Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  selvbyg af karrosse

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Den ser ud til at være lavet flot! Det er bare ærgerligt han ikke har gjort mere ud af bagenden... Den ser ikke S
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nej, køn er den sgu ik (sorry) men den er et rullende bevis på at man kan hvis man vil (og vil og vil og vil og har lidt monetos).
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 55 years siden | | | |
he he he........
efter at jeg har købt lamborghini`n er jeg kommet i kontakt med en klub hvor det kun er kitcar`s de bygger.....
formanden fortalte at en fra klubben har bygget en lamborghini karros helt fra bunden af efter en model bil......
han hade vist taget en u-afkortet buggy hvor der var betalt buggy-afgift, og så af med karrossen og igang med at bygge.......
nu har jeg ikke set den i nu, men den skulle vist være temlig fin...... og han har vist ikke haft nogle problemer med syn.... og så har T&$ jo heller ikke været indblandet i den..........enu!!!
mvh leo-pol  
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nej, køn er den ikke, efter min smag, men det er utrolig flot gået at fuldføre sådan et projekt.  ;)
Hans
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Fedt projekt, jeg håber at hans kreative ild er røget videre til det næste projekt, synd hvis sådan en mand bare sidder og ser TV.

Hvis man skal lave den perfekte bil skal man være:

en god håndværker
en god tekniker og
en god kunstner.

De fleste er kun en af dem (og nogen fantastiske på deres felt), nogen to, jeg har aldrig mødt en der besad alle 3  kunstarter.

Når jeg ser en bil har jeg som regel en ide om hvilke evner der er de stærkeste hos "skaberen"
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det var en slem en du er ude i der Morten......... findes der en bil som er perfekt? Det er da vist altid en smagssag ;)
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hmm ja måske..

Alt er jo relativt..
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1035067396;start=15#29 date=10/25/02 kl. 08:37:15]Når jeg ser en bil har jeg som regel en ide om hvilke evner der er de stærkeste hos "skaberen"
Oven i købet på afstand ;)

[b:db6bedeca3]Cal-look[/b:db6bedeca3]
en kunstner

[b:db6bedeca3]German-look[/b:db6bedeca3]
en tekniker

[b:db6bedeca3]Rat-look[/b:db6bedeca3]
en håndværker

;D ;D ;D
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
If you visit an exotic car dealership, or browse the classifieds, it will quickly become apparent that a purebread exotic can be had for very little. A decent Porsche starts below $10,000, and a full restored Lamborghini Urraco (as in the picture top left) can be had for about $20,000. Most kit car projects end up costing far more. This fact being known, most people will ask "Why Kitcars?"
Most people are not buying kitcars because they want a cheap copy, at least not people buying classic original designs (like the Nova/Sterling on the top right). Here are a few reasons to buy a kitcar:


Unique looks -- generally far more exotic than any namebrand exotic. To make this clear, how many exotics have gullwing doors? How many kitcars do?
Extremely rare -- far more so than any but the most exotic exotics. If you buy a Porsche 911 and live in a major metropolis, you'll see a few others every day. If you buy an Aztec 7 you'll probably never see another one, except perhaps at a kitcar show.
Supports independant automobile designer instead of a big company. The car you own will not be watered down for sales appeal but a true, no-holds-barred piece of automotive art.
Easy and inexpensive to maintain because of older domestic parts. This is the argument for replicas -- getting a rare Italian exotic tuned can cost nearly $10,000 and maintainance costs approach $1/mile. Build on domestic components and your costs are no higher than any locally built car.
Can be built to your tastes without affecting the value. With a kitcar you get the car you want.
Building it is a labor of love, plus you'll understand how the car works when you're done.
Most are capable as daily drivers.
Due to light weight they usually have good gas mileage, and an excellent power-to-weight ratio.
You get to meet other kitcar owners -- everyone has great stories, and is very down-to-earth, unlike snooty owners of name-brand exotics. A Ferrari owner looks down on a Pantera because it's a mutt. Imagine what they think of a kitcar!



--------------------------------------------------------------------------------

There are admittedly some reasons not to buy a kitcar, such as poor resale value and the potential for improper construction. Even so, give me a kitcar over a Lamborghini any day. Give me four.
It may boil down to are you buying a car for looks, performance, or snootiness? Given the same amount of money being spent, kitcars offer far more in the looks and performance department. However, if you're buying a car because you want to show it off at a country club, perhaps a kitcar isn't the car for you. But if you're not buying a car because you're a snob, a kitcar is what you want.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er storforskel på om din hjemmelavede karosse er lavet i jernplade eller glasfiber.... set med både synshallen og told&skat's øjne

Grundliggende : har du en bil i jern og vil ombygge / tilføje noget på den feks skørter eller brede skærme så er det i princippet uden afgift at tilføje nogle glasfiber dele blot det ikke er mere end en vis %del på en gang !!!! Laver du det samme skørt i jernplade så skal der med told&skat's øjne straks betales afgift !

Vi har i bilen et eksempel på en jern bil hvor ejeren gerne ville have stort set hele karossen skiftet ud til fiber... Han fik af vide han skulle betále afgift hvis han gjorde det ! Til det spurgte han om han så måtte skifte for og bag skærmene ud til glasfiber da de gamle var temlig rustene ? Det måtte han godt - uden afgift ! Så spurgte han om han måtte skifte front og bagklap ud med nogle af glasfiber da de gamle var mere end renoveringsmodne ? Det måtte han godt - uden at betale afgift ! Han gentog succeen med både tag, front panel osv. og finally havde han det han ønskede gratis - small steps gets you long 8)

Så i princippet ku man tage en Corvette og pladre polyester og fibermåtter på til man havde en Batmobil - hva så statens biltilsyn ville sige til flagermusevinger osv. aner det ikke - nogen der tør prøve ?

mvh kitcarlasse

Reply

You must log in to post.