skivebremser
Jeg har lige været ude at hente en svensk 1300 og den har skiver på foran. Kan de skivebremser sættes over på mine 1303 (fra 73) spindler?
Og passer de bagerste side ruder og bagruden fra en 1300 over i en 1303'er?
Ruderne passer, Men bremserne passer slet ikke da en 1303'er har fjederben........Desværre.....
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
ok, tak for det :D Tænkte det sq nok med de bremser.. Men så er det jo godt at man også har en 1300 der kan bruge sådan nogen :D
Ja bremserne kan godt flyttes over på en 1303´er, hvis altså den er født med skiver. Bremserne er de samme om den er med forakselrør eller fjederben. Altså på biler med skiver.
Det bliver først galt på 1303 i 75-76 hvor de kommer med den store caliber ligesom sen type3 og tidlig type4.
Forhjulslejerne er de samme på alle type1-3-4 og Porsche 914 og 924 fra februar-68. Både med tromler og skiver. Kun pakdåsen er forskellig.
Samme lejer passer også bag på Golf-Polo-Kadett osv.
Så der er muligheder nok. Bare klø på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hmm ok, tak for hjælpen Frank :D Men desværre er min en 1303'er fra 73 med de gamle fjedreben og født uden skiver :(
Så må du jo finde et par spindler til skiver, eller svejse et par "ører" på til at spænde caliberen fast på.
Jeg har ører til den store caliber så du kan bruge type3-4 forbremser.
Nu skal du ikke spørge om det kan synes. Men hvis det er lavet pænt og du ikke spørger, så får du ikke nej.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hehe ok, men så tror jeg jeg venter til jeg har råd til porsche 944 bremser, for jeg kan vel godt smide de nyere fjedre ben på min 73'er?
Pas på Stefan.
944 bremser passer ikke. Og fjederbenene ligner, men passer heller ikke. Bilen får 20 grader positiv camber. Styrekuglen vender forkert og bærekuglen passer ikke. Hvis du finder ud af det vil jeg gerne vide mere.
Jeg har været rodet ind i det engang og vi fandt ikke nogen løsning. Om det er en speciel 944 man skal bruge tingene fra ved jeg ikke.
Det var derfor jeg fandt ud af at bygge 411 bremser på.
Tænk også på at 944 vejer meget mere på forakslen end boblen. De forbremser er alt for kraftige. 944 har jo en helt anden vægtfordeling end en bobbel. Prøv at tænke praktisk og ikke gøre som de andre der også gør forkert.
Men de har god praleværdi.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på Kørte du selv med 411 bremser da du havde en hurtig bobbel? Er der også skiver på sådan en?
Det er sq rart nok at have en her inde der ved noget om tingene, så det skal du have mange tak for Frank :D
Jeg havde egentlig lavet et indlæg igår, som omhandlede det samme som Frank nævner.
(De har selvfølgelig en hel go´blæreværdi, men det kan man ikke bruge til noget.)
Men mht. problemerne med montering kan det løses med lidt scrapyard crawl, en stor pose penge og en dygtig maskinarbejder.
Men jeg vil heller ikke ligefrem anbefale ombygningen, med mindre du har seriøse planer om at lave en 160+ hk hest og sætte bagi. Så kan du lissom forsvare at skulle bruge meget tid og penge på ombybgningen, samtidig med at så har du en mulighed for at kunne udnytte bremserne. Overdimensionerede bremser er godt nok, til en vis grad. Derudover giver det kun problemer og omkostninger du kunne have været foruden. Find hellere ud af hvor meget du egentlig har brug for, lav så det, og brug resten af pengene til at få din bil til at virke ordentligt.
Se DET skaber respekt.
Ja der er skiver foran på en 411, og ja det har jeg også kørt med. Og skiver bagpå fra 914 på bagnavet fra type 3 og caliber fra en Alfa med indbygget håndbremse. Kabler fra 1302.
Hovedcyl. 20mm. fra Passat. men det er kun nødvendigt med Alfa caliberen.
Bilen var en 70´ med 2,6L type 4 motor. 186HK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
godt nytår......... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :wink: :wink: :wink: :wink:
-------------------------------------------
ok, den kombination må jeg huske, for hvis den kan stoppe det du havde, skal den også nok kunne stoppe det jeg får lavet :D
Løsning: Hjemmelavede droppede spindler med ønsket sænkning......
Eneste hage ved denne løsning er at hjemmelavede spindler øger
sporvidden med ca 15 mm pr side sammenlignet med org spindler.
OK der er måske lige en hage mere, de er lidt besværlige at lave...
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Ja, så skal man da vist være maskinarbejder :D
[quote:261c2552f7="Frank_Andersen"]Men de har god praleværdi.[/quote:261c2552f7]
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060