Jeg står nu og skal vælge en trykfod til min 1776cc, 284grad, 2xdobb 40mm, modvægtet krumtap, lettet svingh, portede toppe - standard st., Ahnendorp uds.... HK???
hvad skal jeg vælge?
Stage 1 - 1700lb. 200mm Kennedy Clutch
Stage 2 - 2100lb. 200mm Kennedy Clutch
Stage 3 - 2600lb. 200mm Kennedy Clutch
det skal vel være stage 1 eller 2...
Det må vel også komme lidt an på om du vil have en behagelig kø-kørsel bil eller om den skal tåle dragrace starter :?: hvad ved jeg :?
Hvis jeg var dig ville også havde spurgt til folks erfaring med hensyn forskellige plader (med/uden fjedre - hele el. kløver-formede - belægning), for det skal vel passe sammen 8O
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
En 1700 er nok. Det kørte jeg med på min 2,7L 6cyl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej hej
det er op til dig selv og hvor mange ben krafter du har
jeg har selv en 2600lb paa min 1600
det er godt med lidt modstand
og da jeg laante den ud til en pige havde hun da lidt problemre med at koble ud
hilsen myggen
vw clubfyn
En 1700 punds er RIGELIGT til sådan et lille kræ. Med std lamell holder den snildt 120-130 hk. og med en skrappere lamell, hm, op omkr. 150 hk. selv med Flenne starter.
Cool..tak for svarene.....
Farmer - Nu har jeg tilfældigvis en "original" 200mm 9 fjeders liggende, vil du så foreslå at jeg bare bruger den?
Grunden til jeg spørger på emnet er jeg gerne vil vælge den "rigtige" trykfod INDEN jeg sender krumfætter&co til afbalancering.... og ikke skal bruge tid og penge for at få gjort det igen.
Det der faktisk fik mig til at tvivle var en artikel jeg læste i VWTrend, (jeg husker din holding til dette blad, Farmer :) ) hvor de satte en turbo på en standard 1600 maskine og målte den til ca.85HK.. og der anbefalede de på det kraftigste en Stage-2!!!..... og det undrede mig? Jeg er klar over at et sådan turbo-bæst har et imponerende moment, men jeg håber da mit lille kræ kommer til at hamle op mod denne...
En 9 fjeders er svagere end end std "bus" lamell trykplade. Hvormeget ved jeg egentlig ikke. Men jeg har da lavet enkelte 1900 cc. T1ére med sådan en trykplade og std lamell. Hvis dit svinghjul er OK i anlægsfladen, og ligeså med trykpladen, (Det er nemlig vigtigt) tror jeg ikke du får problemer med den og en 1776ér, medmindre den ska´ha´hver gang du slipper koblingen.
HVIS det nu, mod forventning skulle vise sig, at der ikke helt er nok greb i sagerne i forhold til din kørestil, Kan du jo altid upgrade til en bedre lamell. Så koster det da kun en tur på donkraften med motoren, og så lamellen sæføli´.
215mm standard svinghjul og kobling klarer 150++hk uden problemer, og giver ikke hårdere pedaltryk som kennedykoblinger, der medfører smadrede venstreben, koblingskabler, udrykkerlejer og -arme
jeg har 215 mm kobling på både oxyén og type 4éren, der funker fint...
215mm svinghjul sidder på de sidste 1600 baywindowbusser (jeg har et par stykker liggende hvis det var noget)
215mm svinghjul passer i alle type 1 gearkasser [u:4b8748ad73]næsten[/u:4b8748ad73] uden modifikationer
til en 1776ér vil jeg faktisk mene at en 200mm standardkobling i almindelig god stand ville fungere fint..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707