Lydisolering
Hej!
Jeg er ved at isolere min nyrenoverede t1 1956er, men mangler lydisolering: Foreløbigt har jeg isoleret motorrum med tjærepap fra K&B.
I forbindelse med isolring af kabinen vil jeg gerne have folks bud på:
Hvilket isoleringsmateriale skal jeg smide i kabinen(gulv, grisekasse osv.)?
Hvor kan jeg købe materialet? (helst i Kbh)
Hvordan kan jeg få kæresten til at lade vær med at omtale bilen som "nuttet"?
Alle tips og tricks er velkomne!
Tak...med VWenlig hilsen (indtil videre halvdøve) Mikkel
Du skriver helst i københavn området
men jeg har lige været i biltema i næstved der har de varen
:) :)Lydisolerings måtter ;) ;)
i alle størelser og tykkelser
KILGOD
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
Du kan købe noget "blåt guf" i Hifiklubben , det kan sprøjtes på
det koster en arm , men det er f.... godt
det er en slags blå body med bly i, ved ikke hvad det hedder??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det [glow=blue,2,300]blå[/glow] "Guf" der hos Hifi-klubben hedder "Noice Killer" .... :)
Det fra hifi klubben hedder Noic killler man bruger det når man bygger bilstereo så dørplader ikke vibrere når man spiller højt,jeg synes ikke det er lydisolerne.Tag i en bilbutik de har alt til dette formål.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Harald Nyborg har også en del lydisoleringsplader/måtter og de er noget billigere end f.eks. "Bil-xperten"
René
Bilfabrikkerne bruger såkaldt jutefilt, det er det uldagtige stads der også sidder i bilerne fra ny. Det kan du købe hos en autosaddelmager. Og så det tunge asfaltpap til at dæmpe pladestøj.
Det nuttede går væk hvis man bygger en 207HK 2,6L type4 motor. Med garanti ;) Hvis ikke så giv hende en tur i højresædet.
Tak for alle de gode råd! 8)
til Frank: 207 heste..av det er sørme ikke nuttet...det lyder jo næsten som om du har gjort det ;) Jeg overvejer selv at "opgradere" antallet af heste, men jeg synes ærligt talt at (min i hvet fald) 56er's styrtøj er for upræcist til alle disse kræfter...er det noget man lever med, eller hvordan skal den kringles? ???
mvwh MikkelC[right][/right]
[C:DokumenterBilleder6cyl.jpg]
Joh det har jeg.
Jeg forsøgte at sætte et billede ind fra dengang jeg kørte med 6cyl. 911 motor, men det kan jeg ikke finde ud af. ???
du skal da bare sætte adressen ind i det felt hvor der står gennemse ved siden af ;D
Ja men alting er jo bare lige. Jeg har computergrej her der kan sende en raket til månen. Og guderne må vide hvorfor, for jeg kan ikke finde ud af at bruge lortet. Det er 3 år siden jeg fik en pc af mine forældre til min 40 års fødselsdag og indtil videre har jeg fundet ud af at komme på internettet og at diskfagmentere. Men det er den også hurtig til. :-/
Joh jeg har kørt med 207 HK på en 2,6 L type 4.
Jeg har også kørt med 6cyl Porsche. Det var nu ikke nogen succes. men det lød godt og bevares den var da også stærk. Men den kunne kun køre med org. lydpotte ellers mistede den 40 HK ved 3500 omdr.
Jo det kan godt laves i en gammel VW, men sæt den på en nyere bund med nogle Koni dæmpere, skivebremser osv.
Jeg kørte med type4 forbremser, 914 bagskiver m. Alfa kalibre og en Passat hovedcyl. Lidt sænket med 4 Koni og en 19mm. stabilisator.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
den ser da meget godt ud den motor ;D Er de ikke meget dyre og skal der ikke laves en del om i bag for at den kan være der ??? (lidt offtopic måske ;D )
Jo, det kostede 65000kr at lave motoren.
Så flyttede jeg gearkassen 50mm. frem ved at korte rammehornene op og lave et andet forreste ophæng, korte den lange gearstang op, osv.
Bagspidserne er flyttet ud så stykket over udstødningen er 140mm. bredere, kofangeren er lavet bredere osv.
Bagklappen var lavet så den kunne lukkes.
Jo det tog lidt tid
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej Frank
Kan det engentlig lade sig gøre at få et sådant monster synet. Jeg tænker på MEGA mange HK, skiver bag osv.
På sådan en er det vel en selvfølge at der ikke er "racer-tolerance"(slør) nogen steder.
Slør ???
Med de rigtige bremsedele fra Tyskland med tüv, kan man vel godkende 160HK med en 4cyl.
Sådan noget som jeg selv havde lavet går selvfølgelig ikke.
Men jeg har synet den engang i 1988 med 2,6L type 4 og tromler bagpå. ( type3 )
De mente i synhallen at det så godt ud og at det var en god idé at jeg havde sat bur i. "Lad nu være med at gå ud og køre fra politiet" var deres farvel-kommentar.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
halløjsa ;D
jeg har gang i noget ligende med en 911 motor, jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt nærmere, hvis du har tid til at dele lidt erfaring ud...??? hvis du svinger et tlf.nr ud eller icq.. evt så er jeg max klar..
VH ToonTown
Hva' Frank hvad kunne svinet så i lyskrydsene med den motor, for den må da have været pænt vild ;D
Jo den var fint kvik. Men motoren er for tung. Det går ud over stabiliteten ved høj fart. En 4cyl. er bedre.
Jeg kan huske engang min kæreste var inde for at købe is på en motorvejsrasteplads. Der sad en ældre mand og så meget sur ud. Jeg tænkte at han skulle få noget at være sur over, så da min pige kom tilbage og satte sig ind, startede jeg og vi var over 170 inden vi var ude af tilkørselssporet. Alt hvad der lå i hanskerummet blev ved at komme ud lige så hurtigt som hun skuppede det ind. Til sidst opgav hun og lod lortet ligge omme bag i bilen. "hvad skete der" ? sagde hun. "Ham den gamle skulle bare have noget at være sur over" svarede jeg. Men jo, hold da kæft. Med lange udvekslinger fra Ahnendorp gik den 190 i 3. Og den kører som en turbine, husk omdrejningsbegrænser, for man kan ikke høre det.
98387211
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ohøj...
hmm.. hvordan går det ud over stabiliteten..? (er det ikke bare fordi en bobbel ikke er bygget til 190?) ::)
Jeg oplevede engang et stykke landevej hvor der kom 3 bakker lige efter hinanden. Der fornemmede jeg at bagenden ville forsætte ligeud i luften når forenden kørte ned ad bakken.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvad med gearkasse, kobling, olie tank.. div hvilken 911 motor var det? brugte du std gearkasse?
Toontown
Gearkassen var type1 med lange udvekslinger i alle gear. Jeg kan ikke huske dem men 1. 2,90 2. 1,87 3.1.12 og 4. 0.81 og 4,125 i bagtøjet tror jeg.
Svinghjulet var type1 lavet til at passe på 911. Med en 1700 punds kobling. Begge dele fra Kennedy. Olietanken byggede jeg selv med holder til oliefilter indbygget. I alu. Motoren var en 2,7 150Hk tror jeg.
Jeg ombyggede den med Carrera RS 2,7 Cyl. og stempler. S-knaster. Og et sæt 40mm. triple Webere. Alt var nyt også topstykbolte i dilivarstål fra 911 turbo. 911 turbo kædestrammer sæt. Ny oliepumpe osv. osv.
Bare et pakningssæt kostede 1600kr. Jeg brugte 65000 plus sort maskinarbejde og vennetjenester. 8) Glem det, de motorer er totalt opslidte. Hvis man skal lave en 911 motor skal man bruge de nyere 3,0 eller 3,2L motorer. Det er ligesom at bruge en type4 motor frem for en type1. De nye har også alu.blok og senest fjerner Porsche bunddækslet for at gøre blokken stærkere ved ikke at have det store hul. Men hold kæft den har lyden med sig med 6 karburatorer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ok Frank dit næste projekt må så være at få klemt en helt ny porsche 3,6 liters twinturbo motor med 420 hk ned i en bobbel
;D -Just kidding- ;D
Har du egentlig lavet et indlæg om dine projekter her på siden ??? hvis ikke er det så ikek på tide, for det lyder som om du har haft mange sjove projekter ;D