Syn - igen.
;D ;D ;D ;D ;D ;D
ha 100 kmt ups der er nogle der skal finde en plombering til deres motor.................... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hmm ???
På de tegninger jeg fik fra Bent var der da ikke noget med Z-form på nogle bundplader???
Håber da ikke jeg skal til at skære lortet op igen
[quote author=jacob link=board=teknik;num=1030094519;start=15#21 date=08/26/02 kl. 01:52:15]I tidligere indlæg har det været nævnt at der gælder specielle regler for buggy og kitcars bygget på opkortede vw-bunde.
Det kunne være ret fedt at få en dokumentation for disse specielle regler hvis de er generelt gældene for alle eller grupper af disse biler.
Frank, hvad siger i til når jeg ankommer i en ellers OK Porsche Spyder [b:f0900f6181]kitcar[/b:f0900f6181] monteret med 205/50ZR17 og 255/40ZR17.
Diameteren skulle være god nok, men hvad med bredden ???
[i:f0900f6181]Du må vist en tur hjem efter dine vinterhjul?[/i:f0900f6181] :-[
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Det kommer vel helt an på længden på prøveturen og om den går til 100 på under 5.
Hvis det er OK så går det nok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
M.h.t. bredere dæk/fælge bagpå i forhold til foran, er det kun godkendt, hvis køretøjet er født på forskellige bredder. Gerne på baghjulstrukket biler, såsom BMW/Mercedes/Ferrari mv.
Dette gør man fordi motoren simpelthen gerne er så kraftig og fordi der ikke er vægt nok på baghjulene( slet ikke på de biler med frontliggende kværn)
Du må afvige +/- 5% i forhold til den oprindelige dækmontering, og du må max afvige +/- 10 mm. i sporvidden.
Alle 4 dæk skal være i samme type (sommer/vinter.....) Du må dog montere forskellige dækfabrikater pr. aksel (foran Goodyear bagpå Yokohama o.s.v.)
Er der i øvrigt nogen der ved om det er synsgodkendt at afmontere kofangere på en 1303 ´73??
???
Jeg havde afmonteret mine kofangere, og det blev overhovedet ikke påpeget.
[quote author=vwdillen link=board=teknik;num=1030094519;start=15#29 date=10/02/02 kl. 23:13:42]BMW/Mercedes/Ferrari
[b:5caf74217d]Porsche[/b:5caf74217d] ??? >:(
Mit spørgsmål gik på en genfødt bil, som efter sigende skulle gå under specielle regler.
Jeg har svært ved at forestille mig at alle buggy'erne kører til syn på fire ens hjul ??? :o
I mit tilfælde vil jeg slappe lidt af og konecentrere mig om at få bilen totalt i orden og få tingene til at hænge naturligt sammen.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Buggyen er godkendt med 5,5" foran og 8" bag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Er det en dansk eller en tysk godkendelse - og i så fald, kunne man ikke tænke sig at der findes en tysk godkendelse af en T1'er med fælge af forskellig bredde? Med en 944 undervogn ville det være rart at kunne køre med f.eks. 7½" for og 9" bag (som er Porsche-standard).
Hej...
Jeg har en godkendelse fra justitsministeriet ang. brede fælge på en Volkswagen ombygget til Dune Buggy....
Godkendelsen er fra 13.06.77
Som skrivet: justitsministeriet skal hermed meddele, at Dune Buggy ombygget på Volkswagen type 1 chassis og forsynet med type 1 aksler kan være forsynet med fælge som anført.
Foraksel - 5,5" x 15FHA 2 - Forsætning 6mm.
Bagaksel - 8" x 15FHA 2 - Forsætning 25mm.
Eller
Bagaksel 10" x 15FHA 2 - Forsætning 50mm.
"Forsætning" er afstanden fra fælgmidte til underside af opspændingsflange.
Hilsen VWMikael
Godkendelsen med 10" bortfaldt senere.
Og til Germanlook. Det er en tysk godkendelse der kom sammen med godkendelsen fra Werket om at bygge en buggy.
Jeg mener at bestemmelsen om kun at tillade 8" er dansk.
Få nu bygget den 1344 så må vi jo se på det. Der er jo noget der hedder konstruktive ændringer.
Har du fået papirerne fra Lars Kühn ? Ellers må du sku´se at få fingrene ud. Det er snart sommer igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.