Kan T&S virkelig afvise eksportgødtgørelse pga., at min originale motor er en AR- motor, og så har jeg sat en ASèr i??
De siger den er afvist pga. at den har mistet sin afgiftmæssige identitet.
Er det ikke 20% reglen man går efter længere eller hva??
Skal jeg ikke brokke mig noget så gevaldigt??
Jeg tror at du bliver nødt til at forklare hvad du mener, fordi jeg er ikke helt med. Handler det om at du skal have noget af afgiften tilbage fordi du eksporterer den ud af landet eller hvad?
Mvh. Lennart H. Nielsen
Ja, for ca et halvt år siden kom der en ny regel der betød at når du eksporterer en bil, kan du få noget af din afgift tilbage.
Der skal man så vise sin bil for T&S, akkurat som når man skal forevise en importeret bil hvor den bliver vurderet.
Nå, men da var det jo så lige med min, at jeg fik vognen foreløbig vurderet til at jeg skulle have ca 16500,- tilbage, for det var afgiften på en 1303èr dengang, og så skulle jeg så også lige til Vejle og forevise den endeligt.
Der opdagede de at jeg har smidt en større motor i (en ASèr), og spurgte om bilen var registereret med den, for jeg skulle jo holde mig inden for 20% reglen. Ja, det måtte jeg så godt svarede jeg, for jeg havde en AR i før.
ALT I ALT, blev bilen afvist pga ombygning, havde bilen mistet sin afgiftsmæssige identitet.
En ARmotor har 44 hk, og en AS har 50, er det lige mig der ikke længere kan regne??
Der er jo kun en ting at sige: KLAGE TIL TOLD OG SKAT.
Hilsen Haardberg