Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gearkassekoder

Tags:
No tags yet.

(permalink) Holm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
er der nogle der ved hvor man kan finde gearkassekoder+motorkoder.
på forhånd tak
(permalink) JJ Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Holm
prøv den her http://www.csp-shop.com/
på denne tyske side op i højre hjørne under modeloversigt

jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Holm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
kanon der var motorkoderne,så er der bare gearkassekoderne,hvor finder jeg dem
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
http://home.quicknet.nl/qn/prive/mariusschneider/beetle/code/transmission.pdf
(permalink) Holm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
der må være en fejl i linket,man kan ikke åbne linket,heller ikke,hvis man gemme det på pcéren
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:8e2211fafd="Holm"]der må være en fejl i linket,man kan ikke åbne linket,heller ikke,hvis man gemme det på pcéren[/quote:8e2211fafd]

Tror måske bare at du mangler en acrobat reader.. den kan du hente her: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

~Mette
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja Mette har vist ret. Linket virker fint.
Læg mærke til den gearkasse der hedder AM.
I den ændres 4. gear fra 089 til 092 i 1973. Kører godt på 12-1300 men en 1600 løber ihjel. Men gearkassen hedder det samme som de gamle.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cors Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvadfor en passer bedst til en 1914ccm.
gearkassen skal være 2 ledet.Bunden er fra 64
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kan godt forestille mig hvad "løbe sig ihjel" indebære, men hvad sker der mere præcist "when the shit hits the fan". For mange omdrejninger uden nok "belastning" og BANG så er plejstængerne på vej ud gennem blokken...eller hva'????
(permalink) jacob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:0541d0bee3="spliff"]Jeg kan godt forestille mig hvad "løbe sig ihjel" indebære, men hvad sker der mere præcist "when the shit hits the fan". For mange omdrejninger uden nok "belastning" og BANG så er plejstængerne på vej ud gennem blokken...eller hva'????[/quote:0541d0bee3]
Problemet, som jeg oplever det, er de konstante høje omdrejninger.
Min Spyder kører pt. 27 kmt pr. 1000 rpm i højeste gear. Det vil f.eks sige at jeg på motorveje (hvor der kørers 110 i indersporet og 130 i ydersporet) konstant ligger imellem 4 og 5 tusind omdrejninger.
Det larmer, det varmer og det koster garenteret også extra benz.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) cors Member
Skrev for 21 years siden | | | |
kan man ikke få en overdrive,ligesom der er i de gamle volvo amazoner.
Den vil da tage nogle af omdrejninderne af
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er vist blevet misforstået?? No offence - men jeg ved godt hvordan det er at køre på motorvejen og hvordan det lyder..no prob..

For at kunne bringe bilen frem med 120 km/t skal motoren jo smide nogle HK og det gør den først ved de høje omdrejninger. Hvis jeg sætter "overgear" på - tjaa - så vil omdrejningerne falde og derved vil motoren ikke yde det samme - resultatet er vel i sidste ende at bilen går i stå, eller man skifter til et lavere gear! Hvad har jeg så opnået??

Hr. Frank må kunne svare på spørgsmålet: En 1600 løber sig ihjel på en AM gearkasse - yder den for meget til den type gearkasse? Hvad sker der? Den dør vel kun i det tilfælde at folk vil kører endnu hurtigtere end de er vant til. Den tager jo ikke flere omdrejninger ved f.eks. 120 km/t end en 1300 gør!

Er en 1600 dårligere afbalanceret end en 1300. Hvad gør de folk som bygger 1914 og endnu større motorer (specielt dem som bruger standard krumtap).? De kører aldrig hurtigere end ca. 135km/t /5000omdr. eller..???
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja hvad gør de egentlig :roll:

Reply

You must log in to post.