carster eller hvad det nu hedder
er det mig der er noget i vejen med??
den er sænket en hak (ved kit&buggy) men syndes ikke at den ser sænket ud. Hjulene "hælder" ud af skal det være sådane???
MVH JB
Ikke for at gøre mig klog på det men jeg tror det ændre sig når du toppen på så der kommer noget vægt på den
Mvh Allan
[quote:1b774060ff="hustler"]Ikke for at gøre mig klog på det men jeg tror det ændre sig når du toppen på så der kommer noget vægt på den
Mvh Allan[/quote:1b774060ff]
hej Allan jeg har haft "badekaret" på en uge og der skete ikke noget
har lige taget det af for at lave noget sikkerhed mortoren har sidet der en uge så jeg trode at den var faldet til
JB
Du skulle prøve at skubbe deb lidt frem og tilbage ellers får du ikke
hjulene til at falde på plads så prøv det...
vwenlig hilsen maskinaben
[quote:dff42767a8="Maskinaben"]Du skulle prøve at skubbe deb lidt frem og tilbage ellers får du ikke
hjulene til at falde på plads så prøv det...
vwenlig hilsen maskinaben[/quote:dff42767a8]
takker det prøver jeg :-)
JB
Herregud menneske, hvad er det da for noget snak ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det ligner rigtignok hjulenes stilling, når man lige har sat boblen ned på gulvet, efter et par meters trilning er hjulstillingen normal.
Men hvis den er slammet skal hjulstilningen nok ende med at gå lidt indad i toppen.
Hvem spurgte om Doktor Franks mening??
Doktor Frank :D
Nej måske ikke, men i og med at man spørger herinde, så risikerer man at få et svar, eller en kommentar.
Når man er kommet så langt med et projekt at man har taget mod til sig og taget karrosseriet af sin bil. Så er det vel for pokker ikke første gang man har sådan en løftet op i bagenden. Så kan det da ikke blive ved med at komme bag på Jens at den ikke sætter sig ordentligt igen før den lige har rullet.
Hvis I har lagt mærke til det, så prøver jeg at svare seriøst hvis folk har et problem. Men helt ærligt. Skrive på nettet om at baghjulene står helt forkert, når bilen mangler 250-300 kilo.
Jeg startede med at kigge på spørgsmålet fordi der stod noget med caster.
Det hedder camber, hjulets hældning i forhold til lodret.
Caster er styreboltens hældning bagud eller sjældent fremad. Det er det der giver selvopretning og retningsstabilitet. Det er derfor man bruger castershims. Når man sænker bilen foran, bliver caster for lille og så læner man forakselrøret bagud med castershims. Det er ikke snyd som sådan. Castershims kunne i sin tid fås originalt. Bilen bliver tungere at dreje med mere caster og man kan i hurtige kurver mærke at den prøver at rette op. Caster giver også det yderste hjul i en kurve mere negativ camper og hjælper med at forhindre understyring.
KPI er en kombination af caster og camber. Jeg kan ikke huske om den har noget at gøre med de to forskellige radius at gøre som forhjulene kører i et sving. Men jeg kan slå det op.
Toe-in eller toe-out er hjulenes spidsning eller spredning i forhold til kørselsretningen. Følg fabrikkens anvisninger. Men hvis man ændrer på camber skal man kompensere med en ændring af toe for ikke at få for stort dækslid.
På VW skal man også indstille toe på bagenden. Læg mærke til at IRS og svingaksel ikke skal stå ens.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej Frank
da det er mit første store projekt. jeg har lavet så meget ved.
og nej jeg har ikke haft løftet den inden jeg flådet den fra hianden så jeg
viste ikke at den først sætter sig når man kommer ud at køre
(Frank skrev: Men helt ærligt. Skrive på nettet om at baghjulene står helt forkert, når bilen mangler 250-300 kilo. ) da det er en buggy og jeg ikke har bygget sådanne en før, er jeg nød til at spørge for kittet er jo ikke vildt tung
mvh JB :oops: :oops:
og det med caster det er mig der husker forkert (min skyld Undskyld) :oops: :oops:
PS. Frank jeg syndes at der er kanon at du gider at svare på mit spørsmål
TAK :!:
Jeg mener at Frank er uvurderlig for dette forum.
Han er en kilde til megen god og nyttig information, at han så til tider kan være en "sur kælling" må vi vist bare lære at leve med..
Man skal/kan ikke undervurdere den viden som folk har fået ved at teste, bruge og ødelægge alt muligt, man sparer rigtig mange penge ved selv at undgå at lave de samme fejl som de har betalt dyrt for.
P.S. Jeg glæder mig til at møde dig Frank, så giver jeg en genstand.
-------------------------------------------
Frank har glemt mere om vw end de fleste herinde nogensinde lærer
Bare mine 5 cent
Elnef
[quote:593c3c6f15="ELNEF"]Frank har glemt mere om vw end de fleste herinde nogensinde lærer
Bare mine 5 cent
Elnef[/quote:593c3c6f15]
Som Rune og ELNEF er jeg også af den mening at Frank er et "Bibliotek" af viden som kommer mange af os til gode, selv om spørgsmål kan syntes "almindelige" så er det flot at Frank gider at svare, så KEEP ON Frank.........
hilsen Fridolin.
JEG er enig det er der for at jeg spører
tak Frank
Alt forladt og mange tak for de mange roser.
Nej du har ret Jens, den synker ikke meget ved at få badekaret på.
Men stod der noget om i dit spørgsmål at det var en buggy ?
Har du nu husket at bruge de tynde 21mm. fjederstave og så ikke køre med mere end 15-18 PSI bag og 8-10 PSI for.
Foran kan du evt fjerne et par fjederlag eller bare skære dem over for at få den til at dykke når du bremser. Tænk på at den ingenting vejer.
Den kører bedre hvis du tilpasser dæktryk og fjedre.
Og kør med europæiske radialdæk i stedet for amerikanske. De amerikanske er alt for tunge til den lette bil. De løfter bilen når de "dribler"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:fa5bb4b024="Frank_Andersen"]Alt forladt og mange tak for de mange roser.
Nej du har ret Jens, den synker ikke meget ved at få badekaret på.
Men stod der noget om i dit spørgsmål at det var en buggy ?
Har du nu husket at bruge de tynde 21mm. fjederstave og så ikke køre med mere end 15-18 PSI bag og 8-10 PSI for.
Foran kan du evt fjerne et par fjederlag eller bare skære dem over for at få den til at dykke når du bremser. Tænk på at den ingenting vejer.
Den kører bedre hvis du tilpasser dæktryk og fjedre.
Og kør med europæiske radialdæk i stedet for amerikanske. De amerikanske er alt for tunge til den lette bil. De løfter bilen når de "dribler"[/quote:fa5bb4b024]
Hej Frank kan jeg få dit tlf nr så jeg kan ringe til dig???
23844148 JB