Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køb af dele til Weber

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg mangler nogle få dele, er der nogen der har noget eller ved hvor man kan købe:
1 accelrationdyse
1 kuglemuffe til speeder trækket
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Pic kugle muffe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er der iøvrigt nogen der ved hvem der i sin tid har bygget denne motor, den har siddet i en neon grøn buggy, ejet af E Airbag, derefter i min bus
mens Airbag ejede den, derefter i Bruno og renes grønne og hvide ovaler" hifiklubbilen" og er nu tilbage i bussen. men hvor kommer den egentlig fra?????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
mangler også lidt andre småting så som:
Olietemperaturmåler
Olietrykmåler
Ignitor til 009 /lign
Oliekøler fra Pegøj 205 Rally
Lille RPM måler til 4 cyl
Skriv lidt om hvad i har; skal virke og være komplet klar til momtering
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis det er det messingrør der på billedet mangler i den ene side. Så må jeg bedrøve dig. Det er ikke en accelerations-dyse, men et rør der giver tilskud ved højfart. Jeg tror ikke det er en reservedel. Du må lave et selv eller fjerne alle fire og blokere boringen. Den findes også uden.
Kugleleddet kan vel findes nyt ellers sidder de på Volvo 140-760.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ok , tak Frank, hmm højhastighedsrør, jah , det bliver jo nok ikke aktuelt,
gik bare ud fra at det var en accelrationsdyse, det er det der med tunede
motorer, det er jo ikke det mand har gjort mest i, jeg finder ud af noget,
og mht kugle leddet kunne alt tyde på at jeg snart må en tur rundt på de danske bilkirkegårde og finde nogle sager, bla også den olie køler der.
Jeg vil gerne lige høre???? ved du egentlig alt om alle dele der sidder på
forskellige bil mærker, hver gang man mangler noget skal mand bare tage et eller andet fra en eller anden bil, ?????????????men du har jo også været med i mange år, og i den tid hvor mand måtte klare sig med hvad der var at få. Det er vel i sidste ende også det mand lærer mest ved.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det med oliekøleren vidste jeg fordi jeg har importeret, fabrikeret og solgt kølere i 10 år. Jeg har skaffet dem til Peugeot 205 et par gange.
Kugleleddet sidder jo også på type4 motorer. Det med Volvoen var mest for sjov. Men min far havde sådan en i 18 år og der sidder de også på.
jeg går ud fra at den på billedet er en 8mm.
Dem på Volvoen er i øvrigt gode. De har en indbygget sikringstråd, der gør at de ikke hopper af ligesom dem på type3. Når dem på type3 har kørt et par hundrede tusinde.
Med hensyn til karburatorerne. Så kunne du måske finde en brugt top. Den type sad jo på nogle gamle Fiat 124 Spider. Og hvis det er 36mm. på Alfa Sud og 33 mfl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
og Simca Matra, hehe ta den.nej det er 40 med 32 venturier, har jeg fået at vide , jeg har ikke målt efter. de har kørt godt nok førhen og det kommer de nok også til nu, må jo se hvis jeg engang skulle komme snigende på et rulle felt om det har noget at sige.Nu skal jeg lige have den puttet i bilen så må vi se.
Kan der være noget om at det er dig Frank. der i sin tid har brygget denne
motor sammen, det er nok efterhånden 6-7 år siden, ved det ikke men der var da ikke så mange folk der byggede motor i jylland i den periode??
den har som nævnt siddet i en neon grøn buggy"lang model" som var ejet af Airbag på et tidspunkt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej Matra Simca kørte med Weber DCNF dine er Weber IDA/IDF.
Nej det er ikke en motor jeg har lavet. Jeg opgav type1 for 20 år siden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Holdt da K
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ok, griner fritz frank.Du er sgu blevet kønnere med alderen, hehe

tak skal du have Torben, ved du hvad der lå i den dengang, jeg tror nok den
er 1589ccm med 041 toppe, 284 graders engle, og 40 weber med 32/36
venturier, det kan sgu da ikke gi 95 hk???.
hvad ved jeg , jeg er kun en luset amatør på dette område............
Og J starup, hvem var han, nu har jeg jo kun været med i 15 år, de 6 første på bornholm ,så det må være før min tid, selvom jeg kan huske
at dennis bugservise havde hår på hovedet.
Lad os få nogle historier fra jeres unge dage gutter, det lyder sjov.evt flere billeder også af bilerne

der er lidt kult over det , i stil med the danish cal look scene:
(historier fra dengang mand mand opdagede at der kunne gøres noget ved vw'ens sløve motor , bilens udseende og køreegenskaber i danmark)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja den motor kan fortælle mange historier ( hvis den kunne tale )
og den er blevet BRUGT eller skal vi sige testet for holdbarhed
Blev brugt som hverdagsbil - Manøverprøver- Ræs -Træf
Den har altid haft hjemve Bugstop Skagen - Billund under 3 timer
Jeg kørte ca 15000 km med den ca. 9,5 km/L

Weberne + svinghjul startede med at køre Folkeræs Typ I

Motoren blev bygget op af næstsn orginale stumper så som
org 1600 cylender sæt . krumtap + plejlstænger poleret . de orginale løfter blev også renoveret

Ja og motoren havde 71 Kw
Den fuldlast dysse manglede også den gang jeg havde den
Der var dog nogle 40mm trakte som de stak op i
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak, det var sgu fedt at høre,
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:5bf89bc58f="Bornholmer"] det kan sgu da ikke gi 95 hk???.
hvad ved jeg , jeg er kun en luset amatør på dette område............
Og J starup, hvem var han, nu har jeg jo kun været med i 15 år, de 6 første på bornholm ,så det må være før min tid, selvom jeg kan huske
at dennis bugservise havde hår på hovedet.
Lad os få nogle historier fra jeres unge dage gutter, det lyder sjov.evt flere billeder også af bilerne

der er lidt kult over det , i stil med the danish cal look scene:
(historier fra dengang mand mand opdagede at der kunne gøres noget ved vw'ens sløve motor , bilens udseende og køreegenskaber i danmark)[/quote:5bf89bc58f]

Joda! - og med std str ventiler. Men velportede/dimensionerede kanaler . Jeg har faktisk en rullefelt udskrift fra den motor et eller andet sted. Må prøve og se om jeg kan finde den.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
fedt, det blir sgu iorden med lidt skub bagi bussen, og med næsten samme benzinøkonomi, hvad er bedst af tænding ;Ignitor-009 / mallory strøm-
fordeler, når mand tager indkøbspris med i overvejelserne. MSD er jo
kun for velhaverer??
jeg har indtil nu kørt med en strømfordeler fra en vandbokser "elektronisk" på min 1600 standartmotor, det har virket fint , men der er jo det med det vakum , det går jo ikke med weber ??
Motoren har iøvrigt fået nye 041 toppe,men det gør den vel ikke dårligere
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Malloryen er da klart den bedste, men osse den dyreste. Men når den nu er kommet i en bus, så ville jeg da finde en 009 og få den til at virke perfekt, og så montere dit eget elektroniske tænding over i den. Når motoren sigdder i en halvtung bil skal den have en hurtigb avanceringskurve for at trække noget lidt mere moment i bunden.

Mht. om 041 toppe er dårligere (?) Jah, det er jo lidt svært at afgøre. Men hvis de ikke er bearbejdede, så er der ikke så meget gang i dem. Ligeså med C/R, er den som før oder ??? Og hvad med udstødningen ? - Der er mange parametre i den sdammenhæng.
Hvis den er lavet rimeligt, så forvent omkr. 90 hk.

Reply

You must log in to post.