Nu skal du høre....jeg har sat en 1300 motor med dobbeltport i min bil. Motoren har stået stille imindst 8 mdr. der er nye tændkabler, kondensator, tændrør, rotor, tændspole, osv osv....karburatoren er en solex 34mm....tror det er den motoren er født med. Alt er standart...ingen tun eller lir. Ventiler, platin, tænding og alt er stillet på micromillimeteren, og der er kompression på alle 4 cylindre på ca 8 bar.
Når jeg drejer nøglen starter motoren , og den kører rigtig godt i tomgang...absolut ingen problemer!!! når jeg giver den gas skal den lige tænke lidt over det, men så tager den også snoninger....når jeg slipper gassen igen, så skyder den igennem karburatoren. Hvis jeg kører i bilen, så skyder den helt vildt de første par 100 omdrejninger, men så trækker den derud af, men med max den halve kraft af hvad men kan forvente af den motor, når jeg skifter op i anden gear, så laver den samme nummer: skyder op igennem karburatoren indtil den når et vist antal omdrejninger, og trækker virkelig dårligt.
Jeg har skiftet pakningerne mellem manifold og blok (flere gange), og de
ER tætte, gummiringene på manifolden er også intakte og tække, karburatoren er tæt, og det samme er pakningen mellem karburator og manifold, så den kan næsten ikke suge falsk luft nogen steder fra!!! Udstødningen er et tarmslyng med glaspackpotte monteret med j-rør, og det er monteret med pakninger og monteringssæt så den kan umuligt være utæt heller
Jeg har brugt timer på at finde ud af om det var blandingen den var gal med, men det eneste jeg har fået ud af det, er sodet tændrør.....den laver det samme med mager, mellemmager, normal, mellemfed og fed blanding.....jeg fatter det ikke.
Har du en ide til hvad det kan være???
hendrixxx
Når jeg drejer nøglen starter motoren , og den kører rigtig godt i tomgang...absolut ingen problemer!!! når jeg giver den gas skal den lige tænke lidt over det, men så tager den også snoninger....når jeg slipper gassen igen, så skyder den igennem karburatoren. Hvis jeg kører i bilen, så skyder den helt vildt de første par 100 omdrejninger, men så trækker den derud af, men med max den halve kraft af hvad men kan forvente af den motor, når jeg skifter op i anden gear, så laver den samme nummer: skyder op igennem karburatoren indtil den når et vist antal omdrejninger, og trækker virkelig dårligt.
Jeg har skiftet pakningerne mellem manifold og blok (flere gange), og de
ER tætte, gummiringene på manifolden er også intakte og tække, karburatoren er tæt, og det samme er pakningen mellem karburator og manifold, så den kan næsten ikke suge falsk luft nogen steder fra!!! Udstødningen er et tarmslyng med glaspackpotte monteret med j-rør, og det er monteret med pakninger og monteringssæt så den kan umuligt være utæt heller
Jeg har brugt timer på at finde ud af om det var blandingen den var gal med, men det eneste jeg har fået ud af det, er sodet tændrør.....den laver det samme med mager, mellemmager, normal, mellemfed og fed blanding.....jeg fatter det ikke.
Har du en ide til hvad det kan være???
hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616