Hej vwgutter
Jeg har et spørgsmål vedrørne Tænding
Hvilken tændings anlæg skal/kan jeg bruge til en turbo + indsprøjtningmoter
den skal jo forstille når ladetrykket kommer Msd Tænding kommer først til vinter (tiden i ved) men er der en nød løsning hvis mad kan sige det
MVH Danny
-------------------------------------------
Mania, buggy og bobbel
En 009 fordeler kunne være en mulighed. Den har jo for kort kurve til en sugemotor og kommer hurtigt fra lave omdr.
Ellers kan du jo selv tilpasse en transporter fordeler fra 1978-79. Nogen af dem er også håbløst korte. De skal så bare laves til at komme lidt hurtigere. De hedder typisk 043 i starten af Bosch-nummeret.
Jeg ved ikke om du kan bruge de fordelere der har dobblet vacuumdåse. De burde jo kunne forstille "baglæns" hvis det er det du tænker på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej
Jeg har en 050 fordeler men der sker ikke noget når man puster i dem men suger man i dem forstiller den det går da ikke vel hvis jeg har forstået det rigtig for når ladetrykket kommer puster den jo også.
du snakker om en 009 fordeler men alle de kloge hoveder jeg har snakkede med siger at det ikke kan lade sig gøre men jeg kan ikke se det for mig for når jeg tænker mig om så giver en 009 også en tidligere tænding og det skal den jo også men den er jo ikke i kontakt med ladetrykket. Nå men jeg må vel bare prøve mig frem men der må da være nogle der har prøvet med turbo på en luftkølet
gejer 009 ved jeg har aldrig set den køre så jeg ved ikke om det virker
tak for dit svar frank
MVH Danny
-------------------------------------------
Mania, buggy og bobbel
Hvad kan ikke lade sig gøre ?
Du kan da ikke puste eller suge i en 050. Den har da ingen vacuumdåse.
Som jeg nævner så kunne man måske få noget ud af en fordeler med dobbelt vacuumdåse.
Den sidder på nogle type3 og 1302-03.
Den har jo en studs på begge sider af menbramen og derfor må man jo kunne vælge hvilken side man vil puste fra om du vil.
Men få du den nu ud at køre. Så opdager du om du overhovedet har et problem.
De tidlige turbomotorer jeg har set, kørte med en fordeler uden forstilling og så satte man bare motoren til 20-22 graders grundindstilling.
Det hjalp den jo i bunden indtil trykket kom og så var 22 grader åbenbart nok totalt.
En af mine gamle venner kørte motorløb i flere år kun med en 009 eller 050. Og ikke andet end et std. tændingsanlæg. På en type4 motor på 2L og 1,2 bar i ladetryk.
Lad være med at købe alt det amerikanske lort, bare fordi alle de andre gør det. Og måske gør forkert ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
man kan også droppe den forstilling vacuumdåsen er beregnet til, og montere den direkte på indsuningsmanifollet så når der er vacuum stiller den til tidlig tænding, men efter hånden som trykket stiget slækker den, så har du den forstilling der skal til, kræver bare at du stiller tændingen med vacuum til motorens evt standard... så har du desvære ik nogen forstilling til de lave omdrejninger.... men det virker...:-)