Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Autobahnrenner

Tags:
No tags yet.

(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Jeg kører i alt 140 km frem/tilbage på arbejde dagligt (heraf lidt over halvdelen på motorvej) i min Type 1 med 1300 cc motor. Hvad kan eksperterne foreslå af motor/gearkasse, hvis man gerne vil følge med trafikken, d.v.s. en snitfart på 130 km/t ?? Uden at det koster det hvide ud af ørerne.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 22 years siden | | | |
H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 22 years siden | | | |
8) Hvis du ikke skal køre stærkt, men vil have noget der holder... så kan jeg kun sige én ting... standart standart standart... 1500 Singleport (H maskine) er nog den bedste motor VW nogensinde har lavet! HVis den er frisk og veltrimmet kører det suverænt med en 1500 gearbox. Med de rigtige hjul kan den godt rende 140 uden at løbe livet af sig... :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Ja eller bedre en H-motor med et 1600 cyl.sæt.
Min favorit til det brug ville være en 1800cc type4 lavet af en 1700 ( for at få de mindre kanaler i topperne) Med std. 40mm karb. Men jeg tør jo kun tænke det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
H-motor ?
Udover cylindervolumen er den eneste forskel så ik toppene er enkeltport?
Mener det kan vel laves på en alm. feks. AB-blok


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:512032c64f="John-P"]H-motor ?
Udover cylindervolumen er den eneste forskel så ik toppene er enkeltport?

[/quote:512032c64f]
Det er netop det der er pointen...
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Std 2L type 4 med en 15-1600 gearkasse
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 412LE Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sund standard 1700 type 4 (motorkode W) med et sæt 412S karburatorer, og så en 1500 gearkasse eller en 1600 type 3 gearkasse må være det rette valg.
Jeg har kørt med denne kombination i en type 3 for nogle år siden, og det er alletiders kombination af moment og økonomi.
På en ferietur til Frankrig med fuldt lastet bil, og motovejshastigheder mellem 110 og 130 kørte den 12-13km på literen, og det var faktisk med en motor som ikke engang var renoveret.
Senere monterede jeg en trimmet 1900 type 4, men egentlig synes jeg 1700 motoren passede bedre til bilen.

Mvh Frank......ikke Andersen
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja men det er frygteligt ikke ? Det bedste er en motor der er over 30 år gammel. Lidt at tænke over ?
Huha sådan en frisk std. type4 motor - Wroomm
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.