Hej
Kan man bruge de originale type3 manifolds(enkeltportede) hvis man skal montere 2 stk 32PDSIT karburatorer på en type1?
Ja det kan man godt. De kommer godt nok til at sidde langt nede. Det er svært at servicere dem og skifte tændrør.
Brug de tidlige udgaver med udligningsrørene der peger fremad. De sene med 2 rør kan ikke være for "hylderne" i bagspidserne.
Jeg har et sæt nye org. med speedertræk. Bare den høje model til type1 og de karburatorer, hvis det var noget.
De går fri af et 1302-03 blæserhus. 1500kr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej Frank
Du ligger vel ikke inde med et ekstra speedertræk??
I så fald erjeg køberen til dette!
vh.
Matthias Blum
Hvis ikke Frank har, så har jeg.
20 88 80 30.
Hej
Frank: Tak for svaret og tilbuddet; men jeg har allerede et sæt med korte manifolds. De skal bare renses og monteres.
Farmer: hvad koster et sæt karburator træk? Passer de direkte på en type1?
Hvilken type filter skal man bruge på karburatorerne?
Det kræver en lille smule modificering, da det er et universalt speedertræk som kan bruges både på IDF og Solex type.
Kr. 585 - 650.-
Det bedste er at bruge et "tårnfilter" Men endnu mere vigtigt er, at lave en tragt som karben suger igennem. Minimu,m 2" høj. Kan f. eks. laves ud af et stykke 2" udst. rør. Ellers kommer du til at døje med at den ikke blander ordentligt. (Det findes i øvrigt udførligt forklaret andetsteds herinde. Brug søgefunktionen og find det)
Hej
Takker endnu en gang for svarene.
Kan man bruge to af de originale oliebadsfiltre?
Farmer: er trækket af den type der hedder "crossbar" eller "bellcrank"?(betegnelserne lånt fra CSP's hjemmeside)
[quote author=Jensen link=board=teknik;num=1037483668;start=0#6 date=11/18/02 kl. 22:52:47]Hej
Farmer: er trækket af den type der hedder "crossbar" eller "bellcrank"?(betegnelserne lånt fra CSP's hjemmeside)
Det er bellcrank typen. De andre er bedre,(Efter min mening) men osse dobbelt så dyre. Og så er de noget besværlige at lave til T3 karbs.
Du kan godt bruge to oliebadsfiltre, det er der flere der har gjort i "nyere" tid. Hvor godt det reelt virker rent effekt mæssigt, ved jeg ingenting om, men jeg tror det er rimeligt OK.
Mht Oliebadsfiltre, så har jeg lige monteret 2 stk. 30hk filtre på min nye 1600 motor, og det fungerer fint - lige indtil 4000omd. så kan den umuligt trække mere luft igennem dem.
Med små Kn filtre er der intet problem. så går den til 6k.
(meget mystisk, for et 30hk luftfilter kan jo føde en 1200cc motor uden problemer, men 2 stk. kan altså ikke klare en 1600!!)
- problemet er nok at der indeni et 30hk filter er en "labyrint", der giver en del problemer når det sidder så tæt på karburatoren.
-Jeg vil prøve med 2 stk nyere 34hk filtre hvor "tuden" bliver skåret af, de har ikke den før omtalte "labyrint", -men det bliver først til foråret..