Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type3 karburatorer på type1

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jensen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Kan man bruge de originale type3 manifolds(enkeltportede) hvis man skal montere 2 stk 32PDSIT karburatorer på en type1?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja det kan man godt. De kommer godt nok til at sidde langt nede. Det er svært at servicere dem og skifte tændrør.
Brug de tidlige udgaver med udligningsrørene der peger fremad. De sene med 2 rør kan ikke være for "hylderne" i bagspidserne.
Jeg har et sæt nye org. med speedertræk. Bare den høje model til type1 og de karburatorer, hvis det var noget.
De går fri af et 1302-03 blæserhus. 1500kr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

hej Frank

Du ligger vel ikke inde med et ekstra speedertræk??

I så fald erjeg køberen til dette!

vh.
Matthias Blum
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis ikke Frank har, så har jeg.
20 88 80 30.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jensen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Frank: Tak for svaret og tilbuddet; men jeg har allerede et sæt med korte manifolds. De skal bare renses og monteres.

Farmer: hvad koster et sæt karburator træk? Passer de direkte på en type1?

Hvilken type filter skal man bruge på karburatorerne?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det kræver en lille smule modificering, da det er et universalt speedertræk som kan bruges både på IDF og Solex type.
Kr. 585 - 650.-

Det bedste er at bruge et "tårnfilter" Men endnu mere vigtigt er, at lave en tragt som karben suger igennem. Minimu,m 2" høj. Kan f. eks. laves ud af et stykke 2" udst. rør. Ellers kommer du til at døje med at den ikke blander ordentligt. (Det findes i øvrigt udførligt forklaret andetsteds herinde. Brug søgefunktionen og find det)
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jensen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Takker endnu en gang for svarene.

Kan man bruge to af de originale oliebadsfiltre?

Farmer: er trækket af den type der hedder "crossbar" eller "bellcrank"?(betegnelserne lånt fra CSP's hjemmeside)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Jensen link=board=teknik;num=1037483668;start=0#6 date=11/18/02 kl. 22:52:47]Hej


Farmer: er trækket af den type der hedder "crossbar" eller "bellcrank"?(betegnelserne lånt fra CSP's hjemmeside)

Det er bellcrank typen. De andre er bedre,(Efter min mening) men osse dobbelt så dyre. Og så er de noget besværlige at lave til T3 karbs.

Du kan godt bruge to oliebadsfiltre, det er der flere der har gjort i "nyere" tid. Hvor godt det reelt virker rent effekt mæssigt, ved jeg ingenting om, men jeg tror det er rimeligt OK.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mht Oliebadsfiltre, så har jeg lige monteret 2 stk. 30hk filtre på min nye 1600 motor, og det fungerer fint - lige indtil 4000omd. så kan den umuligt trække mere luft igennem dem.
Med små Kn filtre er der intet problem. så går den til 6k.
(meget mystisk, for et 30hk luftfilter kan jo føde en 1200cc motor uden problemer, men 2 stk. kan altså ikke klare en 1600!!)

- problemet er nok at der indeni et 30hk filter er en "labyrint", der giver en del problemer når det sidder så tæt på karburatoren.

-Jeg vil prøve med 2 stk nyere 34hk filtre hvor "tuden" bliver skåret af, de har ikke den før omtalte "labyrint", -men det bliver først til foråret..

Reply

You must log in to post.