Rammehovede og syn
Hvor blev kew's rammehovede indlæg af?
Jeg ønsker at fjerne det stykke markeret med rødt, er det gangbart eller ej ???
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Nej du må selvfølgelig ikke fjerne et af de kraftigste hjørner på rammen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jah, det anede mig jo.
Stiv og stærk skal den være, så det skal lige nævnes at der netop her ved rammehovedet bliver der lavet et bulkhead i hele bilens tværsnit (enten i stål som en del af en rollcage eller i kulfiber som en del af karossen).
Tak for svaret (som nok ikke blive anderledes af mit bulkhead).
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hvad er det du er ved at lave ?
Er det en strandbil, banebil eller en gadebil ?
Hvis det er en gadebil så brug det VW har lavet og lad være med at bruge det pedalarrangement på billedet.
Alt det der har ATE, Girling og Lochheed testet og solgt i årevis. Lad være med at bruge alle dine penge på dele fra Kina,Taiwan osv.
Brug så meget originalt som muligt. Evt. en fagligt vurderet blanding af dele fra andre biler. Så ses det jo heller ikke så tydeligt til syn.
Da jeg fortalte vores synsleder at jeg havde solgt min 200HK type1. Med type4 forbremser og 914 bagskiver med Alfa calibre og hovedcylinderen fra en Passat. Var hans kommentar " var det ikke VW dele det meste, kunne det ikke ha´været godkendt " ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det var for at lave lidt plads til synassistenten ;D
Jeg er 169cm/54kg og kan godt være der (det ville dog være fedt få de ben rettet lidt ud) men hvor mange synsfolk i danmark kan ???
[img:3f980cf34a]http://rsk.sidenius.com/jac02.jpeg[/img:3f980cf34a]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote author=jacob link=board=teknik;num=1035653975;start=0#4 date=10/27/02 kl. 10:17:38]
Jeg er 169cm/54kg og kan godt være der (det ville dog være fedt få de ben rettet lidt ud) men hvor mange synsfolk i danmark kan ???
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Klemmer du ikke tunnelen skæv så ? 8)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Rolf, din brors spyder, har Peter Skibbye ændret et eller andet ved så man kan sidde der selvom man er fuldt udvokset..
(Jeg mener at det er et eller andet med at brandvæggen er flyttet 15cm bagud..)
-og Jacob, det vil også være en federe løsning på dit pladsproblem..
Se at få gennemfotograferet begge biler, og lad os se forskellen..
Jeg fandt forresten et gammelt nummer af Wheels hvori der var fede billeder af svenske Speedshop´s centermotorchassi til jeres karosser, skal se at få det scannet ind en af dagene..
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1035653975;start=0#7 date=10/27/02 kl. 14:51:23]Rolf, din brors spyder, har Peter Skibbye ændret et eller andet ved så man kan sidde der selvom man er fuldt udvokset..
(Jeg mener at det er et eller andet med at brandvæggen er flyttet 15cm bagud..)
-og Jacob, det vil også være en federe løsning på dit pladsproblem..
Like that?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Den ser bare meget bedre ud når føreren sidder hvor han skal ;)
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1035653975;start=0#7 date=10/27/02 kl. 14:51:23]Jeg fandt forresten et gammelt nummer af Wheels hvori der var fede billeder af svenske Speedshop´s centermotorchassi til jeres karosser, skal se at få det scannet ind en af dagene..
Det er DET vi vil :D, hvordan f...... skal det gribes an.
Den indscanning må du godt sende i max-opløsning pr. mail.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1035653975;start=0#7 date=10/27/02 kl. 14:51:23]Se at få gennemfotograferet begge biler, og lad os se forskellen
Fik digi-kamara i fredags og bilen er adskildt, så ..
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hej Jacob.. Lure lidt på din ratstamme!! Har du kortet den op??
På min når navet, i stammens "korteste" konfiguration, nemlig helt ud til hullet til gearstangen. ???
*R*
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
[quote author=REN link=board=teknik;num=1035653975;start=0#12 date=10/27/02 kl. 19:50:26]Hej Jacob.. Lure lidt på din ratstamme!! Har du kortet den op??
På min når navet, i stammens "korteste" konfiguration, nemlig helt ud til hullet til gearstangen. ???
*R*
Hej REN jeg har ikke selv bygget bilen.
Dette er min den lange konfiguration :) (ulovligt langt nav) :-X
Og yes, den må være kortet. Selve stangen, uden hardyskive studs og ratnav, er kun 73 cm men den ser ikke ud til at være svejset (hvilket jeg egentlig havde forventet).
Check lige om vi har gearstangen siddende det samme sted :o 8)
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Vi har gearstangen siddende ens.. Men du skriver ikke noget om nogen deformations zonepå din rat stamme, det Ka jo være den du "mangler" :-X
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1035653975;start=0#3 date=10/27/02 kl. 06:51:33]Hvis det er en gadebil så brug det VW har lavet og lad være med at bruge det pedalarrangement på billedet.
Alt det der har ATE, Girling og Lochheed testet og solgt i årevis. Lad være med at bruge alle dine penge på dele fra Kina,Taiwan osv.
Brug så meget originalt som muligt. Evt. en fagligt vurderet blanding af dele fra andre biler. Så ses det jo heller ikke så tydeligt til syn.
Det mest ironiske i det her er at denne meget dyre amerikanske pedalsamling blev valgt for ikke at gå på kompromis kvalitet og sikkerhed.
Jeg har ikke min daglige gang i en synshal og ser derfor ikke de tusindvis af forskellige stumper som kunne være brugt i forskellige alternative sammenhæng.
I enkelte tilfælde (pedaler f.eks) har jeg kun mine amerikanske bøger at holde mig til!
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote author=REN link=board=teknik;num=1035653975;start=0#14 date=10/27/02 kl. 21:04:03]Vi har gearstangen siddende ens.. Men du skriver ikke noget om nogen deformations zonepå din rat stamme, det Ka jo være den du "mangler" :-XDen mangler, men har vist heller aldrig været på en 1200-66'er ???
[i:d48d120e3f]Væk med de der skiver og møtrikker >:( og på med en 12-14 cm's deformations zone i den anden ende, så skulle den være der ;)[/i:d48d120e3f]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Jeg har skam ikke lært alle unoderne i synshallen.
De er skam lært ved at ligge vågen om natten, få en idé og så gå ud til ophuggeren eller autogrossisten og se om der findes noget der passer. I 25 år.
Det er jo ikke en skid anderledes, nu hvor jeg til dagligt kører i en gammel Polo fra 1982 med en 1,6L motor fra en 95´er. Den yder 90HK og det var for meget for mine bremser. Nå men så måtte jeg finde ud af hvad der sidder på en Polo G40.
Hallo ! Der begynder reservedelsnumrene med 191- Golf 2
Forbremser fra Golf 2 GTI er de samme. Nemme at få fat på og lige til at skrue på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1035653975;start=0#3 date=10/27/02 kl. 06:51:33]Hvis det er en gadebil så brug det VW har lavet og lad være med at bruge det pedalarrangement på billedet.
Alt det der har ATE, Girling og Lochheed testet og solgt i årevis. Lad være med at bruge alle dine penge på dele fra Kina,Taiwan osv.
Brug så meget originalt som muligt. Evt. en fagligt vurderet blanding af dele fra andre biler. Så ses det jo heller ikke så tydeligt til syn.
[b:d732cc1fb8]"lad være med at bruge det pedalarrangement på billedet"[/b:d732cc1fb8]
Det er jo ret utvetydigt, men grunden til du siger sådan er det pga.:
a/ Det ligner noget ubugligt skidt fra østen.
b/ De der forcromede aftermarket stumper skær gamle synsfolk i øjnene og de vil være ekstra strenge med resten af bilen, hvis altså ikke de kan fælde mig direkte på den efter monterede stump.
c/ alle eftermonterede pedal-arrangementer er ulovlige og skal gemmes så pænt afvejen som overhovedet muligt.
d/ De er spild af penge, jeg kan finde alle de fine stumper jeg har brug for på skrotten.
Du må undskylde jeg går dig lidt på klingen. Men da jeg ringede til bent for at bestille et par justerbare gasdæmpere, fik jeg at vide at de var spild af penge og det jeg skulle vælge var et sæt fra Cofab. Manden har rodet med kitcars siden tidernes morgen, så som sagt så gjort. Og nu kommer Rolf på banen, bakket godt af en dæmper-test, og fortæller at det er dem, der er spild af penge (og det er desværre Rolf der ha ret for min bils vedkommene).
Havde jeg nu stillet Bent hvorfor-spørgsmålet og fået det svar at det måske også havde lidt at gøre med hvad der var på lager, så havde jeg nok holdt mig til det råd jeg havde fået inden jeg ringede til Bent.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Har du set nogen af alle de kit-cars Bent fabler om ?
Nej vel ? Han sælger det der er flest penge i. Det er ikke pænt at sige det, men jeg tror ikke han har lavet noget færdigt selv. Manden er musikker for pokker.
Du vil få et problem med de pedaler til syn for du kan ikke dokumentere noget om dem. Det er meget lettere at bruge en almindelig hovedcyl. f.eks fra en Passat. Man kan jo ikke umiddelbart se om det er den org. eller noget.
Hvis du vidste hvad der findes af dokumention for køreskolepedaler, sæder til busser, osv.osv.
Jeg bruger ikke dele fra skrotten. Jeg prøver med dele fra skrotten og når jeg så mener at tingene kan tilpasses går jeg ud og køber nyt til at bruge.
Med hensyn til støddæmpere: man får det man betaler for.
Det er jo nok ikke uden grund at Bilstein og Koni giver livsvarig garanti.
Du går da ikke mig på klingen, jeg fortæller da bare om mine 25 års dyrtkøbte erfaringer. Jeg er 43 og har brugt alle mine sparepenge på tuning og ombygning af VW´er siden jeg var 17. Jeg er da ligeglad med hvad folk synes og tænker om mig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Efter min mening er det en dødsfødt løsning at få bedre plads til benene i spyderen ved at flytte pedalernelængere ud på rammehovedet (jeg går ud fra at det er det du har gang i )
Bilen er bygget, og kun godkendt i DK fordi, den er bygget på en afkortet VW bund ligesom buggyerne, speedsterne, novaerne, dinoerne og alle de andre.
Hvis du begynder at lave kraftige strukturmæssige ombygninger af bunden, så vil du få problemer, både konstruktive og godkendelsesmæssige.
Hvis du flytter bagvæggen får du det samme resultat, og ingen kan klantre dig for det, bedre og især simplere løsning, og helt ærligt så er det kun dig der kan se forskel.
det svarer lidt til at lave en førstesal i stedet for at grave ud til en kælder
Tak for jeres svar.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1035653975;start=15#17 date=10/28/02 kl. 01:53:15]
Det er jo ikke en skid anderledes, nu hvor jeg til dagligt kører i en gammel Polo fra 1982 med en 1,6L motor fra en 95´er. Den yder 90HK og det var for meget for mine bremser. Nå men så måtte jeg finde ud af hvad der sidder på en Polo G40.
Hallo ! Der begynder reservedelsnumrene med 191- Golf 2
Forbremser fra Golf 2 GTI er de samme. Nemme at få fat på og lige til at skrue på.
Kan du ikke lige forklare grunden til at det er lovligt?
Jeg har lært at hvis man skal lægge en anden motor i sin bil så skal den monteres med originale motorophæng. Passer de på en 1,6 fra '95? (Har selv overvejet muligheden i min Polo)
Jeg mener også at have lært at hvis man skifter motor til en der har mere end 20% flere heste bliver det et afgiftsspørgsmål. Er jeg galt på den?
Jeg har også en kamerat der til syn med sin Golf 2 1.8 fik at vide at han godt kunne skifte bagskiverne tilbage til Tromler. "Det er jo ikke en GT det her!"......Må man godt opgradere sine Bremser til det bedre?
Jesper
Ja ophængene passer og motoren passer på gearkassen. Men pas på for en Golf motor med samme kendingsbogstaver passer ikke.
Og nej det er ikke lovligt.
Det med skiverne bagpå mener jeg personligt er noget pladder.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Den rigtig krakilske, er den om min kammerat der blev sendt hjem fra svendborg synshal med beskeden om at fjerne gti gitteret med 4 forlygter fra hans golf 1.3. :o ???
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com