Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  selvbyg af karrosse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er det egentlig tilladt at bygge sin egen karrosse og sætte på bundrammen, eller skal det være et præfabrikkeret. Jeg mener, må man bygge et karosseri af noget firkant profiljern og beklæde det med plade eller er det helt udelukket.

Mvh. Haardberg
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 55 years siden | | | |
det er sikkert lovligt nok, den skal vel bare gennemgå en helvedes masse meget dyre test før du må, og så skal der vel også betales noget afgift, ligesom med bugyer ???
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg må tilstå at jeg ikke ved om reglerne gælder for vw'er, men min svigermors ::) genbo har en bil, bygget af daværende volvo importør Ole sommer, Kaldet en Joker. Vognens karosserri der er bygget hos Sommer selv, består af 40x40 firkantprofiler med plader på Indersiden.  Bilen var oprindeligt ment som en joke (deraf navnet) hvor Karossen sidder "Indenvendigt"
(permalink) folkeboerge Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=RENudenlogind link=board=teknik;num=1035067396;start=0#2 date=10/20/02 kl. 17:26:08]Jeg må tilstå at jeg ikke ved om reglerne gælder for vw'er, men min svigermors ::) genbo har en bil, bygget af daværende volvo importør Ole sommer, Kaldet en Joker. Vognens karosserri der er bygget hos Sommer selv, består af 40x40 firkantprofiler med plader på Indersiden.  Bilen var oprindeligt ment som en joke (deraf navnet) hvor Karossen sidder "Indenvendigt"

Er det et projekt du vil have op at køre???

Har selv tænkt på noget karrosværk til en bund der står og glor

Hvad er din ide??, Har selv tænkt på noget delivery agtigt, måske med woody bagdel.
(permalink) folkeboerge Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=folkeboerge link=board=teknik;num=1035067396;start=0#3 date=10/20/02 kl. 18:21:00]

Er det et projekt du vil have op at køre???

Har selv tænkt på noget karrosværk til en bund der står og glor

Hvad er din ide??, Har selv tænkt på noget delivery agtigt, måske med woody bagdel.

Og hvis man så tog lygterne fra en fiat marea, de her to små i hver side, så tror jeg godt at blodtilførslen til den kutteklædte hævner vil øges.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Halløjsa
Går selv med lignende ideer.Hvis man må sætte en glasfiberkarros ( Porche, buggy ), På en bund, må man vel også bygge karrossen selv. Hvis hele bunden , komplet med styrtøj, hjulophæng og motor er det som er godkendt med pågældende chassi nr., løser man mange problemer med godkendelse. det er klart at hvis man ændre dette, så skal man kunne dokumentere at det virker ( ligesom dem der bygger" Hot rods"på en gammel ford fra 1932 eller lign. )
Alt sådan noget som lygter skal vel også opfylde kravene, som gælder den årgang bunden er fra. Det vil sige at man behøver vel ikke at sætte baglygter fra en 1303'er på en '53 årgang.
( har selv ideer for min 53'er bund )
Og motor efekten ( HK ), skal være standard motorens + 25 %.
Hvis man vil ha' 100 HK i en 1953 bobble, så bliver det betydelig sværer. ( selvfølgelig skal bilen være lovlig og godkendt !!!)
Afgiften kommer man ikke uden om.
Hans

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Halløjsa

Man skal nok passe på angående bilen vægt. Det dur ikke at bilens egenvægt bliver større end det  "bunden" er type-godkent med. og tænk lidt over vægt fordelingen på for og bag aksel. Især hvis man vil bygge pick up / stationcar, så får man både motor/gearkasse vægten og last- vægten i bag.
Så pas på med for kraftige stålprofiler.
Pas i øvrigt også på skarpe kanter på karrossen.

Hans
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Halløjsa
Angående selvbygger karrosseri - er der nogen der har en billig " engelsk hjul " til salg ?
Se her : http://www.crailville.com/craft/index.htm
Hellers må vi ha sat en serie produktion i gang !!!
Hans
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
engelsk hjul....Jeg ved hvor der står en hel rusten jaguar ...der er 4... ;D

Engelske hjul er vist ellers ikke billige..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
En Engelsk hjul koster fra ca. 14000 og op til 100.000 kr.
for en klar til brug.
Nogen fås også som "kit" hvor man selv laver rammen
Her er en lille billig bordmodel :
http://www.metalcrafttools.com/Benchengwheel.html
"Min" laserskærer på arbejde, kan nok lave en smuk ramme ! :D
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det ser lækkert ud..

Hvis du har en laserskærer på arb. så har i vel også en drejebænk, der kan lave selve hjulene..?

-lav lige en til mig også..
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg læser ofte i Hot Rodding et amerikansk blad hvor de reklamerer for sådan en kal til hobbybrug til ja lad os sige under 14.000

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Gustav-
Du har vel ikke et navn/Web adresse på det firma, der raklamerer i Hot rodding ?
Hans.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
VWmorten -
Jo, vi har da en hel maskin afdeling på arbejde, men det er nix pille  :'(
Men en kollega vil sælge en drejebænk,  så måske kommer jeg igang med at bygge en Engelsk hjul ........ :)
Hans

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ekstrem hjemmebyg godkendt i DK.
Se det nye nummer af bilmagasinet (november), så vil i få en ide om hvad der faktisk kan lade sig gøre at få godkendt.
Bilen er bygget på T1 fra 1963- men der er ikke meget tilbage af den.Her er nogle stikord :
Motor: 150 HK Alfa romeo
Transmission: Porche 911 Cloce ratio
Undervogn: Porche924,vw,yamaha og audi.
Karrosseri: 7 lags glasfiber med indbygget sikkerheds røramme.
Højde: 1,11 m.
vægt: 600 kg
Byggetid: 8 år !!
Byggepris: ca. 350.000 kr.  :'(
Artiklen der fylder 3 sider, går desværre ikke helt i detalger om hvordan den er lavet, men ejerens tlf. nr. står  der .......
Hans
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det må være silver :D

Den stod til salg i dba under kitcars til 120K (længe). Et fund til de penge.

K&B Bent skrev følgende 22.6.02 i en privat mail:
[i:02a754c2de]Det er hans far Harry Rask som har bygget den .
Han startede med  (forruden er fra en 1303) og lavede herefter et skelet omkring
denne, alt er hjemmebygget og rigtig godt gået!.
Den er opbygget på en iforvejen opkortet buggybund, da han ellers ikke vil have
haft en jordisk chance for at få den godkendt .
Først var den monteret med en Porsche motor, nu sidder der en 16ventilet Toyota
motor i den!. Eddi er Toyotamekaniker herude i Viby.
[/i:02a754c2de]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg ville nu godt vide hvad afgiften har været, den er sikkert ikke for sarte sjæle :(
Jeg må hellere få købt en kopi af bilmagasinet og se hvad der står.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060

Reply »

You must log in to post.