Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

 

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
En lille hemmlig ændring jeg har lavet et antal gange..

Skiverbremseforbro på en bund/bil der er født med styr/bundboltforbro

I forbroen skal man bore to nye huller til to af boltene der skrues i rammehovedet.

Hvis alt er lavet "håndværksmæssigt korrekt", er det mindst ligeså stærkt som det originale rammehovede.

Syn: det opdager de sgu aldrig..

Jeg gider ikke at skrive så meget tekst, billederne må tale for sig selv..


[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH01.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH02.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH03.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH04.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH05.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH06.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH07.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH08.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH09.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH10.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH12.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH13.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH14.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH15.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH16.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH17.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH18.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH19.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH20.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH21.JPG[/img:e2a778671c]
[img:e2a778671c]http://www.gearheads.dk/RAMMEH22.JPG[/img:e2a778671c]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:o :o OK - cool.... jeg forstår. En operation som tager mere end 5 min. at lave.

Denne operation er billigere end at skifte hele rammehovedet, men selve arbejdet ...tager det ikke lige så lang tid ???
(permalink) REN Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ok.. Jeg kan da se at jeg er overforsigtig, grænsende til det halvpylrede, hvis den ombygning rutinemæssigt kan smutte gennem syn :o
Du har aldrig tabt en forbro? :wink: for som jeg ser det fjerner du da halvdelen af forbroens støtteflader, i "lodret" retning.

Mvh. Rasmus
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jo forresten, nu du siger det, så engang da jeg accelererede vildt faldt forbroen af da jeg smed den i tredie, og forhjulene løftede sig fra asfalten..!! 8O

nej du..

hvis du nogensinde skulle få dig til at kravle ned under en moderne bil som fx. en polo eller en toyota, ja selv en 1303ér - så check lige forhjulsophænget ud.. - Vores luftkølede maskiner er helt vildt kraftigt bygget på alle leder og kanter.

Forbroen er efter denne ombygning lige så fast monteret som den hele tiden har været (de fire bolte vandret ind og de to lodret ned i forbroen).
"Styringen" af den dvs. de to krumme anlægsflader til forbrorørene er reduceret med en brøkdel, og min vurdering er at den ikke sådan lige løber nogle vegne..

Jeg håber ikke at nogen føler at jeg presser dem ud i at lave nogle uforsvarlige ombygninger !
(hvoraf denne som jeg ser det er en af de mere uskyldige).

Mine indlæg handler om hvordan JEG har valgt at løse mine problemer, enhver må selv vurdere sine evner og færdigheder, og ombygge deres biler i det omfang de synes er forsvarligt.
-Nogle burde måske lade helt være og samle på frimærker i stedet - det er vist næsten ufarligt (..man kan dog dø af kedsomhed..!)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Morten sikken muerarbejde ( Hammeren )

Nej Flot arbejde :D
Det skal nok holde og du kan vel stadig montere den gamle type forbro
Den ny type forbro skal der vel laves et par nye huller
Skal ( beslagene ) på forbroen flyttes sidevers

Men Morten skulle det ikke være lavet for oven på rammehovet
eller kommer den for langt op i karrosen
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
nej det skal laves i den nederste bue.. -hvis man laver det øverst flytter man forbroen i forhold til fæstet på karossen (og sænker bilen)

Det øverste forbrorør sidder det samme sted i forhold til karossen på både biler før og efter ´65

der skal ikke laves andet på forbroen end at "flytte" de to nederste huller til forbroboltene..(eller bare bore to nye)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ok Morten
Fin arbejde nem billig og så splitter man ikke det hele
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jah jeg tænkte osse lige Daaym, han er da ikke r..... Menøh, hvis ellers de forstærkningsplader er af en god godstykkelse, ser jeg egentlig heller ingen grund til at det ikke skulle kunne holde.

Reply

You must log in to post.