Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Racemouse-M.I.B The Blue Bulldog r

Tags:
No tags yet.

(permalink) præsidenten Member
Skrev for 21 years siden | | | |
The Blue Bulldog


[u:1b0eff48a5]Data:[/u:1b0eff48a5]

Bil.: VW type1 '69
Motor.: Type4 2.6 78mm x 103mm
Fælg.: Fuchs : for 16"X6" bag 16"x7.5"
sæder.: Raceland
bremser.: Skiver for/bag
Farve.: Audi RS2
Vægt.: 860kg med type4 motor og uden fører

[u:1b0eff48a5]Motor.:[/u:1b0eff48a5]

Pauter Machine 78mm krumtap opsvejst med kontravægte
Pauter Machine plejlstænger type1 13-1600 superrods 3/8" bolte slebet for mere frigang.
Pauter Machine vippearme 1,47:1 (14mm løft på ventilerne)
Pauter Machine knast 260 grader ved 0,05"
B.A.S 48/40 ventiler
B.A.S udstødning 42mm
B.A.S 103mm cyl./stempler de lange til 82mm.
48IDF'er
11 bladet Porsche blæser


Denne kurve var fra første gang Bulldog'en var på feltet.
Med alt for store dyser

[u:1b0eff48a5]180 hovededyser[/u:1b0eff48a5]
203.5Hk / 5600 rpm
275.7Nm / 4694 rpm

anden gang på feltet (udskrift kommer senere)

[u:1b0eff48a5]168 hoveddyser[/u:1b0eff48a5]
197.5Hk / 5600 rpm
277 Nm / 4600 rpm


[u:1b0eff48a5]Bedste tid på 201m[/u:1b0eff48a5]

1/8ET 8.91
1/8Speed 130.4
60-ft. 2.11
reaktion 0.22

Jeg går lidt med tanken om at bygge motoren over i en ældre bil f.eks fra før ->'60

Så er du interesseret i en meget solid og seriøs bil :?:
der kan tage en stor motor, se billedet -> Stort bredt bagstykke x-large
og en bil som er bygget til at kunne holde til mange hk - Bremser, forstærkninger, bur o.v.s.
Har du en bil fra før ->'60 og evt. vil bytte bil, lad mig hører fra dig :idea: .

Kun seriøse hendvendelser tak :!:


[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/4401.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5130.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5131.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5132.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5061.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5056.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5047.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5028.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5033.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5032.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5024.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5027.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5029.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5030.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5031.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5038.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5039.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5040.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5041.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5043.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5044.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5045.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5048.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5049.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5050.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5051.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5052.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5053.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5054.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5055.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5057.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5060.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5062.JPG[/img:1b0eff48a5]

[img:1b0eff48a5]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/5063.JPG[/img:1b0eff48a5]
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Rasmus

Så har jeg lagt de billeder på jeg har taget af "TBB - The Blue Bulldog"

nu har jeg også lagt lidt tekst på....

Att. Frank A har du nogle gode historier eller data på bilen/motor så skal jeg ligge dem ind i rasmus's indlæg

Jeg kan bla sige at jeg har fået lov at prøve at fyre op under den der 2.6L uhyggelige spøgelsemonstermotor........
fuck....bip........bip.....ovs det var sjovt, og den Ferrari 348 jeg prøvede i sommers var vand i forhold til en 2.6L bundtrækker :wink:



Anders
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Såååh lækkert:

I------------------------------------lækker-meter-----------------------------------I
(permalink) MichaelVogn Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nice type4 motor 8)
-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan ikke tage kredit for alt det flotte arbejde. Jeg har bygget bilen/tekniken. Men den flotte finish er Rasmus´øje for detaljer. Jeg kan godt se det er flot, men jeg kan ikke lave den slags.
Jeg havde bilen i 18 år og byggede om hele tiden. Først en 1968cc type1 derefter type4 på 2L, 2,4L, 2,6L. Så skulle jeg prøve en gammel drøm. Nemlig at bygge en Type1 med 6cyl. Porschemotor. Det gik der så et par år med og det blev også flot og lød godt, men motoren var for tung og kunne ikke fremvise en jævn effektkurve uden sin originale lydpotte. Derefter købte jeg min "gamle" 2,6L type tilbage. Byggede den om med længere cyl og lettere stempler. Skrappere knast og Pauter Machine højtløft vippearme. Jeg måtte sænke kompressionsforholdet til 10:1 fra 11,4:1. Dette høje forhold var opstået fordi jeg havde bestilt topstykker med en bestemt størrelse forbrændingsrum og så havde jeg ikke målt dem efter da jeg modtog dem. Måske min fejl.
De kortere cylindre og stempler kører i øvrigt i Elnefs motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Flot bil Rasmus mange fine detaljer jeg har jo set bilen "live" det funker, og med Frank A. til det maskinelle, kan det jo ikke gå helt galt...
Berg..................
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er lige et par billeder efter frank solgt den.

Har vidst også lidt billeder fra Bug skagen skagen hvor den kørte med 6'eren i med det gule blæsehus og 2 trible karburator


[img:6b9da068d8]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/0361.jpg[/img:6b9da068d8]
[img:6b9da068d8]http://www.meninbugs.dk/Racemouse/0367.jpg[/img:6b9da068d8]
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det en en flot og gennemført bil,ren og pæn og ikke noget der sidder tilfældigt,det skal vi ha noget mere af.

Har den ikke bredre skærme?
Må man høre hvor de skriver bagpå kommer fra,og er det synet.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:19b1505885="Frank_Andersen"]Jeg kan ikke tage kredit for alt det flotte arbejde. Jeg har bygget bilen/tekniken. Men den flotte finish er Rasmus´øje for detaljer. Jeg kan godt se det er flot, men jeg kan ikke lave den slags.
Jeg havde bilen i 18 år og byggede om hele tiden. Først en 1968cc type1 derefter type4 på 2L, 2,4L, 2,6L. Så skulle jeg prøve en gammel drøm. Nemlig at bygge en Type1 med 6cyl. Porschemotor. Det gik der så et par år med og det blev også flot og lød godt, men motoren var for tung og kunne ikke fremvise en jævn effektkurve uden sin originale lydpotte. Derefter købte jeg min "gamle" 2,6L type tilbage. Byggede den om med længere cyl og lettere stempler. Skrappere knast og Pauter Machine højtløft vippearme. Jeg måtte sænke kompressionsforholdet til 10:1 fra 11,4:1. Dette høje forhold var opstået fordi jeg havde bestilt topstykker med en bestemt størrelse forbrændingsrum og så havde jeg ikke målt dem efter da jeg modtog dem. Måske min fejl.
De kortere cylindre og stempler kører i øvrigt i Elnefs motor.[/quote:19b1505885]

Må man spørge lidt mere specifikt ind til Knast, vippearme, dimensioner osv. på udst, slyng osv. ?? var det noget med 48-40 ventiler eller hvordan var det osv. osv.

Og hvis man nu forestillede sig at du stadig ejede både bil og motor endnu, og du skulle bygge motoren om igen... hvad skulle der så ændres på den (måske endnu skrappere knast)?? eller er den 100% som du vil ha den nu ??

Lækker bil og motor kan jeg kun tilføje, har også været så heldig at have set den live op til flere gange.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Knast, vippearme, krumtap og plejlstænger er fra Pauter Machine.
Knasten er på 260 grader ved 0,05"
Vippearmene er det ikke 1,47:1 sådan at den løfter 14mm ca. på ventilen.
Krumtappen er en 78mm. opsvejst med kontravægte og plejlstængerne er type1 13-1600 superrods. Altså en std. med 3/8" bolte og slebet til lidt mere frigang.
Jo ventilerne er 48/40 BAS. Udstødningen er BAS. Jeg tror den er 42 udvendigt. Lydpotten er kommet til efter mig.
Cyl./stempler er BAS de lange til 82mm.
Idag ville jeg nok lave den med mere slag, mere knast og programmerbar sprøjt og en lettere bil med smalle lettere hjul osv. Mere neutral.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Arif Member
Skrev for 20 years siden | | | |
- Alt respekt til M.I.B...., 8)

- Eminent stil....., :D :D :D

- Hygge VWenner...
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
extremt NICE BIL havde ikke set den før idag
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:dc55ea570d="Frank_Andersen"]Knast, vippearme, krumtap og plejlstænger er fra Pauter Machine.
Knasten er på 260 grader ved 0,05"
Vippearmene er det ikke 1,47:1 sådan at den løfter 14mm ca. på ventilen.
Krumtappen er en 78mm. opsvejst med kontravægte og plejlstængerne er type1 13-1600 superrods. Altså en std. med 3/8" bolte og slebet til lidt mere frigang.
Jo ventilerne er 48/40 BAS. Udstødningen er BAS. Jeg tror den er 42 udvendigt. Lydpotten er kommet til efter mig.
Cyl./stempler er BAS de lange til 82mm.
Idag ville jeg nok lave den med mere slag, mere knast og programmerbar sprøjt og en lettere bil med smalle lettere hjul osv. Mere neutral.[/quote:dc55ea570d]



Takker.... hvad er knasten ved (nul) løft..???
Jeg er ikke lige så meget inde i det amerkanske sjov der endnu.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad knasten er ved nul ?
Det ved jeg ikke. den var vist 296-298 grader "advertised" Det er vist "normale" grader. Hvor det er målt ved jeg ikke.
Det er noget underligt noget med de grader. Greg fra Fat Performance gjorde mig engang opmærksom på at der f.eks. faktisk ikke var forskel på deres 280 og 290 graders knaster.
" Ved 050" er der jo kun 2 graders forskel"
Hmm.
Du kommer nok til at vænne dig til at man måler ved 050". Altså 50 tusindedele tomme. Det gør de seriøse tunere i USA. De siger at det er mest reelt. Under 050" flower ventilen ikke, så det andet er "reklamegrader"
050" tomme er 1,27mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Arif Member
Skrev for 20 years siden | | | |
- Flot detalje med frontklappen...., den er glatbarberet :D
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:be60c4d1d5="Frank_Andersen"]Hvad knasten er ved nul ?
Det ved jeg ikke. den var vist 296-298 grader "advertised" Det er vist "normale" grader. Hvor det er målt ved jeg ikke.
Det er noget underligt noget med de grader. Greg fra Fat Performance gjorde mig engang opmærksom på at der f.eks. faktisk ikke var forskel på deres 280 og 290 graders knaster.
" Ved 050" er der jo kun 2 graders forskel"
Hmm.
Du kommer nok til at vænne dig til at man måler ved 050". Altså 50 tusindedele tomme. Det gør de seriøse tunere i USA. De siger at det er mest reelt. Under 050" flower ventilen ikke, så det andet er "reklamegrader"
050" tomme er 1,27mm.[/quote:be60c4d1d5]

Ja Frank du har nok ret.. man får nok et mere realistisk tal at vælge knast ud fra ved at se på grader ved løft på 0,05".... det må jo være det "effektive" gradantal om man vil, og det andet "reklamegrader" som du kalder det.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:ba2f72bef1="Anonymous"][quote:ba2f72bef1="Frank_Andersen"]Hvad knasten er ved nul ?
Det ved jeg ikke. den var vist 296-298 grader "advertised" Det er vist "normale" grader. Hvor det er målt ved jeg ikke.
Det er noget underligt noget med de grader. Greg fra Fat Performance gjorde mig engang opmærksom på at der f.eks. faktisk ikke var forskel på deres 280 og 290 graders knaster.
" Ved 050" er der jo kun 2 graders forskel"
Hmm.
Du kommer nok til at vænne dig til at man måler ved 050". Altså 50 tusindedele tomme. Det gør de seriøse tunere i USA. De siger at det er mest reelt. Under 050" flower ventilen ikke, så det andet er "reklamegrader"
050" tomme er 1,27mm.[/quote:ba2f72bef1]

Ja Frank du har nok ret.. man får nok et mere realistisk tal at vælge knast ud fra ved at se på grader ved løft på 0,05".... det må jo være det "effektive" gradantal om man vil, og det andet "reklamegrader" som du kalder det.[/quote:ba2f72bef1]


Mig uden logind........
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.