Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lydisolering

Tags:
No tags yet.

(permalink) ToonTown Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hehe.. det lyder da meget Cool 8) du har godt nok også gjort det ordenligt hva... jeg har anskaffet mig en 2,7 og en gearkasse som jeg skal ha bygget på en buggy, syns ikke den virker så vildt tungt, to kunne uden de vilde problemer bære den ind i bilen (transport bil)... hvilken højde skal olie tanken være i?? har en orginal. man overvejer også at bygge en selv pga plads..? skal snart igang med motor, er der noget speciels jeg skal kikke efter, (total opslidte)???

Toontown
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg er ked af det, men mit nuværende projekt er at bygge et 16v topstykke fra en 101HK 1,4L Polo på en 1,6L blok. til at køre i min Polo fra 1982.
Opslidt ?
Jamen en 911 motor 2,4-2,7L fejler det samme som en type1 bare værre, eller dyrere om du vil.
Topstykboltene bliver trukket ud af blokken og den lange 8mm. støttebolt, tæt ved oliepumpen gør også. Det løser man ved at sætte Timeserts i hullerne. Noget Würtz sælger.
Og så skal man bruge topstykbolte til en 911 turbo. De er godt nok af stål, men af noget der kaldes Dilivar og du kan kende dem ved at de ikke er magnetiske. De er beregnet til at køre sammen med nicasil cylindre der jo udvider sig som alu. og derfor ikke kan arbejde med en stålbolt. Så går kædestrammerne i stykker. Man kan reparere de gamle, men en permanent løsning er at købe et komplet ombygningssæt til 911 turbo-strammere. Hovedlejerne går også løse som på type1. Altenativt kan man bruge en gammel 2,0L blok som er af alu. Eller som sagt 3,0L og nyere. osv. osv.
Nej jeg har ikke lavet nogen indlæg om mine projekter. Og jeg gør det heller ikke. Jeg kan ikke finde ud af det her med computere og websider osv.
Oliebeholderen skal være 20% større end den mængde olie du vil køre med. Og du skal sprøjte olien ind på en væg eller plade som den skal løbe ned ad for at komme af med luften. Og husk udluftning fra den ligesom fra et krumtaphus.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jamen Frank, du er jo en sand mester i at skrive indholdsrige indlæg, og jeg har set at du også har fundet ud af at sætte billeder på, så man må da sige at du behersker "det her med computere" til fulde..
(permalink) ToonTown Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hmm takker meget for sludren, jeg smutter ud og skiller skittet ad så må jeg se hvor slemt det er.... ???
vh ToonTown. ;D

Reply

You must log in to post.