Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange hk holder plejlstænger

Tags:
No tags yet.

(permalink) BilerneDK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg skal igang med et turbo projekt på en 1914 ccm T1'er.
Jeg har planlagt at købe nye plejlstænger, men bare for sjov kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har prøvet at rive de originale i stykker, og om hvor kraftig en motor der gjorde det...
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
De orginale plejlstænger er MEGET stærke, men kræver lidt hjælp og
renovering inden de bør bruges. Jeg har kendskab til mindst to motorer
som kører med org. type 1 plejlstænger og den ene yder PT ca 185 hk
(har været over 200hk) samt en som yder ca 210 hk. Boltene er de
absolute svage punkter og lidt polering skader heller ikke. Få dine
plejlstænger honet i den store ende og ny bøsning i den anden ende,
samt en afbalancering/vægtjustering. Alt kan ødelægges, men hvis
motoren eller er lavet ok og de indre dele får olie skal skidtet nok holde.
Men hvis du vil være på den sikre side så køb et sæt renoverede med
forstærkede bolte. Amerikanerne bruger dem til dragrace hvor de smider
koblingen ved 7500 omdr. Som oftes renovere/skifter de dog plejlstængerne
med jævne mellemrum for ikke at presse lykkens gudinde :lol:
Dragrace er MEGET anderledes hård ved en motor end bullevardrace.


Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er fuldstændig enig med Rolf.
Men hvis man ikke lige har adgang til de for projektet nødvendige maskiner, er der jo eksempelvis SCAT I beam plejlstænger med 5/162 ARP bolte. De er afprøvet, og holder til 475 (!) turbo hk . - Nå mindre er vist osse alt rigeligt.
De koster kun 1800 kr. Det var måske værd at overveje.
Jeg har begge dele hvis det skulle være.
(permalink) BilerneDK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvor kan man købe de kraftigere bolte henne?
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej BilerneDK

Ville lige høre om den varmekanal du bestilte, har du ombestemt dig?
Ellers gider min kammerat ikke tage den med frem og tilbage hver dag.
:?:
H.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja, nu vrøvlede jeg lidt i sidste indlæg. Fordi det var før i tiden 5/16". Idag er det 3/8". Og de koster ca. 60 kr. stykket for 210 000 psi & 100 kr stk for de kraftige.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg kørte med type1 plejlstænger i min 2,6L type4.
Det var såkaldte "superrods" fra Pauter Machine.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.