Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgifts-fuck-lort-pis.....jeg hade

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Er du kommet videre i sagen?

Jeg er overbevist om at de på told og skat har overset at din bil skal afgiftberigtiges som veteran. Det har jeg selv oplevet en gang. Du skal huske på at det ikke altid er de mest spidse blyanter der er ansat på komunen!

Har du talt med dem?

Som Steven skriver skal han kun af med 6500,- for en 66 cabriolet og jeg har selv lige fået at vide at jeg skal deponere 5250,- for min 61 cabriolet. Jeg ville mene din afgift skal være 3000,- til 5000,-

Held og lykke!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Fandt dig og Christian ud af noget?
Han var ude ved mig da du ringede hans bil skal til syn på tirsdag!!!

Nu er vi færdig med rusten - svenske biler kan også være meget rustne!!!

Men f*** det, vi har haft det skidesjovt i garagen de sidste par uger.

Håber du får held med at overvinde skrankepaverne.

Den knapt så autoritetstro
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Allan og Gustav

P.t. er der ikke noget nyt. Jeg har desværre ikke haft tid til rykke dem et vist sted, inde hos T&S, pga. alt for meget arbejde (altså ikke med bobblen, men derimod med det der giver smør på brødet!).

Har dog modtaget en kopi af Christian's blanket, som jo indikerer, at der er et eller andet galt med det de har skrevet til mig. Hils i øvrigt Christian og sig tak for hjælpen.....!

Jeg vender tilbage når der er nyt i "sagen".......god weekend....!
J.C.

(permalink) Steven Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Som Allan siger mht. veteran der troede Told og Skat at en VW 66 cabriolet var en Golf og havde derfor først undersøgt prisen på en sådan.
Det kan være de har gjort det samme med din 66?

Hilsen Steven.
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[img:a1e8010202]http://home9.inet.tele.dk/remik/pris.JPG[/img:a1e8010202]

mvh
René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hej
jeg vil bare sige st jeg har lige betalt en 60er bobbel fri for
4200kr. jeg var til vudering onsdag d. 24-4-02. jeg fik den besked et jeg nok fik en 500 kr tilbage.

jeg tror sgu du skal søge afgiften her i jylland.

mvh vw60 (heine)
vw bugs herning
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=vw60 link=board=teknik;num=1018256034;start=30#30 date=04/25/02 kl. 21:33:13]hej
jeg vil bare sige st jeg har lige betalt en 60er bobbel fri for
4200kr. jeg var til vudering onsdag d. 24-4-02. jeg fik den besked et jeg nok fik en 500 kr tilbage.

jeg tror sgu du skal søge afgiften her i jylland.

mvh vw60 (heine)
vw bugs herning

Hej Heine

Ja det lyder jo godt. Men i forhold til Christian's 64'er, som han har betalt 3.780 i afgift for, er det jo godt 400 bananer mere. Jeg ved godt det er i peditesse afdelingen, men det irriterer mig, at når reglerne foreskriver, at afgiften på veteraner ca. er 40% af original prisen, jeg så kan det sku da ikke være så svært. Men måske de har vurderet, at din var dyrere på gaden i 60 end Christians var i 64??!!

Jeg har i sidste uge indsendt en anke til T&S ifm. deres foreløbige vurdering af min 67'er. Jeg nægter simpelthen at lægge 15,5 K i depositum. Man ved sgu aldrig hvad de kan finde på efterfølgende. Håber det virker.....skal nok melde tilbage hvad resultatet bliver!!

Word
J.C.
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej entusiaster.

Farcen fortsætter.........og jeg er efterhånde speechless.....!

Som tidligere nævnt, har jeg haft svært ved at accepterer, at jeg skulle betale et depositum på 15,5 K på min type 1967'er, som jeg har hentet Sverige. Dette uanfægtet af, at jeg givet vis vil få refunderet nogle af dadlerne.

Jeg valgte derfor d. 23. april at sende at brev ind til T&S, hvor
jeg gjorde klart at jeg havde svært ved at se hvordan det kunne blive så meget, og hvor jeg endvidere vedlagde et par eksempler, godt nok på nogle biler der var 2-3 år ældre, men ikke desto minder kun kostede ca. 4-5 k i afgift. Jeg medsendte også ny blanket, som de så kunne udfylde med et nyt beløb.

7. maj...1½ måned senere (??!!?).....får jeg så et svar tilbage. Og med det stopper så den minimale tiltro jeg havde til systemet og de folk der sidder og administrerer det for os borgere. Gud-hjælpe-mig om ikke afgiften nu er sat til 19.050 kr. istedet for de 15.450 kr som jeg fik oplyst i april. Dette på bagrund af de samme oplysninger, uden at have set bilen, og med rigtig god tid til at tænke sig om.

Jeg fatter ikke et kuk!

Planen er derfor nu, at jeg vist bør ringe til den kære kontorchef der har skrevet brevet under, for lige at høre ham om hvordan det hænger sammen. At indrage ombudsmanden eller en eller anden anden instans er efterhånden også oplagt. Nu må det simpelthen holde op. Man må sgu som borger kunne regne med at det offentlige administrere efter de samme regler, samt at der bare er en lille smule fornuft tilstede i hovederne på de personer som gør det.

Håber ikke at folk er trætte af at høre om dette problem, men jeg kan alstå ikke accepterer når en sådan gang slendrianer ikke kan finde ud af noget så simpelt som at taste et bilmærke/model/årgang/km stand ind i en computer, og så vupti få en retvisende afgift spyttet ud.

Om I vil det eller ej hører I mere fra mig senere.......!

Jeres mand ved T&S fronten......
J.C.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
S
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hørt Gustav.. Og kan vi få noget 120oktan til 1.50literen?

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja -selvfølgelig

Ministerbilen bliver en metanoldrevet hebmüller som alle selvfølgelig får lov at prøve at fyre af foran Amalienborg hvor hestene bliver sat fri og staldene brugt som gratis garager for V-dubbere.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Gustav_t link=board=teknik;num=1018256034;start=30#33 date=05/22/02 kl. 12:32:12]S
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis folk alligevel nøgenbader kan vi vel lige så godt brænde vores BHér?

Kumbaya my friend
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Der var også to "værdier" på min toldattest, som jeg ikke umidelbart forstod eller kunne få forklaret.... ::)

Da jeg så skulle betale depositum spurgte Skrankepaven om det skulle være som alm.- eller veteranbil?

Jeg spurgte hvorfor i al verden jeg ikke skulle betale den som Veteran, om der var begrænsninger/restriktioner eller lignende???

Det sagde hun der ikke var, og jeg spurgte så igen hvorfor i al verden jeg så skulle betale 3 gange så meget i depositum uden nogen fordele??

Hun sagde at det var jo mit valg, hun skulle bare spørge!!??!!??!!??

Gæt selv om jeg betalte den fri som veteran eller ej.............
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
OKAY er det sådan det hænger sammen eller var hun på hostesaft?

G. - fatter ikke en meter....
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) WayZee Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Told og skat på frederiksberg skriver kun et beløb, hvilket er "veteranbeløbet". Med andre ord, praksis varierer åbenbart helt vildt rundt om i landet. Det er simpelthen for dårligt, og det er simpelthen bare ikke godt nok!

Og jeg fatter stadig ikke dem der kun skal betale 3,5-4 K i veteran-depositum på en type 1 fra midten af 60'erne. Det svarer nemlig til at prisen på gaden "back then" skulle have ligget på under 10 K. Kan det virkelig passe? Beregningsgrundlaget er nemlig 40% af ny-prisen på gaden i sin tid. Dette er en brugsværdi som der derefter skal svares afgift af. Nærmere bestemt 105% af de første 5.800 samt 180% af det resterende.

Et eksempel: Type 1, lim 1300, årg. 1967. Ny pris: 17.726 kr
Depositum:
0,4*17.726 = 7.090,40 kr  => 1,05*5.800+1,80*1.290,4 =[u:850b115e55][b:850b115e55]8.412,72 Kr.[/b:850b115e55][/u:850b115e55]

Ovenstående var hvad jeg umiddelbart burde betale i depositum, men T&S har udregnet det til 19.050 kr.

Det burde altså være soleklart for T&S, hvad der skal betales i depositum på en original veteran. Det burde endvidere også være deres ansvar at finde "på-gaden-prisen", hvilket de åbenbart ikke gidder. De administrere simpelthen som vinden blæser uden nogen form for respekt for den enkelte borger!

Nå men det var vist nok galde for nu! T&S skal ned med nakken.....jo hurtigere des bedre!
J.C.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
J.C. jeg har en kopi med til dig på Fredag...
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
J.C. jeg har en kopi med til dig på Fredag...
(permalink) ThomasE Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=WayZee link=board=teknik;num=1018256034;start=30#40 date=05/22/02 kl. 15:02:12]Told og skat på frederiksberg skriver kun et beløb, hvilket er "veteranbeløbet". Med andre ord, praksis varierer åbenbart helt vildt rundt om i landet. Det er simpelthen for dårligt, og det er simpelthen bare ikke godt nok!


Hvad med at lave en lille test? Hvis du er frisk så prøv at sende en blanket ind til alle regioner og så se hvad der sker. Det kunne egentlig være helt sjovt at prøve...

MVH
 Thomas
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Thomas

Det kunne være rigtig spændende med en sammenligning, men du må nok ud og lave et landsdækkende netværk for at det kan lade sig gøre.
Da jeg i starten af firserne skulle betale afgift af en Chev. Camaro, sendte jeg blanketter til 3 forskellige regioner, men de 2 kom tilbage med besked om at de ikke kunne behandles, da jeg ikke boede i den region. Altså ingen svar, hvis man ikke havde den rigtige addresse. Jeg ved ikke om reglerne er ændret, men jeg tror det ikke.
Med lidt samarbejde kan det nok lade sig gøre. Find ud af hvor mange regioner der er, og find så nogen der bor der og få dem til at spørge, det må kunne lade sig gøre via dette forum.
Kopierer I papirerne (teknisk specifikation m.m.) er I sikker på at det er sammenligneligt. Jeg synes det er en rigtig god idé.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hey der !!!!!!!
den er jeg sku med på...... så tager jeg  [glow=red,2,300]K
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg er villig til at være "chief of arms"
(kok med arme?) i slaget mod Told & Skat.
Er der nogen der har en svenskerbil eller lignende som kunne være et muligt emne så send en kopi af papirerne til mig så skal jeg nok finde folk i hele DK og undersøge hvor T & S gemmer sig!

Bliver vi ikke korrekt behandlet kunne vi jo storme dem med ansøgninger på 4-5000 vwér...

Gustav Tipsmark
Kaprifolievej 6a
8400 Ebeltoft
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Som næve-nyttig jurastuderende melder jeg mig også under fanerne hvis I mangler en
(permalink) Hans Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Der er 29 Told- og Skatte regioner. Addresserne kan findes på  www.toldogskat.dk
Prøv også at spørge lokalt, om hvor sagen bliver behandlet. Her i Thisted bliver nogen auto sager behandlet i
(permalink) ThomasE Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej, det lyder mægtigt godt og jeg vil også gerne være med, men jeg skal desværre til udlandet det næste stykke tid. Jeg kan dog følge med på vwnettet.dk abroad så jeg glæder mig til at se resultatet...

Jeg foreslår at i starter en ny tråd a'la "Krigserklæring mod T&S", da den her er ved at være træls lang og det er jo også et nyt emne:-)

Held og lykke!

MVH
 Thomas som forlader sit vw projekt i DK:-(

Reply »

You must log in to post.