kan man, uden at det går helt vilt ud over motorens gang, bare skifte den cylinder med stempel der er røget med en anden brugt man har liggende
hilsen Haardberg
JA
Evt. kan du se om vægtmærkningen passer. Lyserød eller blå farvemærkning, skal så være den samme farve.
Eller vej stemplerne. Vw godkender op til 10g forskel
jeg takker for det meget fine svar
Hilsen Lennart Haardberg Nielsen
Det er noget af en motor projekt du har gang i
1600 x 4 = 6.4 liter
Hvad er din slaglængde og borring ?
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
LOL ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8) ;D ;D ;D :D ;D ;D ;D 8)
Hej
Hvis det har interesse, så har jeg et 1600 cyl. sæt til at ligge.. det er ok. jegf har vist også helt nye pakninger til at ligge (komplet sæt).
Jeg har også generator, dynamo og mange andre dele til at ligge... bl.a. en gammel 1300 motor som jeg snart skrotter !!
Du er velkommen til at komme og kigge på det (det ligger i frh.)
Du kan få det meget billigt !!!!
ring til mig på 29723399
Hvad ville der egentlig ske hvis man monterede en overstørelse (0,5mm) Cyl/stempel hvis man havde et sammenbrud på en.
En ville nok ikke være godt - men hvad med parvis - altså cylinder 1-3 eller 2-4.
Ville den lille forskel så ikke ophæve hinanden ?
Eller er det mig der ikke er blevet helt vågen endnu - ( sidder med mit morgen kaffe og hygger mens kone og børn endnu sover) :D
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
hej
jeg nasser lige på dit indlæg Lennart..men svaret på mit spørgsmål er
sikkert også af interesse for dig :-)
Hvad gør man hvis man har 4 cylindre og 4 stempler, men de ikke ligger i sæt (hver cylinder med sit stempel) ..kan man måle sig frem til korrekt kombination ?
Ronnie
Hvis det skal genbruges, så honer du cylinderne og ofrer et nyt sæt stempelringe. Så er de tsåmænd OK. Men jeg har oplevet at enkelte stempler passser meget dårligt over i en anden cylinder, pga "warping". Hvis det er nogen som helst tvivl, vil jeg anbefale et andet sæt, især med de priser vi har nu om dage.
Jeg skiftede engang cylindersæt på en lille 1200 sport motor, fordi den havde brændt et stempel. Jeg havde kun et sæt der var honet, og med nye ringe. Der var stempler ikke matchet med den cylinder de havde siddet i før. Det resulterede i at motoren manglede 10 hk bagefter. De kom aldrig tilbage, før vi skiftede cylindersæt igen, til et nyt. Så var den der.
T
Da jeg arbejdede hos VW skiftede vi da af og til en cyl/stempel når en motor havde knækket en ventil.
Der kom da bare en på, ikke noget hokuspokus.
Også af og til en brugt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.