Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  57

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pharma Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jubii
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
DeLuxe modellen er bare exportmodellen fra folkevogn, dvs. som dem du ser flest..
Standardmodellen som kun var beregnet til hjemmemarkedet er meget mere sjælden, den havde bla. ikke nogen chromdele, og mekaniske bremser

Du kan få historiske nummerplader med det registreringsnummer du kan dokumentere at bilen har haft, spørg på motorkonteret

efter ´61 blev det lovpligtigt at have blink for og bag på alle biler i DK, også selvom de ikke var født med det.
Retningsvisere ban bygges om så de blinker, og dermed kan de gøre det ud for sideblink..

Motoren er en 34Hk 1200 motor, og den type motor kom først i ´61, din bil er født med 30Hk motor
(permalink) kew Member
Skrev for 54 years siden | | | |
I Vejledning for Statens bilinspektion afsnit 6.04.020 står der : Før 01.01.51: På bil, der er registreret 1. gang inden denne data, kan de oprindeligt monterede retningsviservinger indrettes som sideblinklygter således, at de blinker i udslået stilling
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1034762387;start=0#1 date=10/16/02 kl. 12:07:59]
Motoren er en 34Hk 1200 motor, og den type motor kom først i ´61, din bil er født med 30Hk motor

Betyder"vw gendbrugsmærket" ikke at det er en renoveret motor fra VW fabrikken

Hilsen Haardberg
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jo det gør, men det er stadig en 34 hk´s 1200 ifølge nummeret. Hvis du ser godt efter kan du faktisk se et lille hjørne af det gamle "D" i nummeret.

Nu er jeg ikke så stiv i de gamle 30 hk motorer, så jeg kan ikke huske om de har motornumre, og hvad. Men du kan kende de gamle på at de har integreret dynamofod, og at benzinpumpen sidder ind i venstre side af blokken.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi!

heldighvis har jeg fire 30 motorer liggende. derfor kan jeg lige komme med en snak. samtidig har jeg en ovaler "standard" fra august 1956 og en oval cabriolet fra marts 1957. jeg mener, at min standard (med gammel originalmotor - også i papirerne) starter omtrent med nummer 1.600.000 eller 1.840.000 (kan ikke huske det lige nu) - måske var det 1.450.000 ... men jer er tæt på!

de normale 30hk og 25hk (24) motorer har alle ingen bogstaver. dette X betyder i motornummeret, at det er en "udskiftningsmotor fra vw som blev sat ind. da der nu er et D i nummeret, er den nok fra ca. 1961 ...

i 1955 kom bobbel nr. 1.000.000 - det betyder at motornummeret må være omtrent på 1.300.000.

jeg tror faktisk, at din ovaler må ha`et nummer mellem 1.600.000 og 2.200.000 uden bogstaver.

men pyt med det?! min ovaler cabrio 3/1957 (reimporteret fra sverige) har haft en 34hk fra 1961. denne motor solgte jeg til uwe i hamborg, fordi kan lige har haft problemer med motoren på sin 1961 cabriolet. klart, at en bil efter 45år gerne må komme med ny motor ...

nu er jeg igang med at renovere 2-3 30 hk motorer i vinteren. jeg vil bygge min ovaler op helt original.

hvis du vil har mere snak om det, så kom med svar. jeg har ingen dokumentation liggende her, den ligger derhjemme. ellers masser af input mulig.

hilsen
jens
(permalink) Pharma Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak for svarene og bemærk lige VWMortens responstid på ca. 8min
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg står selv med en gammel folkevognsmotor som jeg engang vil renoverer men jeg ved ikke om jeg tør gå igang. Jeg ved faktisk heller ikke rigitg hvilken slags det er, men jeg regner med at jeg kan bruge den i min 1303'er, hvis den gamle ikke vil mere.
Hvor mange penge skal man regne med at en renovation koster?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Til Pharma,

Du slipper ikke afsted med at få synet en vogn hvor der kun er vinger der svipper ud og blinker. Efter foreskrifterne skal der være blink som er synligt forfra, bagfra og fra siden. Selvom man kan sige at det vil vingen med blink i opfylde, så kommer der en masse regler ind i billedet, med at den skal kunne ses fra div. vinkler og lysstyrken vil heller aldrig blive stærk nok, med den 5 wat pære du kan smide i vingen.

Du bliver nød til, at montere blink for og bag på bilen. Vingen kan bare erstatte det blink du ellers var tvunget til at montere på torpedo siden eller B stolpen.

Jeg har valgt at placere små Ermax blink på nogle arme monteret på kofangerbeslagene. Til syn er det en god ide at de sidder over kofangeren. Hvis du så vil skjule dem mere senere, kan du jo vende dem når den er synet, så de sidder under kofangeren, så er de stort set usynlige, indtil de blinker.

mvh
Allan
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har idag kl.11.00 dut fået min 54er synet med blink monteret under kofangeren foran.Blinkende retnigsvisere og blinkende stoplys i bag.Det er for lækkert med en nysynet bil ;D
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk

Reply

You must log in to post.