Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rustbeskyttelse/galvanisering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa Allesammen... 8)

Nu begynder det endeligt at ligne noget med min 69`er mht. rust.. Så derfor kommer dette spørgsmål... Hvordan beskytter og bevarer jeg den bedst? alt rust er selvfølgelig lavet og den bliver så sandblæst... Og så? Metalicering/galvanisering.. eller? andet der er bedre?.. har hørt godt og skidt om begge dele.. nogle der har erfaringer med dette? Det er både bund og Top jeg har planer om at der skal have turen.. :D

Med Venlig Hilsen

Morten
8)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Sidst jeg lavede en type1 og fik bunden sandblæst, gav jeg den en washprimer og udvendigt fik den et lag bitumen baseret rustbeskyttelse. Indeni malede jeg den med en alkydmaling. Ikke autolak, det tåler ikke så godt slid og slag. En alkydmaling er mere blød og er godt nok længe om at tørre.
Det har holdt i 16 år på en hverdagsbil med 4 ejere. Sidst jeg så den kunne man ikke se den havde kørt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hmm, hvis franks opskrift virker som han siger er der vist ingen grund til at metallisere..

Hvis bilen kun kører om sommeren mener jeg det er lidt overkill at metalisere bunden. Jeg mener pengene burde måske smides et andet sted hen i projektet istedet. da jeg fra snart 4 år siden renoverede min 56 fik jeg den sandblæst men ikke metaliseret. De eneste anmærkninger af rust der er på bunden er de steder hvor malingen er skrabt af fordi bilen har kørt alt for fuckin lavt :D

vh spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis metalisering skal laves rigtigt, indebærer det at metallet udsættes for varme i en eller anden grad. Det ville jeg ikke turde overlade til andre.
Den omtalte bil fik selvfølgelig løbende rustbeskyttelse og vask. Ihvertfald mens jeg havde den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.