TUNING
Endnu et motor spørgsmål jeg har en 1200 blok som har fået fræset op til 1776 cyl med 0044 toppe portet 2 stk dobbelte Weber DCNF med 30mm venturi 009 fordeler 284g knast alm buggy udstø. lettet svinghjul så er sp. så .
hvor store dyser skal jeg bruge i karb, hvad skal tændingen stå er der noget der ka gøres bedre og hvad vil sådant en fætter ca yde?
Mvh.Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Hoveddyser: 4x venturi
Luftdyser: Hoveddyse +60
Tomgang: 47,5-50
Tænding: 28-32grader for top ved fuld avancering. Prøv evt. med en Mallory fordeler i stedet for.
De nøjagtige tal skal findes i rullefelt, men nu kan du køre der til.
112,7 HK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
OKAY Frank lyder som om du har kørt med noget lig siden det nøjagtige hk antal.
Hvis jeg har forstået dig ret skal jeg køre med 120 hoved dyse 180 luft dyse, hvor finder jeg en god beskrivelse af weber karbs. Den der fordeler du omtalte hva er det for en fætter og hvad sidder den evt. på.
Mvh.buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
[quote:b4da91cde7="Buggy-mikael"]hvor finder jeg en god beskrivelse af weber karbs.[/quote:b4da91cde7]
Der er lidt på:
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Det nøjagtige HK tal var ment som en spøg. Det kan man jo ikke udtale sig om.
Men jeg går ud fra at det er 36DCNF du kører med, så det er nok ikke helt ved siden af. Kører de i øvrigt ikke med 110-115 hoveddyser og 200-220 luft ? Jeg har dyser hvis du mangler. Men de kan stadig købes, så det bliver ikke noget problem.
Mallory sælges til VW. Kig i bladene.
Men kom nu i feltet først og se om du har et andet behov end 009.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis det er alm 2-1 buggy udst. du snakker om, tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter mere end små 100 hk. Hvis det er en 1½" 4-1 udst. kan du komme længere op, selv med DCNFére.
Men som Franke siger: Kom nu i det rullefelt !
ja ja ja ja jeg skal nok komme på rullerne til foråret når dyret er færdig.
Mvh.Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Adskildte dem lige de hedder 40 DCNF 101-250 4D
Dyserne nærmest svømmerhus hedder 210
Dem modsat side venturi 235
Ham jeg købte dem af sagde de havde sat på en 1600 t4 , så må de dyser da passe af pommeren til eller hva.
Frank havde du nogle dyser der passede lidt bedre pris?
MVh.Buggy-mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Den på 210 er luftdysen.
Hvis du ikke har skruet den op endnu, så gør det. I den sidder emulsionsrøret og i bunden af det sidder hoveddysen.
En luftdyse på 210 kan du sikkert sagtens køre med. DCNF skal ofte køre med lidt større luftdyser.
Det kommer også an på hvilket emulsionsrør der bruges. Emulsionsrøret har en betegnelse der beynder med F. F.eks F33. Dette nummer har ikke noget med størrelsen at gøre. Man kunne lige så godt kan dem Per eller Poul. De findes med forskellige udformninger, tykkelse, placering af huller, antal og størrelse af huller, osv.osv. Det rører man sjældent ved.
I bunden sidder hoveddysen, benzindysen om du vil, og hvis du ser efter kan du se at benzinen kommer op fra bunden af røret og luften ned fra toppen og ud gennem hullerne. Blandingen, som motoren bruger som brændstof, dannes så i det kammer som det hele er skruet ned i. Herfra suges blandingen så ind gennem afrivningsrøret og hjælpeventurien, som sidder i midten af venturien. Hvis man skal indstille svømmerhøjden, kan man skrue dyserne op og så kan du se hvor tæt benzinen står på bunden af afrivningsrøret. Ca. 2mm. under passer nok. For lavt kan give problemer med overgang fra tomgang og for højt kan gøre at motoren drukner og går i stå ved opbremsning og svingning.
Har jeg glemt noget ?
Dysen på 235 er nok luftdyse til start-karburatoren som du ikke bruger. Glem den.
Jeg var lige ude at se efter. Det er vist mest luftdyser jeg har. Men de kan købes hos Dybroe i
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
145 hoved dyse 210 luft nu lærte jeg det vist.
Kan det så køres med eller er det helt hen i vejret?
Mvh.Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Det er sikkert fint. Men hvis du ikke kan udlede det, har du ikke læst hvad jeg har skrevet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så så nu er det jo en del år siden jeg har arb. med karb nu om dage er alting jo med indsprøjtning men jeg vil prøve at kontakte det firma som du omtalte for at prøve dyser i andre dim. sammen med rullefelt når den tid kommer jeg takker for den gode instruktion jeg lærte det godtnok engang mennnn det er efterhånden ved at være 15 år siden.
Mvh.Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Ja og jeg skal til at arbejde med indsprøjtning efter 30 år med karburatorer. Så det skal nok blive spændende.
Vi ses nok til stumpemarked hos M.I.B.
Det var jo hos mig det blev holdt sidste gang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.