterfølgende i tanke om at du vil ha' den reg. som veteranbil. Du skal således til syn igen for at få den omreg. til veteran. Herefter bli'r du kaldt til syn allerede igen til når den fylder 40 år.

Jan

arh Jan - det passer ikke, at den skal synes igen fordi den skal omreg. til veterankørsel ! der kører man bare på motorkontoret og siger den skal omreg.

men 2 gange på et år er stadig uheldigt

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
ploug skrev:
JAN_VW skrev:

EKSEMPEL :

Jan

arh Jan - det passer ikke, at den skal synes igen fordi den skal omreg. til veterankørsel ! der kører man bare på motorkontoret og siger den skal omreg.

men 2 gange på et år er stadig uheldigt

Ok, lyder da godt. Har bare fået opfattelsen i en synshal at man skulle til syn for at gøre det...

VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
admilumi

Reply

You must log in to post.