Hvis man har en 1300 motorblok man gerne vil bygge om til en 16 - 17 eller 1900 - eller noget andet - hvornår skal der så bores i blokken ?
Er det når man går over 1600 cc ?
matias
8) Lige præcis.. Du kan jo få 1600 "slip in" cylindre, men derover skal der bores.. Det samme skal topstykkerne.
du kan få 1640/1680 cc i slip in. Dog skal det nævnes at 1680 cc ikke er at foretrække da cylindervæggene er for tynde, hold dig til 1640 hvis du ikke vil begynde at bore toppe og blok ud..
vh spring
Hejsa. Jeg har også en blok stående... as41 som har været 1300 og som nu går under kategorien reservedele :o)
Jeg kunne osse godt tænke mig en lidt lækker vintermotore at rode med så jeg vil godt ha en masse hints af jer. (det lydder jo som om i ved hvad i snakker om :) )
Anyway, jeg målte cylinderne itl ca 90 men jeg mente ellers at man skulle ud og ha boret blokken før man kunne smide et 1600 cyl. sæt i.
Er jeg helt gjald på'en her eller hva??
/Party
Har KB-manden 1680ccm? Hva koster det ca. med nye ringe og stempler?
[quote:93ed5e7335="Transporter1968"]Har KB-manden 1680ccm? Hva koster det ca. med nye ringe og stempler?[/quote:93ed5e7335]
det er ikke så godt med det tynde cylinder sæt - især ikke på en bus - den har almindligvis en lidt højerer olietemp - fordi den tat luft ind i siden på karrossen - det er dog værre på en split bus - men en bay er heller ikke helt så godt - køb noget større de 80 ccm gir ikke noget du ka mærke alligevel
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)