Hej
Min bil opfører sig yderst mærkeligt, når jeg giver den gas er trækker den ikke rigtig, før den for hostet sig lidt op i omdrejninge og så tager den godt nok fat....
Er det mine dyser som skal renses, eller er det min acc. pumpe, som er defekt?
Eller er det noget andet som kan skyldes den den store bule som er i min bagklap? Hilket er lavet af en stor sort Peugeot 406 som braste lige op i røven på min ovaler den anden morgen.... KAN FOLK IKKE K
det kunne godt lyde som en tilstoppet acc. pumpe..-som regel er det det lille messing"bruserrør" der er tilstoppet, skru toppen af karburatoren af (5 skruer) lirk røret op, og blæs det igennem med trykluft....
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg havde samme problem på min bus efter den havde været ved en mekanikker !!!!. den havde dårlig træk, og når den var oppe i fart og jeg trykkede pedalen halvt ned var den ved at dø intil jeg gav fuld gas så skød den frem igen. jeg kom så i tanke om at han sagde den stod højt i tænding, så jeg løsnede strømfordeleren og drejede lidt på den, og nu køre den perfekt.
Hilsen Lennart
Tændingen skulle ikke være noget problem.... Men det vil jeg lige tjekke!
Accelerations pumpen kan være tilstoppet, men så ville den vel slet ikke kunne accelere? Motoren siger nogle mærkelige lyden når den er på det stadie hvor den ikke trækker!
Imorgen piller jeg under alle omstændigheder karburatoren af og kæler lidt for den.... Svøber den i et klæde af bomuld, og og nusser den i WD40... :roll:
Casper
Så er den bare i vinkel, tusind tak for hjælpen....
Nu har jeg den hurtigste 34 hk ovaler på gaden...
Mvh Casper
Accelerations dysen.... Jeg rensede den, og så var der ingen problem!
Det kunne også være at karburatoren bare skulle kæles lidt for???
Casper
Det lydder som om I har en masse karburator erfaring.
Jeg har også haft min af et par gange og kælet for den.
Når motoren er kold syntes den at kører på noget australsk kængurubenzin. Jo mere gas jo hurtigere prutter den derud af. (det lydder ikke godt og den trækker ikke så godt der, så jeg undlod at gøre det for meget).
Efter måske en 10-15 minutters tid på frederikssundvejen, bliver det jævnt bedre og 2-3 minutter efter er der ingen problemer, hverken lydmæssigt eller trækmæssigt. Jeg kan slukke og starte igen umiddelbart hurtigt og der er ingen problemer. Sjovt nok er der ikke problemer når man er i frigear, selv når den er kold... kun når den skal yde noget.
Så er det så jeg gerne ville vide om det kunne være en karburator indstilling der er gal. Jeg har en haynes bog og den eneste guide der er at man skal skrue volume-skruen 3 gange ud og starte. Dernest justeret luften til ca. at ramme 900rpm og derefter volumeskruen til den er ved at være der. Har i nogle andre tips end dem?
/Partyman
8) Prøv at tjekke alle pakninger på indsugningen.. Det kan være den suger falsk luft når den er kold..
Hvis problemet er når bilen er kold, så vil et kvalificeret gæt være at du skal kigge på chokeren..
når motoren er kold skal det øverste spjæld være næsten lukket, når den er varm (eller har stået med tænding på - chokeren er elektrisk) skal chokerspjældet stå helt åbent
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707