Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ladelampe lyser

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kan det ikke passe at ladelampen på en T2èr skal gå ud på en vogn med dynamo?
Min går ikke ud, er der nogen der kender noget til problemet??
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tar´du pis på os ?
Nej ladelampen skal ikke gå ud, den skal blive inde i bilen.

Nej helt seriøst. Ladelampen går ud i alle biler, når dynamoen eller generatoren laver flere volt end den får fra tændingskontakten.
Ellers var der jo ingen grund til at have en lampe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg vidste bare ikke, da jeg ikke har erfaring med dynamoer.Kan det være laderelæet??
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja det kan være relæet. Pas nu på at se efter at du får det rigtige relæ. Sådan en type2 er 50A og ikke 30 eller 35A som type1. Læs på relæet.
Hvis du ellers er sikker på at det ikke bare er en dårlig forbindelse, så er det et godt bud at købe et nyt relæ.
Det gjorde vi altid hos VW, fordi hvis vi efterfølgende skulle sætte en ny dynamo på, så dækkede garantien ikke hvis man ikke samtidig monterede et nyt relæ.
Man kan teste en dynamo, for at se om den er OK, ved at koble relæet helt fra.
Hvis man så tager kileremmen af og sætter 12volt fra batteriet til D+, så skal den køre som en motor.
Med kilerem på kan man starte motoren og uden andet på skal man på D+ kunne måle et par volt. Det er en test af magnetfeltet.
Man kan så forbinde DF med stel, kortvarigt, så skal en dynamo kunne give 4 gang sin normale volt.
Hvis den kan gennemføre disse tests med godt resultat, har jeg aldrig været udsat for at det ikke hjælper at sætte et nyt relæ på.
Og jeg mener NYT
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 54 years siden | | | |
bilen er lavet om fra 6 v, kan det passe at relæet stadig er et 6v?
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hvis relæet er et 6 volt skal det også skiftes.

Mvwh. Lennart Haardberg Nielsen
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 54 years siden | | | |
TUSIND TAK TIL JER BEGGE!!!
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net

Reply

You must log in to post.