Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødning til t4?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey alle sammen.

Nu er jeg lige blevet i tvivl om noget... Hvad skal jeg gøre ang. udstødning til min t4 motor? Skal jeg købe en færdig eller skal jeg selv krølle noget nedløbsrør sammen eller hvad skal jeg gøre? Og hvad med varmekasser? Er der ikke noget med der skal nogle specielle til? Motoren skal side i 03´eren og da bilen kommer til at ligne en rigtig racerbandit skulle den også gerne have en god racerlyd :twisted: ... Jeg skal ganske "enkelt" vide hvordan jeg får en udstødning der virker...

Dan Søholm
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu bliver du nok sur.
Men hvad vil du ? Vil du selv lave en ? Eller vil du købe en ? Vil du køre med varmekasser ?
Alt er muligt. Du må selv bestemme hvad du vil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er villig til selv at lave en, men den skal være med varmekasser(bilen er en hverdagsbil og kører også om vinteren). Men hvad giver mest effekt og hvad giver bedst lyd?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg lavede engang en type4 motor til en hverdags-bil.
Der brugte jeg varmekasser fra type2 hvor jeg svejsede det forreste stykke fra en type1 varmekasse på, således at jeg havde spjældene og kunne bruge de originale slanger og varmekabler.
Type2 varmekasserne er meget lange. Så jeg var nødt til at bygge dem langt frem ved at forlænge de rør der kommer oppe fra topstykkerne. Heldigvis er de paralelle, så det er ret nemt.
I bagenden kortede jeg så meget jeg kunne af rørene efter alu-legemet
og svejsede flanger på.
Her brugte jeg så en opkortet original potte. Motoren var std. 1800cc.
Hvis den er tunet skal du nok ikke bruge varmekasser over 2L. Rørene er nok for små. Og så lave et tarmslyng efter varmekasserne.
Primær-rørene skal være 30-33 tommer, målt oppe fra topstykket. 8)
Det er svært at forklare. Du bliver nødt til at skulle ned på ryggen og holde varmekasserne op, så du kan se hvad jeg mener. Regn med at det tager 14 dage at lave. Mere hvis det er første gang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.