Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål til Frank A.

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu skal du høre....jeg har sat en 1300 motor med dobbeltport i min bil. Motoren har stået stille imindst 8 mdr. der er nye tændkabler, kondensator, tændrør, rotor, tændspole, osv osv....karburatoren er en solex 34mm....tror det er den motoren er født med. Alt er standart...ingen tun eller lir. Ventiler, platin, tænding og alt er stillet på micromillimeteren, og der er kompression på alle 4 cylindre på ca 8 bar.

Når jeg drejer nøglen starter motoren , og den kører rigtig godt i tomgang...absolut ingen problemer!!! når jeg giver den gas skal den lige tænke lidt over det, men så tager den også snoninger....når jeg slipper gassen igen, så skyder den igennem karburatoren. Hvis jeg kører i bilen, så skyder den helt vildt de første par 100 omdrejninger, men så trækker den derud af, men med max den halve kraft af hvad men kan forvente af den motor, når jeg skifter op i anden gear, så laver den samme nummer: skyder op igennem karburatoren indtil den når et vist antal omdrejninger, og trækker virkelig dårligt.

Jeg har skiftet pakningerne mellem manifold og blok (flere gange), og de
ER tætte, gummiringene på manifolden er også intakte og tække, karburatoren er tæt, og det samme er pakningen mellem karburator og manifold, så den kan næsten ikke suge falsk luft nogen steder fra!!! Udstødningen er et tarmslyng med glaspackpotte monteret med j-rør, og det er monteret med pakninger og monteringssæt så den kan umuligt være utæt heller

Jeg har brugt timer på at finde ud af om det var blandingen den var gal med, men det eneste jeg har fået ud af det, er sodet tændrør.....den laver det samme med mager, mellemmager, normal, mellemfed og fed blanding.....jeg fatter det ikke.

Har du en ide til hvad det kan være???

hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Du skal starte med at finde en 31mm. karb. og være sikker på at det er rigtige strømfordeler til den.
34mm. er til en 1600.
En 1300 kan dårligt nok køre ordentligt med en 31, så jeg tvivler på at du får den til at køre med en 34mm.
Dit indsugningsrør er vel ikke fra en transporter, så du har en 12mm. studs lige nedenunder karburatoren der står åben ?
Du skal nok have en 10 større hoveddyse i en 31mm. karb for at få den til at køre nogenlunde med en glasspack. Og jeg mener nogenlunde, for det kan kun blive godt med en original potte eller måske en Ernzt som Farmer sælger.
Alternativet er at sætte 2 karburatorer på, hvis du vil køre med tarmslyng.
Jeg har et par gange sat en 30mm. karb. på fra en enkeltportet 1300 og strømfordeler, det kan køre. Men den mister lidt topeffekt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Frank....nu har jeg da fået lidt inspiration, til at gå videre...min manifold har en studs, men den har jeg lukket så det kan ikke være det. Men jeg kan se at jeg nok kommer til at skrotte tarmslynger i første omgang, og sætte en original potte på. Hvordan kan jeg se at det er den rigtige strømfordeler???..jeg takker forløbigt for det fine svar.

hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
nu skal du høre...jeg har en del solex karburatorer efterhånden og det hedder jo alle noget forskelligt. Du skulle vel ikkehave det præcise navn og nr. på den solex der originalt hører til motoren. Ville en solex 30 pic-1 kunne bruges??
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja altså når jeg laver den slags så foretrækker jeg at tage begge dele fra en motor. Men ellers må man ty til databøger hvor VW eller bosch-numrene står i.
Det vigtigste er at du ved hvilken type fordeler der hører til karburatoren. Altså om den er til en der kun bruger vacuum,op til 70 og på Jeans, eller både centrifugal og vacuum, 71 og frem. En type 1 fordeler hedder så noget med 113- en type 2 hedder noget med 211 eller 043. 043 dur absolut ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
det skulle vel ikke være en 009 stømfordeler du kører med ? altså en uden vacum.
Det har jeg selv prøvet på en standard 1200 - og det virkede heller ikke for godt
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
nej det er ikke en 009 fordeler, og den strømfordeler jeg har på, fulgte med motoren....men der var faktisk 2 fordelere med, og hvilken en der sad på kan jeg ikke huske, men jeg tror og mener at det er den samme fordeler jeg satte på, som jeg tog af i tidernes morgen, men det er jo selvfølgelig ikke ensbetydende at det er den originale/rigtige :D

jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at kigge lidt i de hellige skrifter, men forløbig tak for hjælpen...godt at os vw-invalider har dig til hjælp
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
nu skriver du at jeg kunne sætte et par dobbeltkarburatorer på, og kunne det f.eks være fra en Type 3?? og ville det kræve at jeg satte en 009 fordeler på??

hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja til en std. motor er type3 karburatorer gode. Jeg har engang også brugt dem på en 1300, 1302-1303 motor. Det kørte fint efter at de lige fik en 140 hoveddyse.
Og jeg brugte selvfølgelig std. type3 strømfordeler.
Så længe der findes noget fra Tyskland der kan bruges, så gør det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
oki....point taken....tak for hjælpen du. Vil det give noget ekstra at køre med dobbelt karb. og tarmslyng???

hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:D 8O :D
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.