Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  D-jetronic insprøjtning

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er sjældent at jeg har set indsprøjtning ondbygget i en bobbel som ser bare nogenlunde ok ud, men jeg faldt over denne her bil med type 4 på ebay.de:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2412790542&category=18303

Motor:

- Block: VW Typ 4 Flachmotor aus VW Typ2 T2b - Kennbuchstabe CJ

- Kolben, Zylinder, Zylinderköpfe Aus Porsche 914 2.0 - Kennbuchstabe GB

- KühlLuftgebläse: VW Typ1 – Angepasst und Kunststoffbeschichtet


Einspritzsystem:

- Bosch Jetronic - Druckgesteuerte Elektronische Einspritzanlage

- Ansaugssystem – Eigenbau

- Drosselklappenteil - Angepasst

D-Jetronic..? -det var da vist det der sad på type 3ér med indsprøjtning, men det var for oldnordisk..

Sidder der D-jetronic på en nyere bil som man kunne finde og lege med..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
D-jetronicén var det første elektrisk styrede indsprøjtningssystem på markedet, ihvertfald i Europa. Det sad/sidder osse på nogle meget tidlige Saab F.I. og på Volvo Amazon 121/122S.
Systemerne blev hurtigt afløst af det nyere og bedre system, K-jetronic og L-jetronic.
D-jetronicén er kendt for at være forslugen, men det kan altså godt lade sig gøre at få den til at køre både godt og økonomisk med nogle få tiltag.
Effektmæssigt kan der ved fintrimning af hele moteren (anden knast/ventiler osv.) hentes 10, max 20 hk på dem.

Men som udgangspunkt idag ville jeg da absolut anbefale et nyere system.
Når jeg ellers kan få mig snøvlet færdig, kan jeg vise et system baseret på L-jetronic i en boble. Forhåbentlig om en måneds tid.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Problemet med de nyere indsprøjtningssystemer er luftmængdemåleren, - den er umulig at placere så det ser cool ud synes jeg..

D-jetronic arbejder åbenbart med en tryksensor i indsuget i stedet, og kunne derfor være meget nemmere at bygge ind..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det med luftmængdemåleren er er lidt af et problem. Men der er ikke umiddelbart andre løsninger, med midre du køber et af de helt nye systemer til mellem 13 & 20 K komplet .
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
UPS ! jeg er vist blevet smidt af !!! Det må jeg lige ha´fixed ...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Type 3 med automatgear kom også senere med K jetronic, som er identisk med det fra Golf 1 GTI, selvfølgelig bortset fra rørføringer mv...
Bosch fik jo opgaven fra VW, at lave indsprøjtningsanlægget til verdens første GTI.. som jo er Golfen.. Det var allerede i 1970 og de havde anlægget klar i 72. Da VW var bagud med Golfen, som først kom i 74, besluttede de at bruge det på de sidste Type 3'ere. Men så vidt jeg ved kun på Automatic modellerne solgt i USA.
Jeg har selv luret lidt på ideén, med at tage anlægget fra en GTI, da den har en lidt "pænere" luftmængdemåler.. Den er i alu og fylder ikke specielt meget.
Men det allerfedeste ville jo være at få fat på et Type 3 K-anlæg, og bolte det direkte på! Men de hænger nok ikke på træerne...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.