Jeg vil give Frank ret i, at det nok er vore "forfædre's" skyld, at
vi kun kan købe billigt bras. De skulle velsagtens bare levetids-forlænge
den "gamle spand" så det betød intet om delene holdt så længe som de originale
havde gjort.
Det er nok en selvfølgelig udvikling, men den tid har vi jo passeret nu. Der
kører stort set ingen VW'er rundt uden at de er blevet vedligeholdt i
fornuftig grad igennem årene.
Men de dele, man køber i dag er ikke bare i ringe materiale-kvalitet.
Næ, de passer ofte helt i skoven eller går i stykker når man prøver at montere dem !
Og helt ærligt, der er nok en grund til, at en bremseskive af et alternativt
fabrikat kan sælges for 79 Kroner mens en original måske koster 300.
Den originale holder måske nemt dobbelt af den anden og med udgifter
til arbejdsløn eller besvær osv. så ville det kunne betale sig i sidste ende at
købe originalt.
Der er selvfølgelig dem, som "bare" skal have vognen på gaden fordi de
planlægger at sælge eller skrotte den snart, det er ikke de kunder, jeg tænker
på i første omgang men derimod de, som har deres vogn i mange år, måske som
hobby, klenodie, veteran osv. som mange af os herinde.
For nogle år siden gik jeg hellere til ophuggeren for at hente brugte
originale dele end jeg købte uoriginalt men dér er stort set intet at
hente mere.
Jeg har set en pladesmed skære dørsider ud af gamle originale VW-døre
hos skrothandleren fordi pladekvaliteten dér var langt bedre end
det karrosseri-plade, han kunne købe nyt !
Martin
vi kun kan købe billigt bras. De skulle velsagtens bare levetids-forlænge
den "gamle spand" så det betød intet om delene holdt så længe som de originale
havde gjort.
Det er nok en selvfølgelig udvikling, men den tid har vi jo passeret nu. Der
kører stort set ingen VW'er rundt uden at de er blevet vedligeholdt i
fornuftig grad igennem årene.
Men de dele, man køber i dag er ikke bare i ringe materiale-kvalitet.
Næ, de passer ofte helt i skoven eller går i stykker når man prøver at montere dem !
Og helt ærligt, der er nok en grund til, at en bremseskive af et alternativt
fabrikat kan sælges for 79 Kroner mens en original måske koster 300.
Den originale holder måske nemt dobbelt af den anden og med udgifter
til arbejdsløn eller besvær osv. så ville det kunne betale sig i sidste ende at
købe originalt.
Der er selvfølgelig dem, som "bare" skal have vognen på gaden fordi de
planlægger at sælge eller skrotte den snart, det er ikke de kunder, jeg tænker
på i første omgang men derimod de, som har deres vogn i mange år, måske som
hobby, klenodie, veteran osv. som mange af os herinde.
For nogle år siden gik jeg hellere til ophuggeren for at hente brugte
originale dele end jeg købte uoriginalt men dér er stort set intet at
hente mere.
Jeg har set en pladesmed skære dørsider ud af gamle originale VW-døre
hos skrothandleren fordi pladekvaliteten dér var langt bedre end
det karrosseri-plade, han kunne købe nyt !
Martin



