Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Løsning 12V -> 6V gamle visker

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej

Jeg har fået en go idé til at løse problem med de gamle viskermotorer, efter en ombygning til 12V.

Jeg har en tegning. Der skal bruges 4 dippedutkomponenter + en lille køleplade. Jeg har desværre ikke en scanner.

Så hvis der var nogle der var interesseret i at få den på biblioteket, så er der mulighed.

Jesper Fogt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har da altid bare lirket armen af den 6V motor og så bygget den på en 12V motor. Evt med en hurtig svejsning og køl.
Det har jeg da gjort på noget så gammelt som 1952 ?
Efter 68 er det slet ingen problem, der passer de nyere viskertræk.
På 60-68 kan man bore hullerne op i karrosseriet og bruge de nye gummier, så passer det også.
Hvorfor går I og laver alle disse indviklede løsninger ?
Misforstå mig ikke, det er da fint I gider, men hvorfor ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 21 years siden | | | |
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu må du ikke blive sur, men man kan jo ikke bruge et firmas katalog som opslagsværk om hvad der er muligt.
Hold da kæft. Dengang jeg var i lære hos VW kunne man jo ikke engang spørge de gamle svende om det var muligt at tune en VW. Er du tosset ? "så kommer den jo til at bruge for meget benzin" eller noget andet kedeligt pladder.
Jeg har rodet med ombyggede VW´er i 27år og jeg sku tilbragt mange timer og hyggelige traveture hos ophuggere for at finde en stump der kunne gøre lige det jeg ville. Og det måtte også gerne ende med at se ud som om det var originalt. Og der er VW jo genial. De er gode til at bruge dele der kan kombineres.
Jeg har opgivet de luftkølede. Jeg synes der er en tendens til at de uoriginale dele skal være for billige og dermed for dårlige.
Mit seneste projekt er en 1,6L 16V motor i min Polo fra 1982. Ja den er bygget af en 1,6L blok med et topstykke fra en 1,4L 16V. Hvorfra vidste jeg at det passede sammen ? Tyskerne jeg spurgte sagde at det kunne man ikke ! Men jeg købte et par motorer og kiggede lidt på det. Og nu sidder den i min "prøvebil" og lyder rigtigt fornuftigt. H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej, rolig. Jeg er ikke sur.

Jeg er ejer af en 53 og 61.
Såe, kender ikke så meget til de nyere årgange.
Jeg har spurgt mig lidt omkring, som jeg skrev. Og udfra de informationer virker det her som en god løsning.
Såe. om ikke andet virker det i hvert fald.
Men du skal da have tak for dine oplysninger :-)

Jesper Fogt
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jamen det ville da være fint hvis du kunne sende den til mig, så den kunne komme i biblioteket, -så kan folk selv vælge..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.