Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bagtøjet låser helt op????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Waehrens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg var ude på en kort tur på ca 30 km, jo længere jeg køre jo varmere bliver bagbremserne. Efter ca 30 km, eller ca 1 km fra hvor mit udflugtsmål var, er jeg nødt til at stoppe bilen og lade den stå! På det tidspunkt låser bagbremseren så meget fast at jeg ikke føler at jeg kan køre videre!
Det skal siges at jeg at jeg har kørt med en ekstra passager, udover det normale, dvs 3 personer i bilen?
Min første teori var først at det det havede noget med den ekstra person at gøre, men den teori er droppet igen!

Det der så sker er at jeg vælger at lade bilen stå, og blaffe resten af vejen. Jeg kommer tilbage igen efter ca 5-6 timer, og bilen er i mellemtiden blevet kold igen. Efter en kort gennemgang virker alt umiddelbare normalt igen!
Jeg overvejer at lade Dansk Autohjælp køre mig hjem, men vælger selv at køre hjem! Den her gang er vi kun to personer i bilen, men samme fænomen opstår på vej hjem igen, men det er dog denne her gang muligt at komme helt hjem!!!

Mit spørgsmål er hvad skyldes det? Jeg har tidligere haft meget længere ture uden problemer! Jeg har oplevet lidt samme fænomen før, men aldrig så slemt som dette, og dengang mente jeg at tingene skulle køres lidt til, men nu er jeg ikke helt enig med mig selv mere.... :lol:
Jeg skal tilføje at alle bremsedele er renoveret, eller udskiftet! Det eneste jeg ikke har udskiftet er hovedbremse cylinderen!

Jeg håber at jeg kan få lidt hjælp til at kaste lys over sagen, eller måske sende mig i den rigtige retning! Jeg har selv et par teorier, men ikke nogle som jeg syntes passer helt præsist!

Mvh Casper
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
problemet er måske at enten dine bremserør har fået et buk eller er stoppet.evt bremslanger stoppet, eller at din hovedcylinder er fuld af skidt, dvs at bremsevæsken ikke kan løbe tilbage af sig selv hurtigt nok.
den kan måske langtsomt, og det medfører at dine bremser ikke slipper
igen, kør ikke med det du ødelægger mere end godt gavner...
men det kan godt være der er andre muligheder, men prøv lige dem her først...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kunne tyde på at dine håndbremsekabler er for korte. Ikke så meget selve wiren men det sorte plastic ( føringsrøret ) der går fra hjulet og ind til tunnelen.
Det kan forekomme hvis man f.eks. kører med bredt bagtøj i en ældre bil. det ses først når bilen står på jorden. Når den er hævet op på bukke ser det fint ud og problemet forværres desto lavere bilen bliver. Og så trækker den håndbremsen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hoved cylinderen havede jeg regnet med at skifet, bare for at kunne udelukke den fejlfaktor.

Og det med håndbremse ydre kablet, havede jeg ikke tænkt på... Jeg køre med smalt bagtøj, og det virker som om der er masser af kabel at give at når den står på bukke!

Jeg har skiftet bremse cylinderne ud til nye, og det virker som om at den fjeder som sidder inden i dem, er for kraftig, og dermed presser bremse cylinderne ud....

Når en bremse bliver varm burde den vel ikke udvide sig sådan at den selv begyder at bremse mere??? Det ville jo have en helt forkert effekt?
Brude tingene ikke udvide sig lige meget...?

mvh Casper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jo, bremser og især 5 huls, har en tendens til at hænge mere og mere med varmen. De kan godt gøre det hvis de er lagt for hårdt til.
Hvis ikke det er kablerne så er det nok slangerne der er ved at gå i opløsning indeni. Prøv at få en hjælper til at træde på bremsen og så kontrollere at de løber frit med det samme han slipper. Hvis ikke så prøv at åbne udluftningsskruen og se om det hjælper når du fjerner et evt. tryk. Hvis det hjælper er det 99% sikkert slangerne.
Der er intet mystisk i bremser. Det er ikke væsken der er ved at blive tyk eller forurenet så det ikke kan bevæge sig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har skiftet slangerne her i vinters inden syn i februar.
Jeg har nok lagt den for hårdt til!
Jeg har lige tjekket håndbremsekablerne og de virker ikke anstrengt!
Hovedcylinderen sørger vel for at trække bremsevæsken tilbage sammen med hjulcylinderne? Så den kunne vel også trænge til et eftersyn?

Mvh Casper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej kære ven det er fjedrene ude i hjulene der presser væsken tilbage.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Prøv lige at tjekke om at der er spillerum mellem hovedcylinderen og bremse pedalen, hvis pedalen ikke går helt tilbage er væsken låst i systemet!
vh morten
-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Prøv lige at tjekke om at der er spillerum mellem hovedcylinderen og bremse pedalen, hvis pedalen ikke går helt tilbage er væsken låst i systemet!
vh morten
-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det mener jeg ikke er rigtigt. Man kan blot ikke lufte ud fordi hovedcyl. ikke kan tage væske fra beholderen.
Men nu er vi ude i at diskutere noget som ikke burde være nødvendigt at sige.
Vi taler om bilens bremser. Hvis ikke man har styr på det basale bør man nok overveje at sætte bilen på værksted eller tage en uddannelse som automekaniker.
Derefter kan man så rode sig ud i at erfare hvad der går galt på en bil der har kørt i 25 år eller mere.
Ja jeg ved godt det her er et forum hvor man kan spørge om det man har lyst til. Der bliver spurgt om mange ting, men rigtig meget drejer sig om tuning og kan det og det synes ? Eller rettere godkendes.
Der bliver i en anden tråd hævdet at vi syner bilerne efter humør. Men hvis man læser hvordan der i denne tråd spørges om bremsefejl så prøv at forstå hvad vi som synsmænd skal stå og vurdere.
Ja hvis der kommer en type1 med en 100HK 2L type4 motor med skivebremser foran og hele bilen bærer præg af at manden ved hvad han har med at gøre. Så godkender jeg den. Det må jeg fordi jeg ved at man har gjort det i Tyskland i 70´erne. Men hvis der står en med en bil der bremser skævt og han så spørger om jeg tror det kan justeres. Så har han tabt. Jeg ved ikke om man kan justere bremser så meget forkert at de bremser skævt, men jeg har aldrig prøvet det, og min holdning er at det kan man ikke. Man samler det rigtigt og justerer dem rigtigt og så bremser der lige !
Hvis man vil ombygge biler der er så gamle, så er man nødt til at bringe dem tilbage til en stand som da de var nye. Ikke nødvendigvis med originale dele men med dele af OE kvalitet. Ikke med dele fra Krogslund, Højer og Kit og Buggy ( Taiwan ) For KB kan godt hvis han vil og vi vil betale. Det drejer sig alt for ofte om prisen på stumperne. I en anden tråd kan en fyr ikke få hans tankmåler til at passe efter at han har sat en ny giver i. Jamen for fanden ! Hvad er det for noget billigt bras at sælge. Jeg har selv brugt en af dem og det er da let nok at indstille dem, men når så benzinen skvulper så flyver viseren rundt !
Jeg har personligt opgivet at rode med luftkølede VW´er. Jeg gider simpelt hen ikke jagte rundt og købe flere udgaver af samme del indtil jeg finder en der dur.
Jeg kunne blive ved, men jeg må hellere stoppe før jeg får en blodprop.
Jeg skal nok blive ved at svare. Men bliv nu ikke så sure når jeres biler ikke blivr godkendte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Som du selv skriver, så pas på du ikke får en blodprop.

Hilsen Haardberg (ham med VDO tankmåler giveren)
(permalink) VWBandit Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Til den oprindelige spørger: Så, så... tør nu øjnene... du kan godt køre med i Kongens bil :D

Seriøst, så tror jeg at det vil hjælpe at hæve din bil bare en anelse - det kan ikke være "sundt" at den er så lav.
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja, det er muligt at mit spørgsmål er lidt dumt!
Men jeg vil sige at jeg ikke har nogle problemer med at justere eller samle min bremse, jeg har mere kompliceret bremse på min Mountain Bike....
Jeg vil bare sige at jeg ikke er forundret over at der kan være problemer med med bremserne på en 47 år gammel bil!!!!
Jeg kan kun sige at jeg er tilfreds med de svar jeg har fået, og mange af tingene havede jeg selv tænkt på, men der er kommet nye ting til over overfladen, som er brugbare!

mvh Casper
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil lige tilføje at den bil vi taler om i dette indlæg, er helt standard.... Ingen stor motor, ingenting!
Stadig smalt bagtøj, og alt hvad man normalt skal skifte er skiftet!
Og min bil er lige blevet synet, uden nogen problemer, og synsmanden komplimenterede mig for mine bremser, og så begynder de pludselig at skabe sig.....
Jeg forstår godt at Frank nogen gange er ved at få en blodprop. Der er mange spørgsmål!!!!

Mvh Casper

Reply

You must log in to post.