Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødning på 044

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Jeg har lige splitte min 1300 motor ad,og så målte jeg lige udstødning på de org topstykker 32mm,så ville jeg lige se hvor meget større de var på min 044 toppe,de var også 32mm,er det rigtigt at de har samme mål på udstødningskanalen.

Der er 10mm pindbolte på min 1914 motor,sker der noget ved at bruge almindelig 10mm møtrikker,eller skal det være org.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Jeg har ikke fulgt med i udviklingen af type1 topstykker de sidste år. Men hvor store er dine indsugningsventiler ?
Hvis de er 40mm bør dine udstødningsventiler være 35-36mm. for at der er harmoni i tingene.
En motor med et forkert forhold mellem ventilstørrelserne kan være en underlig djævel at få til at reagere fornuftigt på dysning, tænding og udstødnings-størrelse.
Omkring bolte og møtrikker til topstykker, så er det meget vigtigt at disse dele opfører sig som fabrikken har tænkt sig ved de temperatursvingninger som motoren kommer ud for.
Jeg ville aldrig bruge andet end det der kom fra Tyskland i 70-erne. Heller ikke de crommoly dimser der sælges i dag.
Det rodede VW med i 50 år og Porsche gør stadig, så mon ikke de ved bedst ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.