Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  argghh, den hugger!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Ok, nu er jeg snart forvirret..

Vi har skiftet tændrør, ledninger, strømfordelerdæksel, platiner og rotor; men uasnet hvad så hugger bilen stadig og går nogle gange kun på 3 cylindre når den er kold.. Det er en 1500

Hvad kan det mere være? Det er som om at bilen kører fint 99% af tiden; men nogle gange hugger den som om den misser en cylinder.. Kan det være spolen?

Desuden har den en tendens til at gå ud når den er kold. Hvis den står i tomgang går den stille og roligt ned i omdrejninger til den går ud.. weird. Chokeren virker ellers fint. Den slår til som den skal; men slår fra igen efter et kort stykket tid. :(
(permalink) Admin Member
Skrev for 56 years siden | | | |
hugger: Kondensatoren..-skift den

går stille og roligt ud: utæt indsugningsmanifold eller fejljusteret karburator..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Karburator-is
Prøv at hælde karburator-sprit på og se om det hjælper.
Jeg har ofte blokkeret spjældet til forvarmeslangen så den får varm luft hele tiden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1036503611;start=0#1 date=11/05/02 kl. 15:09:00]hugger: Kondensatoren..-skift den

går stille og roligt ud: utæt indsugningsmanifold eller fejljusteret karburator..

Vi har hældt nogle dunke karburator sprit på. startede med spritten for 3 uger siden; og det er egentlig først nu den er begyndt at hugge. Men jeg kan da prøve at skifte kondensatoren..

Er der nogle der har en sådan fætter liggende de vil sælge eller er det bare med at købe en ny? Det er den lille dims der sidder på siden af strømfordeleren, ikke?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Er du begyndt at rode med den fordi den gik dårligt eller er det kommet efter ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Den begyndte for noget tid siden at gå ud når man tog koblingen. I starten var det kun når den var kold; men så blev det hele tiden. Samtidig begyndte den at hugge en del. I starten kun når man kørte 50 km/t i 4 gear; men det blev værre.

Vi undrede os en del da den kørte perfekt om sommeren. Så slog det os vi havde glemt spritten, hvorefter vi købte noget. Nu går den ikke ud når man tager koblingen mere; men til gengæld hugger den nogle gange. Specielt når den er kold.
Det at den hugger kunne jo tyde på at een af cylindrene ikke tænder ordentligt, så den fik den helt store strøm-kur..

Jeg så i et andet indlæg at en gut havde samme problemer indtil han rensede karburatoren så det kan da være det er det der er problemet. Når den er kold kører den kun på 3 cylindre de første 100 meter.

Motoren ser ellers rimelig sund ud. Den brænder ikke olie, ryger eller andet. Det eneste olie den bruger er det olie den hælder ud på vejen når den holder stille... Vi holder på en bakke med røven nedad og fik at vide at så ville den nok smide noget olie.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Det er lidt svært via nettet.
Er alt det grundlæggende på plads ?
Har du taget en kompressionsprøve ?
Har du justeret ventiler ?
Du har vel ikke nogen ekstra radiostøjdæmpede kabler eller andet underligt monteret ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Ikke for at jeg er mekaniker eller klog på motorer ellers. Men jeg havde samme problem med min 1200 og det viste sig meget simpelt at det var benzin-filtret der var tilstoppet - d.v.s. den fik ikke alt den benzin den skulle have og derfor huggede og gik ud.............

Håber det evt. kan bruges.

Nikolai
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
8) Tja, jeg har haft lidt af det samme problem.. Det var karburatoren der var slidt ved gasspjældsakslen, så den trak falsk luft.. nyt brugt på.. og det var fjong.. :)
(permalink) ses_auto Member
Skrev for 56 years siden | | | |
::)Prøv at rense din karburator, og få din tænding justeret desuden så få karburator justeret og evt Co målt, jeg tror at det kan skyldes snavs og forkert justering.
SES-AUTO ;) ;)
-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 56 years siden | | | |
Uha, det her er lidt pinligt; men efter jeg kiggede nærmere på tændingen lagde eg mærke til at platinerne var ret tæt sammen. Et søgerblad imellem og det viste sig de stod på 0.10

Jeg stillede dem på 0.40 hvorefter den ikke kunne starte. Jeg filede lidt på platinerne og vupti- gik den igang. Jeg køber nye platiner i næste uge og skifter dem, sammen med kondensatoren inden jeg renser karburatoren.
Men jeg kom i tanker om at når man ændrer mellemrummet på platinerne, stiller man jo også på tændingstidspunktet. Så jeg skal til at hive min tændingspistol frem og dreje lidt på tændingen.

Er der nogle der ved hvad en 1500 motor skal have a grader på tændingen?

PS: Jeg lagde mærke til diskussionen omkring indlæg i dette forum og utilfredsheden blandt nogle som mener at svarene er ligegyldige.. Det er de IKKE. Jeg er forundret over hvor mange folk der sidder som ekspertpanel på dette forum og altid er villige til at dele deres meninger ud. Det er Jeres skyld at amatører som mig kan holde liv i en gammel bobble.
Tak for det :)
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa.

Mht. at den stille og roligt går ud havde jeg samme problem. Jeg fandt ud af at det skyldtes slør i den aksel der styrer spjældet i karburatoren. Til tiden kunne jeg være uheldig at der kom benzin ud der, men jeg så det meget sjældent, idet den jo fordamer lynhurtigt i et varmt motorrum.

Mvh Kenneth
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er åbenbart et problem at folk kører rundt med platiner der ikke lukker op.
Det opstår fordi der sælges og bruges platiner af dårlig kvalitet.
Det eneste der holder de 15000, de skal, er originale Bosch platiner.
Køb dem hos Bosch eller VW. Og hold så øjnene åbne på stumpemarkeder.
Det er kun tilladt at file/slibe som en nødløsning.
Ligesom det er forbudt at justere brugte platiner. Og ja der skal justeres tændingstidpunkt bagefter.
Der skal ikke "drejes lidt på fordeleren" Det skal bare stå rigtigt. Ligesom alt det andet.
En 1500 ? 7,5-10 grader før top. Statisk eller i tomgang uden vacuumslangen på.
Camvinkel 47-48 grader i tomgang
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank Mathiesen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
En hurtig tilføjelse
Man må IKKE bruge et søgerblad der har været brugt til at justere ventiler eller anden form hvor der har været olie indblandet. Det hjælper ikke at tørre den af med en tør klud, så skal der som minimum noget fortynder eller andet meget rendsene.
Bedst nyt og rent sæt sægerblade, kun til platiner, eller andet uden olie.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:0676b0f011="Frank_Andersen"]
Ligesom det er forbudt at justere brugte platiner.[/quote:0676b0f011]

Er slet ik i tvivl om det er rigtigt det du skriver Frank.
Vil bare høre hvad grunden til det er. Hvorfor man ik må justere på gamle platiner ?


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Grunden er at der hele tiden springer en gnist og så brændes der et lille hul i den ene part og der dannes en spids der passer i den anden.
Hvis man så justerer på det kommer de M
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.